Pentru cei neÂsuÂpusi, trebuÂinta de a visa este singura forma de suÂpraÂvieÂtuire. (a¦) Am avut cateva vise si unele s-au adeverit. Unul dintre ele era pe vremea cand
Pentru cei neÂsuÂpusi, trebuÂinta de a visa este singura forma de suÂpraÂvieÂtuire. (a¦) Am avut cateva vise si unele s-au adeverit. Unul dintre ele era pe vremea cand eram domÂniÂsoara, despre ce trebuie sa fac sa deÂvin o artista mare (...) Ma uit la albumele cu foÂtoÂgrafii de familie. Caut intre ele, anume, figura tatalui meu la varste diferite. Acum, cand el nu mai este cu noi, aici, pe acest plan astral, il caut dincolo de amintiri subiective. Iata-l la premiera baletului "Iancu Jianu" in 1965, pe sceÂna Operei Romane din BucuÂresti, alaturi de maestrul coregraf Oleg Danovschi, de inÂcomÂparabilii balerini Irinel Liciu, Gabriel Popescu, VaÂlenÂtina Massini. ELITA. Iata-ne prin a67 in fata bradului de Craciun: eu il tin in brate pe Fanel moÂtaÂnul, tata tine pe brat un leu de plus, mama la mijloc ne tine de brat pe amandoi. Iata-l pe scena Atheneului RoÂman, la repetitia lucrarii ÂThalassa, sau pe scena salii de concerte Radio, dand maÂna cu dirijoÂrul Emanuel Elenescu, la aplaÂuÂzeÂle pentru luÂcraÂrea mea faÂvoÂriÂta, "Bucurestii de altaÂdaÂtaa. Iata-l in fata UniÂuÂnÂii ComÂpoÂziÂtorilor din Danemarca alaÂturi de Ion DuÂmiÂtresÂcu si de Laurentiu Profeta. Iata-l acaÂsa, la una din multele "mese" date de maÂma, alaÂÂturi de ruÂde, prieteni si cuÂnosÂcuti. In poze mici alb-neÂgru, din acelea zimtate, zamÂbim toti, fata langa fata. Iata-ne prin a54 in fata acvaÂriului cu cei doi pesti aurii GoÂgu si Mita sau in piÂcioÂare langa mama, care imi daÂdea mie primele lectii de piÂan. Iata-l la Pelisor sau la MoÂgoÂsoaia, pe vremea cand artistii aveau asigurate locuri la case de creatie si odihna cu civiliÂzÂaÂta cazare si cantina conveÂnaÂbila, alaturi de elita culÂtuÂrii roÂmaÂnesti: EuÂgen LoÂviÂnesÂcu, FaÂnus Neagu, PiÂliÂuta... IaÂta-l cu studentii in clasa la ConÂserÂvaÂtorul de Muzica din BuÂcuÂresti sau la una din seÂdintele de miercuri la UniuÂnea Compozitorilor din BucuÂresti, cuÂnoscuta drept MuÂzeul EnesÂcu sau "CaÂsa cu Lei" de pe Calea Victoriei. Iata-l priÂmind una din mulÂtele deÂcoÂraÂtii de Stat, sincer emotionat. Sau iata-l in straÂinatate, in caÂlaÂtoÂrie parÂtiÂcuÂlara cu maÂma, caÂrand in vaÂliza un vesnic salam de SiÂbiu indiferent ca se aflau in faÂta Muzeului Louvru sau pe straÂzile dezgropatului Pompei. Sau iata-l prin 1947 la loÂgodÂna cu mama, alaturi de priÂeÂtenul sau, maestrul Ion Voicu, cel care avea sa inregisÂtreze primul, in studiourile Radio, nemuritoarea "Serenada pentru vioara si pian". NEÂMUÂRITORUL. Imi pare rau ca nu exista nici o foÂtoÂgrafie a parintilor mei la ConÂserÂvatorul Regal de Muzica, studenti la clasa maestrului Jora, pe vremea cand s-au indragostit, cand s-a creat "SeÂreÂnada"... Dar iata-l pe adolescentul Mircea Chiriac, inaltand "zmeul" alaturi de doi prieteni; se gandea tatal meu pe atunci ca zmeul acela de hartie cu panÂglici lungi, colorate, proÂbabil, se va inalta intr-adeÂvar atat de sus? Ma uit la toate acesÂte fotoÂgrafii si ma intreb penÂtru a mia oara: "Doamne, cu cine seamana tatal meu?!": Deodata stiu! Cu actorul Adrian Paul din serialul de televiÂziune "NeÂmuÂritorul". Seamana leit! Si-mi dau seama ca, intocmai personajului din film, prunÂcul botezat ortodox MirÂcea Chiriac a taiat de-a lungul vieÂtii, cu firea lui lupÂtaÂtoare, cu lupÂta lui de a-si realiza talentul muÂzical, cu talentul muzical dat lui de Dumnezeu, ca un adevarat nemuritor, caÂpeÂteÂle fioroase ale multor opinteli ale sortii in incercarea de a nu-i permite sa-si indeplineasÂca Destinul. Insa, ca un Nemuritor adeÂvaÂrat, a reusit taierea celui mai had dintre capetele rauÂvoiÂtoare: acela al Mortii prin Uitare. DEZIDERAT.Vechii egipteni aveau o vorÂba: "PoÂmeÂneste-ma si voi trai!". PoÂmeÂnindu-l pe tatal meu, el va trai nu numai in sufletul ceÂlor care l-au cunoscut, ci in aminÂtirea celor care se vor buÂcuÂra ascultand acest album. Va trai in toti iubitorii de Muzica Mare (...) Daca ar fi sa-i multumesc anume pentru ceva, i-as mulÂtuÂmi ca mi-a fost un exemplu viu al adevarului, ca Viata trebuie traita cu "schepsis", cu folos, cu utilitate, dar pentru a imÂpliÂni acest deziderat e nevoie sa fii solid si tare ca o stanca! (...) SUPRAVIETUIREA. Un pseudonim este un alt fel de carte de vizita, una simboÂlica. Ne prezentam in jurul nosÂtru printr-o explicatie: am aflat cine sunt, stiu cine vreau sa deÂÂvin. Eu sunt Agar, sclava egipteana care, fara sa fi avut vreo vina sau vreun meÂrit, i-a daÂruit lui Avraam un fiu, inaÂinÂtea sotiei sale Sarah. Apoi, a fost alungata. DumneÂzeu a biÂneÂvoit ca ea sa suÂpraÂvietuiasca imÂpreuna cu fiul ei traversarii deÂsertului, deÂveÂnind astfel straÂmoasa unui neam nou de oaÂÂmeni. La ranÂdul meu, as vrea sa devin maiÂca unui neam de oameni care doresc sa imÂparÂtaseasca si alÂtora, in sinceriÂtate, ceea ce au invatat din greÂselile trecutului. Pentru ca au suÂpraÂvietuit cu folos propriului destin. In ceÂle din urÂma, pseudoÂnimul este un caÂmuÂfÂlaj pe vreme de razboi. Ma refer mai ales la razboiul Omului cu Raul. Cu principiul rauÂlui. Atunci, masÂca noastra seaÂmana cu valul de dantela pe care unele femei creÂdincioase si-l pun pe cap atunci cand inÂtra in Biserica. E acelasi lucru cu salul de lana, cu tichia sau palaria cu care barÂbatii se acoÂpera cand intra in orice fel de Templu in care se conÂsidera o forma de respect sa te prezinti in faÂta lui Dumnezeu cu capul acoÂperit. Nu spun ca cei care, dimÂpotriva, isi descopera caÂpul in fata lui Dumnezeu cu proÂfund respect nu s-au aproÂpiat cu Credinta de Dumnezeu. (...) Unora dintre noi ni se ofeÂra protectie in fata Raului: ne ascunde Dumnezeu pana treÂce urgia. Numai El stie pe cine alege ca sa-l asÂcunÂda. Si de ce. Doamne, ascunÂde-ma sub acest pseudonim: Corinne Agar! Fragmente din "Cautand iubirea" "Viata isi are rostul ei si fiecare dintre noi isi poate gasi acest rost daca vrea sa fie util celor din jurul sau cu indiferent ce talent, inÂdemanare sau abilitate il va fi inzestrat la nasÂtere Bunul Dumnezeu" Corinne Agar Cititi si a¢ O opera completa a¢ In fata oglinzii a¢ Decoratia ce nu poate cocli a¢ Are steaua ei a¢ De pe ecran a¢ Emotii pe scena a¢ Soarta dirijorului a¢ Ce suflet mare! a¢ Calca bine silaba! a¢ Lumea Euterpei a¢ aO iubesc!" a¢ Trenul de Nürnberg a¢ La panda a¢ Mesaj subliminal a¢ Cautand iubirea a¢ Amintiri de pe etajera sufletului a¢ Natura vie cu bikini si chelner a¢ Marile premii
Despre autor: