Annie Rodgers, senior vice-president sales Discovery Networks Europe, si recent numitul ad sales director Romania, Vlad Tudosie, povestesc intr-un interviu pentru Cotidianul ce face din tara noastra un punct strategic in planurile de cucerire ale acestei televiziuni

Annie Rodgers si Vlad Tudosie explica de ce Discovery e un post inteligent, nu intelectual
Program adaptat la obisnuintele de vizionare ale romanilor, negocieri cu piata de publicitate de la noi, un director de canal autohton. Dupa ce ratingurile au tot crescut, Discovery a mai facut un pas de localizare in Romania. Managerii canalului si-au dat seama ca, pentru o ofensiva serioasa, au nevoie de cineva in teritoriu. Reprezentantul Departamentului de vinzari al Discovery Networks Europe, Annie Rodgers - senior vice-president sales, a venit in Romania pentru a vorbi despre departamentul intern de vinzare publicitate al Discovery Networks in tara noastra, departament ce va fi condus de Vlad Tudosie. De altfel, televiziunea are planuri mari de adaptare la piata romaneasca.

Ce faceti in Romania?

Annie Rodgers: Am venit sa le vorbesc clientilor de publicitate despre planurile noastre de localizare. Pentru ca Romania are o importanta strategica critica pentru noi. E piata cu cel mai rapid ritm de crestere din regiune, a doua ca importanta in Europa Centrala. Din fericire pentru businessul nostru, este o piata dominata inca de televiziune, iar ratingurile noastre sint in crestere aici. Asa ca decizia de a crea un departament de publicitate in house a fost una fireasca. In curind, Romania va avea o echipa de management de canal, care va cuprinde un Channel manager, Programme Planner, marketing manager si research executive. Pina la sfirsitul anului vrem sa recrutam o echipa de zece oameni, care sa ofere servicii adaptate atit pentru telespectatorii, cit si pentru partenerii nostri. In acelasi timp, vom aborda si comunitatea locala de producatori pentru a gasi moduri in care sa sustinem eforturile noastre de localizare.

In ce aspecte difera telespectatorii romani de ceilalti estici sau de cei din Vest?

A.R.: De fapt, au mai multe in comun decit ti-ai imagina. Daca luam in calcul programele din toata regiunea, diferentele stau in obisnuintele de consum, daca ne urmaresc mai mult seara sau dimineata, dar nu si in ceea ce priveste emisiunile. „MythBusters“ si „Brainiac“, de exemplu, sint hituri peste tot in aceasta regiune, si in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa).

Intreb de diferente pentru ca unele show-uri de succes, importate in tara noastra, nu au facut ratingul scontat. Un exemplu este „Big Brother“.

A.R
.: Acesta nu este un program de-ale noastre, insa nu stiam ca „Big Brother“ nu a avut rating mare in Romania. Acest format s-a dovedit de succes in toata lumea insa poate ca oamenii s-au saturat de reality-show-uri voyeuriste. Si noi avem povesti care, sincer vorbind, sint socante, subiecte grele sau foarte personale, dar le redam intr-un mod respectuos. Telespectatorii fac parte din poveste, dar nu sint o musca pe perete. Asta ne uneste publicul.

Vlad Tudosie
: In aceasta privinta, o sa povestesc o intimplare de culise. Cind am inceput cercetarea despre preferintele romanilor, canalul avea seri tematice. Am remarcat ca seara despre crima avea cel mai mare rating si m-am gindit ca e ceva in neregula cu Romania: oare chiar sintem asa dependenti de violenta televizuala? Vorbind cu oameni din alte tari in care emite Discovery, am aflat insa ca se intimpla acelasi lucru peste tot.

A.R.
: Diferenta sta in genul de prezentare. Crima la Discovery este pentru cei care vor sa afle mai multe. Ce se intimpla in mintea criminalului, care sint cauza si mecanismele violentei, cum actioneaza medicina legala in astfel de cazuri, care sint cele mai noi tehnologii pe care le foloseste politia, nu doar perspectiva unidimensionala de la stiri. E un tip diferit de atractie.

Si atunci, cit de diferit e sa vinzi publicitate pentru Discovery, in comparatie cu celelalte televiziuni?

A.R.: Spre deosebire de ceilalti, telespectatorii nostri sint activi. Multi dintre ei discuta cu prietenii despre ceea ce au vazut la noi. Avem, de asemenea, o audienta foarte loiala: un studiu recent ne-a aratat ca telespectatorul obisnuit ne urmareste 26 de minute neintrerupt, ceea ce e mai mult decit in cazul altor canale.

Cit costa 30 de secunde de publicitate pe Discovery in Romania?

Rate-card-ul in prime-time pentru Discovery Channel in Romania este de 1.500 de euro brut.

Si cind este prime-time la Discovery?

V.T.: Noaptea tirziu. Noi vindem prime-time dupa ora de maxima audienta a canalelor generaliste. Dupa ce urmaresc stirile, cauta entertainment.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.