Taxa de tranzitare a canalului Sulina ar putea scadea cu 50% sau chiar ar putea fi anulata, a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. "Am avut o discutie despre posibile masuri fiscale si de alta natura pentru a asigura dezvoltarea cursuri
Taxa de tranzitare a canalului Sulina ar putea scadea cu 50% sau chiar ar putea fi anulata, a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. "Am avut o discutie despre posibile masuri fiscale si de alta natura pentru a asigura dezvoltarea cursurilor comerciale in cele doua porturi dunarene-maritime, Galati si Braila. Am discutat despre taxa de pilotaj, despre taxa de tranzitare a canalului Sulina si despre celelalte doua categorii de taxe, de fapt tarife portuare. Impreuna cu secretarul de stat Galiatatos vom analiza impactul unei reduceri cu cel putin 50% a taxei de tranzitare a canalului Sulina. Pentru a creste atractivitatea portului si a mari fluxurile este obligatoriu sa asiguram infrastructura feroviara si rutiera care urmeaza sa preia traficul", a afirmat Orban.
Totodata, dragarea canalului Bistroe, in incercarea ucrainenilor de a-l face navigabil, nu va afecta circulatia pe canalul Sulina, a declarat Orban. "Canalul Bistroe a inceput in 1926. De atunci Uniunea Sovietica, ucrainenii dragheaza. Nu e prima data cand dragheaza pe canalul Bistroe.
In momentul cand nivelul Dunarii are o cota de 412 cm (redusa) la Galati inseamna ca am suficienta apa pe cele doua brate Sulina si Sf. Gheorghe, astfel incat devine imposibil dragajul pe canalul Bistroe", a explicat Galiatatos. In opinia sa, unica problema este de mediu, deoarece amenajarea unui canal ar fi prea costisitoare pentru vecinii nostri. "Asta inseamna costuri enorme, de sute de milioane de euro. Toate echipajele care au dragat pe Bistroe s-au retras in portul Tulcei (din cauza nivelului scazut al apei). Acolo este o pozitie care trebuie reglementata la nivel de mediu", a mai spus Galiatatos. Potrivit BBC, Guvernul ucrainean a inaugurat marti traficul pe noul canal de navigatie construit in Delta Dunarii, dupa patru ani de lucrari de constructie si de dispute cu Romania, mai multe institutii internationale si grupuri ecologiste. O parte a canalului de navigatie este controversatul canal Bistroe, proiect completat prin largirea albiei bratului Chilia. (Mediafax)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.