Inspectorii Primariei Sectorului 2 au scos la iveala, in urma unui control care viza intarzierile in executarea lucrarilor pe Soseaua Colentina, grave incalcari ale procesului tehnologic in reabiliterea infrastructurii. Specialistii de la Disciplina in Constructii au constatat ca, in lucrare, lipsea stratul de geotextil care ar fi trebuit sa protejeze asfaltul de infiltratiile de apa, si ca, in locul unui anume tip de pietris care ar fi trebuit sa se regaseasca in infrastructura, era folosit un altul. De asemenea, traversele de tramvai ar trebui sa fie amplasate pe o piatra sparta, nu pe una rotunjita, cum este cea de rau folosita in lucrare, pentru a da sinelor o anumita elasticitate si o capacitate de a sustine sarcina. Nici acest lucru nu se regaseste.
"In ceea ce priveste calitatea exista o intreaga lege: Legea 10/95 privind calitatea de care se ocupa Inspectoratul de Stat in Constructii. Mai mult, Primaria Capitalei a angajat diriginti atestati, asa cum spune Legea 10 ca sa urmareasca calitatea, la fiecare stadiu de executie. Rezultatul? Sa lipseasca stratul geotextil? Acolo se infiltreaza apa. Apa asta ingheata iarna, isi mareste volumul, apoi se dezgheata si se creeaza cavitati. Iar structura se taseaza si tramvaiul merge in hopuri. Geotextilul are rolul de a prelua apa, de a duce pe niste drenuri stanga - dreapta si a o canaliza", ne-a declarat Aurel Mocanu, director adjunct al Directiei Disciplina in Constructii din cadrul Primariei Sectorului 2. "Contractul nu ne este accesibil - nu suntem parte contractanta si nu nu avem acces la el - este o chestiune privata intre Primaria Capitalei si consortiul de firme care au castigat proiectul. Noi am avut acces doar la proiect si am comparat proiectul cu realitatea", a adaugat acesta. Mai mult, spune Mocanu, Primaria Sectorului 2 a vrut sa ia legatura cu firma Max Bogl - una dintre societatile contractante, dar cautand la Registrul Comertului a aflat ca sediul acesteia este expirat. "Firma Bogl este o facatura de SRL intre niste nemti, italieni si CCCF - Centrala Constructii Cai Ferate care - de fapt - este partea serioasa, care detine constructori, specialisti, probabil celelalte sunt cu finantarea, cu managementul", ne-a explicat Mocanu.
Acesta sustine ca de fapt nu exista un plan coordonator: "Nu se poate ca doi sa sape, doi sa incarce si doi sa descarce. E ca la casa de nebuni acolo. Unul vine si face partea carosabila si cel de la Bogl se trezeste ca a uitat sa bage niste cabluri de transport al energiei pentru tramvai transversal peste sosea. Si dupa ce primul a turnat frumos stratul de asfalt vine celalalt si il sparge. Acolo, in foarte scurt timp, se va citi acea adancitura".
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Ford vrea să producă un nou SUV la uzina de la Valencia
Sursa: wall-street.ro