Desi nu sta foarte bine la capitolul investitii, Politia Capitalei incearca sa gaseasca solutii pentru desfasurarea activitatii de zi cu zi. Problema sediilor in care functioneaza Sectiile din Capitala pare sa-si fi gasit, incetul cu incetul, rezolva

Desi nu sta foarte bine la capitolul investitii, Politia Capitalei incearca sa gaseasca solutii pentru desfasurarea activitatii de zi cu zi. Problema sediilor in care functioneaza Sectiile din Capitala pare sa-si fi gasit, incetul cu incetul, rezolvarea. Conducerea Politiei bucurestene spune ca administrarea patrimoniului imobiliar propriu constituie o prioritate absoluta si ca se urmareste indeosebi imbunatatirea conditiilor de munca pentru personalul care lucreaza in peste 30 de imobile. Iar faptul ca lucrurile "se misca", se poate observa lejer. Cateva dintre Sectiile de Politie au renuntat la mobilierul invechit si la fisierele grele din metal, iar spatiile de relatii cu publicul sunt dotate la standarde europene. Deja prima impresie de schimbare a fost creata. Urmeaza si alte eforturi financiare pentru definitivarea proiectelor. De ce s-a ajuns in aceasta situatie? Raspunsul e simplu si usor de dedus. Din lipsa fondurilor. "Ulterior perioadei de austeritate bugetara din anii 90, perioada in care datorita fondurilor insuficiente alocate pentru investitii, sediile Sectiilor de Politie au suferit degradari importante, aducerea lor la parametrii adecvati implicand un volum substantial de resurse financiare", ne-au explicat reprezentantii Serviciului de Logistica din cadrul Politiei Capitalei.
Din cauza acestei situatii, autoritatile au trecut la elaborarea unui program multianual pentru reabilitarea imobilelor pe care le administreaza. Pentru a fi pus in practica au fost initiate mai multe demersuri pentru obtinerea fondurilor, insa pana in prezent nu s-a concretizat mare lucru. Daca in anul 2006 au fost alocate pentru investitii fonduri in valoare de aproximativ 6 milioane lei, in acest an, sustin politistii, suma asigurata reprezinta doar 30% din bugetul anterior. Chiar si in aceste conditii, vor putea fi finalizate mai multe lucrari aflate in curs de derulare.

Sectia 1, la standarde UE

De departe, cea mai importanta realizare a Politiei Capitalei din ultimii ani o reprezinta modernizarea si dotarea conforma cu cerintele Uniunii Europene a Sectiei 1.
Cei 190 de politisti care lucreaza aici au, din 20 martie a.c., un sediu ultramodern de 2.300 mp, investitii in mobilier si aparatura in valoare de 4,7 milioane de lei. Noul imobil, situat pe Bulevardul Lascar Catargiu numarul 22 este destinat in exclusivitate activitatii judiciare si de siguranta publica, deservind 48.000 de locuitori. Cladirea are trei etaje operative, unul tehnic si un subsol-parcare si este supravegheata video. La inaugurarea noului sediu, seful Politiei Capitalei, chestorul Marian Tutilescu, a declarat ca planul de modernizare cuprinde 20 de Sectii de Politie din Bucuresti, patru dintre acestea fiind reabilitate anul trecut, iar alte trei aflandu-se in curs de modernizare. "Avand la baza ideea de deschidere fata de cetatean si imbunatatirea serviciilor oferite acestuia, in cadrul Sectiilor 1 si 5 a fost implementat programul de relatii cu publicul, asistenta si consilierea victimelor. Este vorba despre spatii destinate primei "intalniri dintre cetatean si oamenii legii", ne-au precizat politistii. Pentru o desfasurare cat mai eficienta a activitatii, la Sectiile 22 si 14 s-a luat masura supraetajarii imobilelor, dand astfel posibilitatea cresterii spatiilor de lucru. Si Sectia 18 se afla in curs de modernizare. Alte 13 Sectii din Bucuresti vor avea, in acest an, spatii de lucru cu publicul exact ca in strainatate. Ghisee aerisite, fara vesnicele gratii si personal bine instruit pentru a putea face fata oricarei plangeri a cetatenilor.

Retrocedarile complica situatia

Anul trecut, activitatea mai multor Sectii a fost pusa sub semnul intrebarii, avand in vedere situatia neclara a imobilelor in care functioneaza. Doua din spatii au fost retrocedate, iar pentru altele nu exista o rezolvare imediata. Chestorul Tutilescu spunea in octombrie 2006 ca Sectiile 17 si 10 au intrat in posesia proprietarilor de drept, dar pana la identificarea altor spatii de lucru, politistii au cazut la intelegere sa ramana in spatii contra unei chirii lunare. "In aceste doua cazuri exista hotarari judecatoresti definitive si executorii. Pana cand vom remedia neajunsurile, proprietarii au fost de acord sa platim chirie", preciza chestorul Tutilescu. In schimb, la Sectiile 3 si 8 inca nu stia cum stau lucrurile, motiv pentru care nu s-a putut demara nici o actiune de renovare ori modernizare. "Deocamdata, asteptam pentru a vedea cum evolueaza lucrurile", adauga, la acea data, Tutilescu. Nici pana astazi situatia juridica a Sectiilor 3, 8 si 17 nu a fost clarificata, deoarece dosarele se afla pe rolul instantelor de judecata. "Pentru compensarea deficitului de spatii, avand in vedere insuficienta fondurilor necesare achizitiei de imobile ori terenuri pentru constructie, a fost luata in considerare inclusiv varianta activitatii in imobile inchiriate, aplicand modelul utilizat in unele tari europene", spun politistii.
O solutie la care s-a gandit Politia Capitalei pentru iesirea din impas o reprezinta cooperarea cu Primariile de sector. Tinand cont da faptul ca serviciile (asigurarea ordinii publice, supravegherea traficului etc.) se adreseaza direct comunitatilor locale, au fost facute demersuri catre Primariile de sector prin care conducerea Politiei Capitalei si-a manifestat intentia de a colabora pentru realizarea de sedii pentru Sectii de Politie pe baza unor proiecte viabile si care sa indeplineasca cerintele impuse pentru obtinerea fondurilor structurale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.