Comisia Europeana (CE) insista ca Romania sa dea dreptul platitorilor taxei auto sa o conteste, iar autoritatile romane promit ca vor analiza varianta realizarii unui catalog privind valorile de piata a masinilor, in functie de factori precum marca si rulajul, pentru stabilirea scalei de depreciere.

Reprezentantii autoritatilor romane si cei ai Directiei Taxe a Comisiei Europene au avut, la 8 noiembrie, o noua serie de consultari tehnice pe tema taxei auto.

Expertii comunitari sustin ca procedura de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare), initiata de Comisie in luna martie, poate sa fie suspendata numai daca Romania va transmite un proiect de modificare a taxei in conformitate cu prevederile comunitare, precum si un calendar de adoptare, au declarat surse apropiate discutiilor pentru agentia Mediafax. Si in scrisoarea de somatie, transmisa Romaniei la finele lunii martie, oficialii europeni au aratat ca, in cazul in care contribuabilul nu este de acord cu autoritatile fiscale in ceea ce priveste evaluarea deprecierii reale a autovehiculului second-hand, legislatia romaneasca nu permite contestarea rezultatului stabilit conform grilelor fixe.

Printre observatiile formulate la acea data de Comisiei figurau si faptul ca legislatia romaneasca privind taxa auto nu tine seama de deprecierea reala a masinilor second-hand provenite din alte state UE, iar impozitarea discriminatorie nu poate fi justificata de considerente ecologice.

Partea romana a solicitat, la inceputul lunii noiembrie, clarificari cu privire la anumite observatii transmise de Comisie, si a prezentat dificultatile aplicarii in practica a unui sistem de impozitare care sa permita platitorilor taxei auto sa conteste modul de stabilire.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.