Alegerile pentru Parlamentul European i-au convins pe multi politicieni sa intre in blogosfera pentru a vorbi cu electoratul.

Pana acum, politicienii romani au fost reticenti in a-si posta mesajele pe blog. Insa, posibilitatea de a atinge un electorat tanar si instruit, intr-un mod inedit, a fost irezistibila. Acum, in pragul europarlamentarelor, politicienii se inghesuie sa prinda un fotoliu la tribuna... blogului.

Campania electorala pentru europarlamentare a crescut simtitor numarul politicienilor care folosesc blogul pentru a-si comunica planurile pentru Parlamentul European sau pentru a discuta problemele peisajului politic actual.

Termenul „blog personal" capata alte conotatii in prag de euroalegeri: paginile virtuale sunt doar alte modalitati de a se promova, alaturi de afise, panouri, discursuri in public si „istovitoare" caravane in teritoriu. In conditiile in care concurenta dintre partide este stransa si scena dezbaterilor politice este plina de discursuri anoste, blogul poate fi un instrument de marketing politic pentru candidatii.
Partidul National Liberal pare ca a prins destul de repede „miscarea": are cei mai multi candidati-bloggeri. In plus, grupul parlamentar are si o platforma virtuala separata prin care comunica orice noutate legata de membrii partidului si de ultimele lor proiecte. PNL este concurat si pe acest teren de PSD, PD, PNtCD si, mai nou, de zgomotosul PIN.

Postarile se fac cand electoratul doarme

Fostul consilier prezidential Renate Weber este constient de miza comunicarii online: „Am construit blogul chiar inainte de inceperea campaniei la sugestia unor prieteni. Intentionez sa-l pastrez si sa-l folosesc si dupa ce voi fi in Parlamentul European.

De cand il am scriu in fiecare seara dupa miezul noptii", marturiseste candidatul din partea PNL. Chiar daca in introul site-ului, Weber spune ca nu va fi un blog de campanie, ci doar „un loc de intalnire si dupa ce voi ajunge in Parlamentul European", aceasta isi promoveaza idei sub titlul „Ce vreau sa fac".
Intalnirile cu electoratul si principiile politice sunt cateva dintre subiectele abordate de catre politician. „Se responsabilizeaza foarte mult relatia cu cititorii cu ajutorul blogului. Nu am facut blog ca sa adun voturi - din punct de vedere numeric nu este semnificativ, dar din punct de vedere al mesajelor mi se pare foarte important", afirma Weber.

Sub sloganul „Eu cred in tine. Crezi si tu cu mine?" (Care ne aminteste de „Dai in mine, dai in fabrici si uzine!"), liberala Adina Ioana Valean si-a pornit pe 26 octombrie blogul personal. Dupa cum singura declara, site-ul nu se va inchide a doua zi dupa alegerile europarlamentare pentru ca nu este un blog de campanie electorala.

Pentru politician, acesta este doar un prilej pentru a-si face cunoscute ideile in randul „generatiei internet". „Doresc sa comunic ideile mele unui numar cat mai mare de oameni si sa o fac intr-un limbaj accesibil si tinerilor", marturiseste Adina Valean. Pe prima pagina se afla prezentarea politicianului si motivele pentru care Adina Ioana Valean ar trebui sa fie europarlamentar. „Blogul, pe langa componenta de informare, are si una de marketing politic: fiecare isi vinde marfa", adauga Valean. Echipa de bloggeri de la PNL este completata de Csibi Magor Imre si Iulia Huiu.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.