Autostrada Soarelui are toate sansele sa devina „Autostrada Mortii“, tinand cont de carambolurile si accidentele mortale petrecute in ultimele patru zile. Tragediile au fost favorizate de prostul management al autostrazii, care a inghiti
Autostrada Soarelui are toate sansele sa devina „Autostrada Mortii“, tinand cont de carambolurile si accidentele mortale petrecute in ultimele patru zile. Tragediile au fost favorizate de prostul management al autostrazii, care a inghitit, din 1998 pana in prezent, peste 430 milioane de euro, in conditiile in care nu are nici un fel de dotari functionale.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a gasit solutia, cerandu-le soferilor sa reduca viteza pentru a evita accidentele. „Ii sfatuiesc pe soferi sa-si adapteze viteza de rulare la conditiile existente in trafic, chiar daca nu au inca informatii pe panouri“, a precizat Orban.

Ieri, trei persoane au murit carbonizate in urma celui de-al patrulea accident petrecut pe Autostrada Soarelui in ultimele zile.

Autostrada Soarelui are toate sansele sa devina 'Autostrada Mortii>> tinand cont de carambolurile si accidentele mortale petrecute in ultimele patru zile. Tragediile au fost favorizate de prostul management al autostrazii care a inghitit, din 199 8 pana in prezent, peste 430 milioane de euro, in conditiile in care nu are nici un fel de dotari functionale. Oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) ne-au precizat ca sectorul de autostrada Bucuresti-Drajna - singurul care a fost receptionat oficial - a costat circa 320 milioane de euro. La acesta se adauga tronsonul Drajna - Cernavoda, care a costat aproximativ 105 milioane de euro.

Pe Autostrada Soarelui, in afara de asfalt, se fura tot. „Din 2004 si pana in prezent s-a furat tot ce se putea fura. Oamenii fura camere de luat vederi, garduri si sistemele de cabluri”, spun reprezentantii CNADNR. Acestia recunosc ca o investitie extrem de importanta de pe autostrada - sistemul telefonic de urgenta - este nefunctional. „Pe tronsoanele Bucuresti - Lehliu si Lehliu - Drajna s-au cheltuit aproximativ 10 milioane de euro pentru achizitionarea sistemului de telefonie si pentru reparatii. Sistemul nu functioneaza nici in prezent. Noi investitii financiare nu au fost alocate, deoarece reteaua de telefonie este imposibil de supravegheat”, ne-au spus reprezentantii CNADNR.

Ministerul Transporturilor a platit peste 8 milioane de euro pentru achizitia sistemului de la compania spaniola Telvent, in 2004, ulterior pentru reparatii fiind alocate alte 2 milioane de euro. „Am fost nevoiti sa inlocuim circa 10 kilometri de retea optica anual, care a fost furata succesiv in 2004, 2005 si 2006. Viitoarele tronsoane de autostrada care vor fi construite in Romania vor fi dotate atat cu retea de telefonie, cat si cu camere de luat vederi pentru a impiedica noi furturi”, au mentionat reprezentantii CNADNR. Ministrul transporturilor vrea alocarea de sume in buget pentru refacerea instalatiilor electronice de afisare. „Acestea, practic, au fost furate si nu am mai gasit nimic cand m-am deplasat pe Autostrada Soarelui”, a spus ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

Orban vrea bani pentru instalatiile electronice


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.