Rebrandingul este mijlocul la care a apelat Mercury Promotions pentru a anunta oficial ceea ce, de fapt, devenise o realitate de multa vreme: transformarea sa intr-o agentie de comunicare integrata. Astfel, incepand cu luna mai, noul nume sub care va

Rebrandingul este mijlocul la care a apelat Mercury Promotions pentru a anunta oficial ceea ce, de fapt, devenise o realitate de multa vreme: transformarea sa intr-o agentie de comunicare integrata. Astfel, incepand cu luna mai, noul nume sub care va fi cunoscut consacratul jucator din peisajul advertisingului autohton este Mercury360. In ceea ce priveste punctul de la care s-a pornit pentru a se ajunge aici, Radu Miu, general manager al agentiei, ne-a declarat: "Pozitionarea Mercury a evoluat in timp si a fost mai degraba dictata de dezvoltarea agentiei in piata si de perceptia ei in randul clientilor si al altor agentii. Inceputurile, in '93, au fost opportunities driven. Eram o mana de oameni; faceam consultanta de marketing si descopeream potentialul Romaniei pentru companii mari care vroiau sa investeasca aici (Coca-Cola, P&G). A fost un fel de <>, o perioada de care ne leaga amintiri fabuloase".

La inceput, agentia s-a specializat pe proiecte BTL

Dupa doi ani de la infiintare, agentia s-a constituit pe doua mari directii de activitate: cercetari de piata si de consultanta, alaturi de proiecte de tip BTL si actiuni de promovare. In '98, aceasta dubla directionare a dus la aparitia a doua companii distincte - Mercury Research si Mercury Promotions -, cea din urma evidentiindu-se ca specialist in BTL. Pana in 2003, "Mercury a tot crescut, a castigat in volum si competente si s-a consolidat ca cea mai mare agentie de BTL, un punct de referinta pentru clienti si scoala pentru angajati", dupa cum a subliniat Miu.
In 2003, agentia a intrat intr-un proces de transformare, adaugand noi competente la experienta de comunicare acumulata pe canalele non-traditionale. Radu Miu ne-a ilustrat astfel procesul de transformare prin care a trecut agentia: "Echipa s-a dezvoltat. Know-how-ul Mercury s-a completat cu experienta in ATL a unor oameni-cheie pentru ceea ce inseamna acum agentia: un client service director cu state vechi de plata in advertising, un director de creatie care a dezvoltat si structurat departamentul creativ, ajuns in 2007 la 25 de oameni coordonati de trei Group Creative Directors".
In 2005, Mercury a ajuns sa includa departamente diverse, cum ar fi: strategie, creatie ATL, creatie si executie BTL, consultanta de marketing, consultanta pe proiecte institutionale, project management si implementare, PR&Evenimente speciale, field marketing.

"Repozitionarea inseamna o schimbare strategica"

In contextul acestei arii de activitate deja consacrate, general managerul agentiei a subliniat: "Pentru Mercury, repozitionarea inseamna o schimbare strategica, menita sa securizeze businessul si sa-i sustina mai departe cresterea". Privitor la directia aleasa in acest proces, Miu a adaugat: "Schimbarea de nume si de pozitionare vine in urma unor analize serioase la care am supus piata si brandul vechi al Mercury. Iar procesul acesta de analiza a durat ceva timp pentru noi si cred ca suntem cu atat mai castigati. Nu e, cu siguranta, o schimbare de impuls. Nu e o cosmetizare sau o simpla redesenare a logo-ului. E, in primul rand, o decizie de business, luata si pusa in practica in pasi bine dozati si siguri".

Comunicarea integrata iti permite sa fii alaturi de client la 360 de grade

Ce inseamna, mai exact, ca Mercury se repozitioneaza ca agentie specializata in furnizarea unor servicii de comunicare integrata? Ei bine, Radu Miu a simplificat lucrurile, punctand faptul ca "Mercury360 este o agentie capabila sa-si insoteasca clientul pe tot parcursul procesului de analiza, elaborare de strategie de marketing, creatie si implementare, cross channels si cross-instruments. Ratiunile rebrandingului sunt clare in contextul in care numele vechi de Promotions ne limita la un segment extrem de mic al procesului de comunicare. Ne-am dezvoltat intr-atat, incat vechiul nume era neincapator".
De ce se face abia acum actualizarea identitatii preexistente a companiei este o alta intrebare la care managerul agentiei ofera un raspuns cat se poate de simplu: "Pentru ca am pus mereu pe primul loc clientul, lasandu-ne propriile provocari pe plan secund. Si cred ca am fost mai castigati asa. Ne-am maturizat, am avut timp sa ne stabilizam optiunile".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.