Intr-o singura zi, noul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a eliberat din functii sefii a douainstitutii de stat: directorul Autoritatii Rutiere Romane, Ioan Tatar, respectiv Traian Preoteasa, directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR. Transportatorii sustin ca Tatar se face vinovat de "implicarea cu interese personale in reglementari legislative, pana la pagubirea avutiei nationale si santaj". Fostul director ARR spune ca eliberarea din functie nu este efectul celor mentionate de transportatori, mai ales ca acestea "nu exista".

Nou-alesul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, seamana deja spaima in randul subordonatilor sai, acesta demitand din functie, doar intr-o zi, sefii a doua institutii de stat. Este vorba de directorul Autoritatii Rutiere Romane, Ioan Tatar, respectiv Traian Preoteasa, directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR. In ambele cazuri, motivul eliberarii din functie pare a fi, deocamdata, un generic "deficienta in activitate".
In ceea ce il priveste pe Tatar, nu stim sigur care au fost cauzele reale ale demiterii, dar "Curierul National" a publicat in nemumarate randuri acuzele aduse fostului director ARR, de catre transportatori. De la "implicarea cu interese personale in reglementari legislative, pana la pagubirea avutiei nationale si santaj, acesta se face vinovat de tot ce li s-a intamplat rau transportatorilor. De un an jumatate ne luptam cu el", ne-a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport.

Laslo Orban, presedintele Asociatiei Transportatorilor Rutieri Transilvania a fost ceva mai acid decat colegul sau de la FORT. "Bine ca am scapat de el. Acum urmeaza dezvaluirile. Nu a facut cel mai mare mafiot din lume ce a facut el. Avem acte doveditoare ca e vinovat pentru tot ce s-a intamplat. Va ajunge in instanta", a spus presedintele ATRT.

Pe de alta parte, Ioan Tatar spune ca eliberarea din functie nu este efectul celor mentionate de transportatori, mai ales ca acestea "nu exista. Eu nu am fost demis; am fost eliberat din functie si asta nu are nici o legatura cu acuzele transportatorilor. Berceanu a venit si m-a eliberat din functie pentru a incepe o noua activitate si a adus o echipa noua. Daca era vorba sa ajung in instanta, ajungeam acolo pana acum. Eliberarea din functie a fost o decizie politica a partidului", ne-a spus fostul director al ARR.

Tatar, acuzat de "ilegalitati fara precedent"

Recent, reprezentantii FORT acuzau comiterea unor abuzuri grave si "ilegalitati fara precedent" ale ARR, sub indrumarea directa a lui Tatar. Astfel, spun membrii FORT, in cursul lunii iunie 2005, fara nici un motiv intemeiat, la presiunea unor parlamentari UDMR, Tatar a anulat licenta de transport a unor firme, activitatea acestora fiind blocata in intregime, "multe familii si firme de transport ajungand la pragul falimentului si al disperarii". "Cand anuntam asemenea acuzatii grave, ne bazam pe probe si dovezi autentice care dovedesc faptul ca acest director nu ia in considerare prevederile legislatiei in vigoare, nici cele ale Constitutiei Romaniei. El fiind cel mai mare artist al santajului, al constrangerii si amenintarilor, singur isi face legea, neluand in considerare nici prevederile Constitutiei Romaniei si nici ale Acordurilor bilaterale, incheiate intre Guvernele diferitelor tari", a declarat Orban

Acesta sustine, de asemenea, ca Tatar este foarte influentabil, accepta orice oferta cand este vorba de "nimicirea unor firme, desigur nu fara avantaj material, accepta orice afacere murdara, chiar la presiuni parlamentare".

Transportatorii pun la zid Autoritatea Rutiera

Tot de curand ATRT protesta fata de modul in care ARR a atribuit traseele de transport persoane, operatorii considerand ca acestea au fost acordate partinitor. "ATRT constata cu maxima ingrijorare faptul ca ARR din nou si-a exprimat totala lipsa de respect fata de transportatorii de persoane care au solicitat participarea la atribuirea electronica a traseelor de transport persoane din data de 05.05.2006 prin faptul ca sistemul informatic al ARR, nefiind pus la punct, transportatorii nu au putut accesa programul si selecta parcul de autobuze/microbuze cu care urma sa satisfaca traseele", se arata intr-un comunicat al Asociatiei.

Aceasta sustinea ca, din acest motiv, un numar de 51 de transportatori au depus contestatii in termen la ARR, din care un procent de 88% a fost categoric respins, din care 71% numai pentru "neselectarea si neinregistrarea parcului pe perioada de acces a sistemului informatic al ARR".

"Laslo Orban are ceva cu mine"

Incepand cu data de 1 octombrie 2006, circa 13.000 de microbuze vor iesi din circuitul transporturilor de persoane in trafic international. Asta, se va intampla in urma promulgarii unei legi care nu va mai permite decat autocarelor sa realizeze transport de persoane peste granita. De asemenea, si aceasta lege a fost pusa in spatele lui Tatar.

"Constatam ca aceasta lege nu respecta prevederile legilor europene, a fost elaborata de un grup de interese din cadrul MTCT si ARR in frunte cu directorul general al ARR, Ioan Tatar, care urmareste nimicirea firmelor mici si mijlocii, favorizarea unor firme mari, obtinerea de privilegii si o putere necontrolabila ARR-ului. De regula, legile se adopta de catre Camera Deputatilor, insa in aceasta situatie, grupul de interese din cadrul ARR a formulat textul legii 100%, contrar dispozitiilor Constitutiei privind elaborarea actelor normative", se arata intr-un comunicat al ATRT.

In urma acuzelor aduse Autoritatii, de favorizare a unei mari firme de transport de persoane, Tatar a negat orice implicatie in elaborarea legii transporturilor. "Domnul Laszlo Orban are ceva personal cu mine. L-am dat afara din ARR si acum orice se intampla in domeniul transporturilor arunca vina pe mine. Legea respectiva nu a beneficiat de nici o implicare din partea mea. Orban e bolnav la cap!", declara recent directorul de pe atunci al Autoritatii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.