Procurorii Parchetului Tribunalului Prahova au constatat ca ancheta privind moartea lui Dumitru Tinu a fost superficiala. Ancheta a fost redeschisa, iar la sfarsitul ei am putea afla daca jurnalistul a fost omorat sau nu si eventual si de cine

Imprejurarile in care a murit fostul director al cotidianului Adevarul, Dumitru Tinu, vor fi din nou supuse analizei procurorilor, dupa ce primul verdict al anchetei a stabilit cauza mortii ca fiind accidentul rutier petrecut in dimineata zilei de 1 ianuarie 2003. Cazul a fost redeschis prin ordonanta data de prim-procurorul Parchetului de pe langa Tribunalul Prahova, Liviu Tudose. Magistratul a admis mai multe dintre observatiile ridicate de o parte a rudelor fostului gazetar, prin memoriul semnat de Andrei Iucinu si de mama lui, precum si de sora si de nepotul lui Dumitru Tinu, Elena Parvan si Virgil Tinu.

Acestia au trimis Parchetului o petitie, la 20 septembrie, document in care au relevat o serie de aspecte care, in opinia lor, constituie deficiente ale cercetarii cauzelor si imprejurarilor in care s-a produs decesul. Aceste lacune privesc autoturismul si dinamica accidentului, aspecte privind latura medico-legala a cauzei si imprejurari care nu au fost lamurite in timpul investigatiilor. Ei au cerut Parchetului sa faca cercetari pentru infractiunea de omor.

ANCHETA INCOMPLETA

Liviu Tudose a infirmat solutia de neincepere a urmaririi penale, propusa de Politie si confirmata de procurori la 12 martie 2003, si a dispus completarea cercetarilor. Astfel, potrivit ordonantei, "exista dubii cu privire la dinamica accidentului, existand o disproportie intre presupusa viteza din momentele imediat anterioare accidentului, avariile suferite si decesul victimei". Disproportia rezulta si din alte acte aflate la dosar, arata procurorul, facand trimitere la concluziile analizei intocmite de reprezentanta Volvo. In acest act de mentioneaza ca nu au fost intrunite conditiile minime capabile sa genereze activarea sistemelor de siguranta, negasind semne ale vreunei coliziuni directe frontale sau laterale, nici deceleratii mari si rapide, iar structura de rezistenta a masinii nu a fost deformata.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.