Asteptat cu sufletul la gura de investitorii in afaceri imobiliare, dar si de localnici, traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost stabilit punct cu punct de Ministerul Transporturilor (MT). La inceputul lunii aprilie a.c., firme importante se pl

Asteptat cu sufletul la gura de investitorii in afaceri imobiliare, dar si de localnici, traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost stabilit punct cu punct de Ministerul Transporturilor (MT). La inceputul lunii aprilie a.c., firme importante se plangeau de faptul ca sistarea lucrarilor la sectorul Bucuresti-Moara Vlasiei le da peste cap planurile. "Este foarte greu sa decizi sa cumperi teren si sa incepi o investitie in conditiile in care traseul autostrazii s-a modificat, ce-i drept nu in totalitate (...), in conditiile in care a fost schimbat de mai multe ori in ultimii doi ani. Acest lucru ofera si posibilitati foarte mari pentru speculantii cu teren", declara Stefan Gheorghiu, directorul general al biroului din Romania al Europolis Real Estate Asset Management.
Mai mult decat atat, reprezentantul Europolis preciza ca, din acest motiv, este greu de previzionat care va fi evolutia pietei imobiliare din partea de nord a Bucurestiului. "Investitorii stau si asteapta pana nu stiu sigur care este traseul. Nu poti investi multi bani daca nu esti sigur de acest aspect", a mai spus Gheorghiu.
In urma cu 2 zile, MT a prezentat intregul traseu al autostrazii. Cei care se regasesc pe acest segment, fie investitori care dezvolta diverse afaceri, fie simpli localnici, se asteapta acum sa se imbogateasca. Pretul terenurilor in zona a crescut de aproape 100 de ori in ultimii 2 ani. De exemplu, de la Bucuresti la Ploiesti, autostrada intalneste cateva drumuri judetene, iar orice intrare si iesire pe traseu devine brusc interesanta. Pe sectorul de la Moara Vlasiei, terenurile au crescut fata de 2004, de la 2 euro in camp, la 15 euro. Pe drumul judetean 200, langa lacul Caldarusani, preturile au explodat de la 4-5 euro la 35 euro/mp. Specialistii estimeaza ca, in fiecare an, orice teren aflat in apropierea autostrazii isi va dubla valoarea.

44 ha de teren, transferate

Ministerul Transporturilor a pregatit un proiect de hotarare de Guvern, in nota de fundamentare fiind prezentat detaliat traseul autostrazii. De asemenea, 44 hectare din Snagov, teren aflat in prezent la RA-APPS, vor fi transferate. Traseul autostrazii incepe din sectorul 2 al Capitalei, continua cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta si calea ferata industriala dintre statiile Baneasa si Pantelimon. Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din Bucuresti si se continua in Ilfov si Prahova. Orientarea generala a aliniamentului va fi catre nord (pe teritoriul comunei Voluntari), la est de Soseaua Pipera, apoi va trece peste Lacul Pipera pe un pod. Aliniamentul va trece prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari si va traversa linia de centura si calea ferata a Capitalei printr-un pasaj superior. Apoi, autostrada va traversa, pe un pod, Valea Pasarea si se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord. Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul autostrazii Bucuresti-Ploiesti va traversa teritoriile localitatilor Tunari si Stefanestii de Jos din judetul Ilfov.

Primaria Barcanesti va fi demolata

Dupa ce va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni, aliniamentul va merge in paralel cu calea ferata Caciulati-Snagov Sat. Aliniamentul autostrazii va traversa drumul comunal DJ101A (Caciulati-Moara Vlasiei) si Valea Cociovalistei pe un pod. Spatii de servicii de tipul S3 (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare) vor fi construite aproximativ la km 20 si 21. Aliniamentul autostrazii va trece prin Padurea Surlari si Valea Vlasiei si apoi va trece printre padurile Surlari si Vlasia. Din acest punct, autostrada va merge in paralel cu limita estica a padurii Vlasiei.
Un nod va lega autostrada de drumul comunal DC 184 pentru a permite automobilistilor sa aiba acces la autostrada spre si dinspre zonele Snagov si Moara Vlasiei. In aceasta intersectie se are in vedere construirea Centrului de coordonare si intretinere (Centrul O&1).
La 4 kilometri distanta de extremitatea padurii Vlasiei, pe un pod peste Valea Teiului, autostrada intersecteaza drumul judetean DJ 101B, apoi traverseaza, pe poduri, paraul Gruiu si raul lalomita.
Pe teritoriul judetului llfov, aliniamentul autostrazii traverseaza teritoriul localitatilor Moara Vlasiei, Snagov si Gruiu. Autostrada va trece apoi prin Padurea Calugareasca, peste paraul Ghighiu, prin sudul localitatii Buchilasi, prin nord-estul localitatii Rifov si ale padurii Rifoveanca, traversand extremitatile acesteia. Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1, aceasta necesitand demolarea Primariei Barcanesti si a zece case, care vor fi construite pe parcele de terenuri din apropiere. Dupa ce trece DN 1, autostrada va traversa un canal de deversare, capatul autostrazii fiind la km 61+800. De aici va fi conectata printr-un drum cu DN 1 care va fi extins. In Prahova, autostrada traverseaza teritoriul localitatilor Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Dumbrava, Rifov, Berceni, Barcanesti si al municipiului Ploiesti. Peste drumurile publice existente care traverseaza viitoarea autostrada vor fi construite poduri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.