Microbuzele, cele mai cautate. Se urmareste respectarea legislatiei

Pirateria in transportul de persoane si reducerea numarului si consecintelor accidentelor rutiere sunt cateva dintre directiile pe care Politia Romana le are in vedere pentru siguranta traficului. Microbuzele-ucigase, asa cum au fost denumite din cauza repetatelor tragedii in care au fost implicate, continua sa faca legea pe sosele. Prin introducerea noului Cod Rutier, spun autoritatile, s-a incercat evitarea pe cat posibil a acestor tragedii, soferii fiind obligati sa respecte timpii de odihna si de repaus atunci cand sunt pe traseu. La inceputul anului trecut, din cele peste 18.000 de masini care efectuau curse in tara, 102 circulau fara sa aiba licente de transport.

In aceste zile pe transportatorii de persoane ii asteapta probe de "foc". Directia Politiei Rutiere, in colaborare cu Autoritatea Rutiera Romana si Registrul Auto Roman, efectueaza o operatiune de control in trafic, in toate judetele tarii. Actiunea vizeaza transportul rutier public de persoane, in special autovehiculele gen microbuz si autocarele.

Potrivit IGPR, politistii vor verifica indeosebi modul in care conducatorii autovehiculelor destinate transportului rutier public de persoane respecta prevederile legale privind viteza de deplasare, avand in vedere faptul ca acest aspect reprezinta una dintre principalele cauze de producere a accidentelor grave.

Actiunea se va desfasura pe principalele trasee de transport de persoane, pe arterele de circulatie pe care starea corespunzatoare a partii carosabile permite dezvoltarea de viteze superioare sau unde, din cauza configuratiei drumului (curbe sau rampe cu vizibilitate redusa), conducatorii autovehiculelor sunt predispusi la efectuarea unor manevre riscante prin care pot pune in pericol siguranta calatorilor.

De asemenea, specialistii vor urmari cu precadere functionarea corecta a limitatoarelor de viteza, respectarea perioadelor de odihna sau de conducere, starea psiho-fizica a conducatorilor auto, respectarea capacitatii de incarcare si starea tehnica a autovehiculelor.

Siguranta rutiera, pe primul plan

In perioada 25 - 27 ianuarie a.c., o astfel de actiune a avut loc in judetele Constanta, Ialomita, Giurgiu, Teleorman, Arges, Mehedinti, Caras-Severin, Timis, Dolj si Dambovita. Actiunea a urmarit verificarea, pe de o parte, a gradului de siguranta rutiera oferit de mijloacele de transport in comun si, pe de alta parte, a legalitatii efectuarii curselor. Din cele 1.113 autovehicule oprite in trafic, 53 circulau avand defectiuni tehnice, iar 8 dintre acestea nu au putut face dovada efectuarii inspectiei tehnice periodice.

Au fost retinute in vederea suspendarii dreptului de a conduce autovehicule 9 permise si au fost retrase 22 de certificate de inmatriculare. Au fost depistate 13 situatii de efectuare neautorizata a transportului de persoane, iar in 2 cazuri masinile au fost sechestrate deoarece reprezentau un real pericol pentru transportul pe drumurile publice.
In decembrie 2005, cel mai grav accident rutier petrecut in ultimii 15 ani in Romania i-a dat de gandit chiar si lui Calin Popescu Tariceanu. In apropiere de Slobozia, 16 persoane au murit, dupa ce microbuzul in care se aflau s-a lovit violent de un copac de pe marginea drumului.
Sefii Transporturilor si Administratiei au fost invitati la o serie de discutii cu primul-ministru pe tema adoptarii unor masuri de prevenire a accidentelor in care sunt implicate microbuze care transporta persoane.

Cele mai periculoase drumuri

Anual, peste 2.500 de persoane sunt ucise in accidente rutiere, ceea ce echivaleaza cu disparitia de pe harta Romaniei a unei localitati rurale de marime medie. Alte peste 6.000 de oameni ajung la spital in stare grava, in conditiile in care, desi parcul de autovehicule s-a dublat, la fel ca si numarul posesorilor de permise auto (5,6 milioane), infrastructura rutiera a ramas aproximativ in aceiasi parametri ca si in anii ’90. La categoria celor mai periculoase drumuri din Romania, primul loc este ocupat de DN 1 (E 60) Bucuresti - Ploiesti - Sinaia - Brasov, urmat de: DN 13 (E 60) Sighisoara - Tg.Mures - Cluj-Napoca, DN 2(E 85) Bucuresti - Urziceni - Buzau - Focsani - Bacau, DN 2A (E 60) Urziceni - Slobozia - Harsova - Constanta, DN 25 (E 581) Galati - Tecuci - Tisita, DN 39 (E 87) Constanta - Mangalia, DN 6 (E 70) Bucuresti - Alexandria, DN 6 (E 79) Filiasi - Drobeta Turnu-Severin, DN 65 (E 574) Pitesti - Craiova, DN 7 (E 81) Pitesti - Rm. Valcea - Sibiu - Deva - Arad.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.