Violenta in sport a atins cote alarmante. „Gardianul” va propune o dezbatere publica, la concret, cu proiectul de lege in fata, despre prevenirea si combaterea violentei pe stadioane. Va invitam sa lecturati initiativa legislativa si sa
Violenta in sport a atins cote alarmante. „Gardianul” va propune o dezbatere publica, la concret, cu proiectul de lege in fata, despre prevenirea si combaterea violentei pe stadioane. Va invitam sa lecturati initiativa legislativa si sa va exprimati opiniile referitoare la aceasta. Rezolva ea situatiile violente? Sanctiunile sunt destul de dure? A identificat toate situatiile-problema? Ce amendamente i s-ar putea aduce? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care ziarul nostru va invita sa raspundeti.

Cei care ar trebui sa stopeze acest flagel evita sa ia in discutie si sa voteze legea anti-huliganism. Pentru alesii nostri, problemele politice primeaza, astfel ca proiectul de lege propus de Jandarmerie a fost uitat de mai bine de doua luni printr-un sertar al Senatului Romaniei. Ne aflam in acelasi stadiu in care eram in iarna, dupa evenimentele violente de la partida de handbal Steaua - Dinamo si de la cea de hochei dintre Steaua si SC Miercurea Ciuc. Iar daca parlamentarii nu pun repede piciorul in prag, ne vom intalni cat de curand cu un nou caz „Tweety”.

PROIECT PARLAMENTUL ROMaNIEI

C amera Deputatilor Senat

LEGE
privind prevenirea si combaterea violentei cu ocazia competitiilor si jocurilor sportive

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art. 1 Organizatorii competitiilor si jocurilor sportive si fortele de ordine angrenate au obligatia sa asigure spectatorilor, sportivilor si oficialilor, protectie si securitate si sa ia masuri pentru prevenirea si inlaturarea oricaror incidente ce s-ar produce pe traseele de afluire/defluire si in interiorul locurilor de desfasurare a competitiilor si jocurilor sportive, inainte, in timpul si dupa terminarea competitiei sau jocului sportiv.

Art. 2 In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) competitie sportiva - intrecere sportiva organizata pe ramuri de sport, intre mai multe echipe sau concurenti independenti, pe baza unui regulament si a unui program avand drept scop stabilirea unei ordini ierarhice a competitorilor in clasamentul final;

b) joc sportiv - intrecere sportiva de echipa, desfasurata in cadrul sau in afara unei competitii sportive, care poate vea caracter oficial sau amical, intern ori international, si se disputa pe baza unui regulament, avand drept scop stabilirea unui invingator;

c) organizator de competitii sportive - structura sportiva legal constituita si recunoscuta oficial, care are dreptul de a organiza competitii sportive;

d) organizator de jocuri sportive - structura sportiva legal constituita si recunoscuta oficial, care organizeaza jocuri sportive, desfasurate fie in cadrul unei competitii sportive, fie separat, in cadrul unor intreceri sportive cu caracter amical;

e) oficial - persoana care reprezinta o autoritate, membru al unei comisii, arbitru, observator, antrenor, preparator, responsabil tehnic, medical ori administrativ din cadrul federatiilor, ligilor, asoicatiilor judetene si cluburilor, acreditati sau, dupa caz, autorizati in functiile ori pozitiile pe care le detin;

f) grad de risc al competitiei sau jocului sportiv - nivelul posibilitatii producerii unor fapte indreptate impotriva ordinii si sigurantei publice cu ocazia desfasurarii competitiei sau jocului sportiv;

g) ordine publica - starea de legalitate, de echilibru si de pace corsespunzatoare unui nivel socialmente acceptabil de respectare a normelor legale si de comportament civic, care permite exercitarea drepturilor si libertatilor constitutionale, precum si functionarea institutiilor specifice statului de drept;

h) asigurarea ordinii publice - ansamblul masurilor ce se intreprind pentu respectarea legalitatii, prevenirea si descurajarea unor actiuni care vizeaza tulburari sociale sau manifestari de violenta pe timpul adunarilor si manifestatiilor publice, activitatilor culturale si sportive, precum si altor manifestari similare la care participa un public numeros;

i) restabilirea ordinii publice - ansamblul maurilor coerictive intreprinse de fortele de ordine si rezultatul acestora de a readuce in starea initiala ordinea si siguranta publica grav tulburate;

j) evacuarea spectatorilor - ansamblul masurilor imperative desfasurate de catre structurile de ordine, de scoatere in mod orgnaizat din locul de desfasurare a competitiei sau jocului sportiv, a unui suporter, a unui grup de suporteri sau a tuturor participantilor;

k) stare vadita de ebrietate - consecinta a consumului de bauturi alcoolice asupra comportamentului unei persoane, manifestata prin vorbire incorecta, mers sinuos si greutati de orientare temporal-spatiala, precum si prin mirosul specific de alcool emanat de catre persoana in cauza;

l) control corporal preventiv si al bagajelor - verificarea sumara a tinutei vestimentare si a bagajelor spectatorilor in scopul prevenirii introducerii in locurile de desfasurare a competitiei si jocurilor sportive a obiectelor si materialelor interzise;

m) interzicerea accesului sau participarii la unele competitii sau jocuri sportive - masura de siguranta dispusa de instanta de judecata sau sanctiune contraventionala complementara dispusa de catre agentul constatator, prin care se impune unei persoane interzicerea accesului, participarii pe o perioada de la trei luni pana la trei ani la unele competitii sa jocuri sportive, de genul celor unde acesta a savarsit fapte de natura penala sau contraventionala.

n) baza sportiva - totalitatea terenurilor si spatilor, instalatiilor si constructiilor special amenajate, in vederea organizarii si desfasurarii activitatii de educatie fizica si sport, delimitata in spatiu de gardul imprejmuitor;

o) arena sportiva - teren de sport imprejmuit cu tribune pentru spectatori, unde se desfasoara jocul sportiv;

p) zona imediata locului de desfasurare a competitiilor sportive - perimetrul cuprins intre portile unde se efectueaza controlul biletelor de acces si limita exterioarea a bazei sportive;
r) zona apropiata locului de desfasurare a competitiilor sportive - eprimetrul cuprins intre limita exterioara a zonei imediate si strazile adiacente bazei sportive;
s) comandantul fortelor de ordine - comandantul efectivelor de jandarmi care executa misiunea de asigurare si restabilire a ordinii publice;

s) seful dispozitivului de ordine si securitate - persoana desemnata din cadrul societatii de securitate privata care organizeaza, conduce si coordoneaza activitatea desasurata de catre personalul societatii pentru asigurarea ordinii si securitatii in interiorul arenei sportive;

t) responsabil de securitate - persoana cu atributii de conducere din cadrul organizatorului de competitii sau jocuri sportive, care asigura coordonarea dispozitivului de asigurare a ordinii publice realizat de catre societatea de securitate privata si relationarea cu fortele de ordine si reprezentantii celorlalte autoritati si institutii care concura la desfasurarea in bune conditii a competitiei sportive;

t) monitor de securitate - persoana desemnata din cdrul unitatii de jandarmi, in a carei raza de competnta isi are sediul cluul sportiv, avand ca atributii supravegherea comportamentului si actiunilor suporterilor clubului in cauza, precum si relationarea intre suporteri si fortele de ordine;

u) ofiter de informare - persoana desemnata din cadrul unitatii de jandarmi, in a carei raza de competenta isi are sediul clubul sportiv, care are ca atributii relationarea intre club si unitatea de jandarmi, consilierea responsabilului de securitate al clubului pe probleme de securitate si gestionarea datelor si informatiilor referitoare la comportamentul sustinatorilor clubului respectiv cunoscuti cu un comportament turbulent;

v) punct de comanda - spatiu destinat activitatilor de conducere si coordonare a masurilor de asigurare si restabilire a ordinii publice, special amenajat si dotat, care sa permita o buna vizibilitate asupra terenului de joc si a tribunelor.
Art. 3 Mentinerea ordinii publice in zona traseelor de deplasare catre bazele sportive si alte locuri destinate desfasurarii competitiilor sportive, pana la limita exterioara zonei apropiate, se realizeaza in mod nemijlocit de organele de politie competente teritorial.

Art. 4 (1) Asigurarea ordinii publice in zona apropiata si imediata a bazelor sportive si in alte locuri destinate desfasurarii competitiilor sportive cu grad de risc, se realizeaza in mod nemijlocit de structurile de jandarmi competente teritorial.

(2) In situatii clar determinate, stabilite prin planul de actiuni intocmit in acest sens de catre unitatea de jandarmi, asigurare aordinii in anumite locuri publice disputate in afara zonei apropiate se va efectua de catre structurile de jandarmi competente teritorial.

(3) Locurile dispuse in afara zonei apropiate sunt pietele, caile publice ori alte locuri unde exista posibilitatea ca grupurile de suporteri adversi sa se intalneasca si sa tulbure ordinea de siguranta publica.

Art. 5 (1) Raspunderea pentru asigurarea masurilor de ordine si securitate in interiorul arenelor sportive revine organizatorilor, care pot incheia in acest sens contracte de prestari servicii, in conditiile legii, cu societati de securitate privata.

(2) Asigurarea ordinii si securitatii participantilor in interiorul arenelor sportive in care se desfasoara jocuri sportive cu grad de risc scazut se poate face de catre organizatori cu personal propriu.

(3) Organizatorii vor lua toate masurile ce se impun pentru prevenirea incendiilor, asigurare aunei circulatii fluente pe caile de acces, asigurarea unor cai de evaucare a spectatorilor in cazuri deosebite, in condtiile de siguranta si timp optim, si mentinerea in stare de functionare a tuturor instalatiilor specifice.

(4) Masurile stabilite de organizator pentru asigurare aprotectiei si securitatii participantilor in interiorul arenelor sportive se inscriu in planul de actiune al societatii de securitate privata care va presta serviciul de asigurare a ordinii publice. In acest sens, respo-nsabilul de securitate al organizatorului va solicita ofiterului de informare date si informatii de interes operativ privind supoterii care vor participa la jocul sportiv.

(5) Planul de actiune va fi aprobat de comandantul unitatii de jandarmi competente teritorial in toate situatiile cand activitatile se desfasoara in cooperare cu societatile de securitate privata.

(6) Fiecare unitate de jandarmi desemneaza un ofiter de informare insarcinat cu stabilirea contactelor de lucru cu oficialii cluburilor sportive din zona de responsabilitate.

(7) Responsabilii cu securitate si reprezentanti ai grupurilor de suporteri au obligatia de a transmite ofiterului de informare toate detaliile referitoare la competitiile in care este implicat clubul respectiv privind: deplasarea echipei, a oficialilor, jurnalistilor acreditati si coordonatele orare ale deplasarii; locurile de cazare; deplasarea organizata de catre club a unor suporteri; numarul de bilete achizitionate de catre suporteri, identitatea acestora, traseul de deplasare, agentia de turism care organizeaza transportul si modalitatea de transport folosita.

(8) Unitatea de jandarmi al carei comandant a aprobat planul, are obligatia de a verifica modul de aplicare a prevederilor stabilite in planul de actiune, precum si de a dispune sanctiuni conform legii.

(9) Pentru prestarea serviciilor de asigurare a ordinii si securitatii participantilor in interiorul locurilor de desfasurare a competitiilor si jocurilor sportive, societatile de securitate privata au drepturile si obligatiile prevazute de lege.

Art. 6 (1) Responsabilul cu securitate, comandantul fortelor de ordine, seful dispozitivului de ordine si securitate, reprezentantii politiei, Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, reprezentantul Serviciului de ambulanta si, dupa caz, subpreefctul, isi desfasoara activitatea in punctul de comanda, urmarind coordonarea activitatilor desfasurate de structurile proprii.

(2) In vederea stabilirii unor practici unitare la nivel national privind activitatea responsabililor de securitate, precum si instruirea de specialitate a acestora, federatiile sportive de specialitate vor desemna in structura proprie un responsabil de securitate, care va coordona acesta activitate.

(3) La stabilirea metodologiilor de instruire a responsabililor de securitate, federatiile sportive pot solicita sprijinul de specialitate al Jandarmeriei Romane.

Art. 7 (1) Dupa declararea jocului sportiv, comandantul unitatii de jandarmi competente teritorial impreuna cu responsabilul de securitate al organizatorului, stabilesc gtradul de risc preliminat al jocului, solicitand la nevoie si punctul de vedere al responsabilului de securitate al organizatorului de competitie, care se consemneaza in toate documentele de organizare.

(2) In situatia desfasurarii unor jocuri sportive cu grad de risc ridicat este necesara prezenta in arena sportiva a subprefectului judetului sau al municipiului Bucuresti ori a inlocuitorului legal al acestuia.

Art. 8 (1) Restabilirea ordinii publice in interiorul locurilor de desfasurare a jocurilor sportive se executa de efectivele de jandarmi, din initiativa comandantului acestora, cu aprobarea, dupa caz a subprefectului sau a inlocuitorului legal al acestuia, atunci cand se constata ca in urma producerii unor acte de violenta de catre participanti este pusa in pericol viata sau integritatea corporala a spectatorilor, jucatorilor, oficialilor sau a personalului desemnat sa asigure ordinea publica.

(2) Pentru restabilirea intr-un timp cat mai scurt a ordinii atunci cand aceasta a fost grav tulburata, la solicitarea comandamentului fortelor de ordine sau ca urmare a autosesizarii, oficialii responsabili vor dispune de indata intreruperea partiala sau totala a jocului.

Art. 9 (1) Evacuarea unui grup de spectatori din arena sportiva, in situatia in care prin fapte savarsite de catre acestia se pune in pericol siguranta desfasurarii competitiei sportive, se face, dupa caz, la dispozitia subprefectului sau la solicitarea responsabilului de securitate al organizatorului, care va cere in scris interventia fortelor de ordine.
(2) In situatia producerii de incendii, distrugeri, catastrofe, a tulburarii grave a ordinii publice sau a altor situatii care pun in pericol viata, integritatea corporala ori sanatatea persoanelor, ori cand nu s-a reusit restabilirea ordinii publice, comandantul fortelor de ordine poate decide evacuarea partiala ori totala a spectatorilor.

(3) Spectatorul care in incinta locului de desfasurare a jocului sportiv savarseste una din faptele prevazute la art. 18 lit. c), d), e), f), g), i) si k), va fi evacuat fara a mai putea reveni, pana la terminarea jocului sportiv, in locul de desfasurare a acestuia.

(4) Observatorii desemnati de catre federatiile sportive de specialitate sau de catre forurile sportive internationale, organizatoare ale competitiilor conform regulamentelor de organizare si desfasurare, pot dispune organizatorului adoptare aunor masuri specifice pentru asigurarea si restabilirea ordinii, inclusiv de evacuare a spectatorilor, masuri care prin delegatul oficial al organizatorului vor fi aduse la indeplinire de catre societatea de securitate privata sau de catre fortele de ordine.

CAPITOLUL II
OBLIGATIILE ORGANIZATORILOR
Art. 10 (1) Pentru organizarea si desfasurarea activitatii de asigurare a ordinii si sigurantei spectatorilor in arena sportiva, organizatorii jocurilor sportive au urmatoarele obligatii:

a) sa declare jocurile sportive nationale si internationale la unitatea de jandarmi competenta teritorial, cu cel putin cinci zile inainte de data desfasurarii acestora; unitatea de jandarmi va instiinta administratia publica locala despre data desfasurarii jocului sportiv, urmand ca reprezentantii acesteia sa dispuna masurile prevazute de art. 15, din Legea 60/1991 republicata, privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice;

b) sa stabileasca impreuna cu societate de securitate privata masurile de asigurare a protectiei si securitatii participantilor in incinta locului de desfasurare a jocului sportiv, transpune in planul de actiune, care va fi inaintat, dupa caz, pentru aprobare unitatii de jandarmi competente teritorial, cu cel putin trei zile inainte de data desfasurarii jocului sportiv;

c) sa efectueze, impreuna cu societatea de securitate privata si, dupa caz, cu structura de jandarmi competenta teritorial, inainte de efectuarea accesului spectatorilor, un control amanuntit al arenei pentru descoperirea si indepartarea oricaror obiecte sau materiale interzise;

d) sa asigure locurile de desfasurare a competitiilor si jocurilor sportive cu sisteme eficiente de comunicare cu publicul;

e) sa nu permita folosirea sistemelor de comunicare cu publicul pentru incitarea spectatorilor la violenta, la producerea de distrugeri sau la denigrarea imaginii participantilor la manifestarile sau jocurile sportive;

f) sa nu permita instalarea si folosirea de catre suporteri in arena sportiva a altor instalatii de sonorizare, cu exceptia gigafoanelor portabile;

g) sa amenajeze si sa puna la dispozitia fortelor de ordine un punct de comanda;

h) sa asigure inregistrarea si supravegherea video a comprotamentului suporterilor in arena sportiva si in zona portilor de acces, pe timpul afluirii si defluirii acestora, precum si pe timpul desfasurarii jocului sportiv, printr-un sistem propriu, care va fi conectat in punctul de comanda si va fi deservit de catre un tehnician, sub indrumarea unui reprezentant al fortelor de ordine;

i) sa puna la dispozitia fortelor de ordine inregistrarea video efectuata in conditiile lit. h);

j) sa afiseze in locurile vizibile atentionari asupra faptului ca ina rena sportiva suporterii vor fi supravegheati video;
k) sa interzica vanzarea, distribuirea sau consumul bauturilor alcoolice sub orice forma, in incinta locurilor de desfasurare a jocurilor sportive;

l) sa se asigure ca bauturile a caror comercializare este permisa sa distribuie numai in pahare din hartie sau din material plastic;

m) sa se asigure ca punctele de desfacere a bauturilor a caror comercializare este permisa sunt pozitionate la fiecare sector de tribuna si peluza;

n) sa asigure functionarea instalatiilor de apa curenta si a grupurilor sanitare, care vor fi amplasate astfel incat sa nu fie necesara deplasarea suporterilor dintr-un sector in altul;

o) sa afiseze lizibil, in locuri vizibile, la portile de acces, regulile ce trebuie sa respectate la competitiile si jocurile sportive, materiale sau obiectele interzise a fi introduse in incinta locurilor de desfasurare a acestora, precum si sanctiunile care se aplica in astfel de cazuri;
p) sa imprime pe tichetele de acces, pliante, programe sau pe alte materiale publicitare ori promotionale, care sunt distribuite cu ocazia desfasurarii manifestarilor sau jocurile sportive, regulile ce trebuie respectate la competitiile si jocurile sportive, materialele sau obiectele interzise a fi introduse in incinta locurilor de desfasurare a acestora, precum si sanctiunile care se aplica in situatia nerespectarii acestor reguli;

r) sa interzica afisarea in locurile de desfasurare a competitiilor sau jocurilor sportive a emblemelor, pancartelor, banerelor, afiselor, steagurilor sau a altor suporturi care fac referiri ori contin simboluri, sloganuri ori texte cu continut obscen sau care incita la denigrarea tarii, la xenofobie, la ura nationala, de clasa ori religioasa, la discriminari de orice fel si la violenta;

s) sa interzica amplasarea de catre suporteri a banerelor sau a altor mijloace de publicitate vizuala pe gardul care delimiteaza suprafata de joc de tribuna sau in orice alte locuri sa impiedice buna vizionare a jocului de catre toti spectatorii sau asigurare ainterventiei oportune in caz de necesitate;

s) sa aduca la cunostinta spectatorilor, la inceputul jocului sportiv precum si in pauzele de joc sau ori de cate ori este nevoie, prin mijloace de comunicare, obligatiile care revin spectatorilor pe timpul desfasurarii intrecerii sportive, principiile spiritului de fair-play, ale ordinii si disciplinei, precum si mesajele transmise de fortele de ordine;

t) sa asigure bariere si imprejmuiri adecvate pentru separarea grupurilor de suporteri si a terenului de joc, realizate prin constructii rezistente, urmarind refacerea acestora in cazul deteriorarii pana la organizarea competitiei sau jocului sportiv urmator;

t) sa asigure amplasarea, la portile de acces in incinta arenei sportive, a unor dispozitive metalice rotative prevazute cu sistem de contorizare (turnicheti), in vederea efectuarii unui control riguros al accesului;

u) in situatia desfasurarii unor jocuri sportive in afara tarii, in cadrul unor competitii internationale la care participa si grupuri de suporteri ai clubului roman sau ai echipei nationale, acesta sau federatia de specialitate va asigura includerea unor ofiteri jandarmi in delegatia oficiala, care vor coopoera cu fortele de ordine din tara repectiva pe linia prevenirii actelor de violenta si a iesirilor necontrolate ale suporterilor;

v) sa transmita prin responsabilul de securitate, ofiterului de informare din cadrul unitatii de jandarmi competente teritorial, datele de identificare si precizari cu privire la itinerarii si mijloacele de deplasare ale suporterilor, in cazul in care clubul sportiv sau federatia de specialitate asigura organizarea deplasarii acestora, in vederea sustinerii echipei favorite, intr-o alta localitate in tara sau in strainatate;

x) sa asigure numerotarea sectoarelor, randurilor si locurilor ce urmeaza a fi ocupate de suporteri, precum si amplasarea de indicatoare pentru indrumarea spectatorilor spre locurile inscrise pe documentele de acces;
y) sa asigure un loc pentru depozitarea obiectelor retinute in urma efectuarii controlului corporal preventiv pentru restituire, confiscare sau distrugere.

(2) Pentru efectuarea accesului spectatorilor in arena sportiva, organizatorii jocurilor sportive au urmatorele obligatii:
a) sa efectueze la intrarea in arena sportiva, un control riguros al persoanelor si al bagajelor acestora, avand ca scop impiedicarea introducerii in stadion a unor obiecte sau materiale de genul celor prevazute la art. 10, alin. 1, lit. r), si alin. 2, lit. b);

b) sa nu permita accesul la jocurile sportive persoanelor carora le-a fost interzis accesul la asemenea genuri de manifestari, persoanelor care se afla in stare vadita de ebrietate sau se afla in mod evident sub influenta substantelor halucinogene, persoanelor care au asupra lor bauturi alcoolice, faclii, torte artificii, petarde, materiale explozive, incendiare sau fumigene, dispozitive pentru socuri electrice, substante toxice, halucinogene, iritant lacrimogene ori paralizante, recipienti, corpuri contondenten, cutite, pumnale, sisuri, castete ori alte asemenea obiecte fabricate sau confectionate anume pentru taiere, impungere ori lovire, precum si persoanelor care au asupra lor mijloace de publicitate vizuala de genul celor prevazute la art. 10, alin. 1, lit. r);

c) sa retina obiectele sau materialele prevazute la art. 10, alin. 1, lit. r) si alin. 2, lit. b), sesizand de indata fortele de ordine pentru luarea masurilor legale ce se impun;

d) sa imprime pe toate documentele de acces sectorul randul si locul ce urmeaza a fi ocupat de catre persoanele care solicita achizitionarea biletelor de acces sau beneficiaza din partea organizatorului de documente de acces in mod gratuit;

e) sa asigure emiterea si distribuirea abonamentelor catre suporteri, urmarind inserarea pe fiecare abonament in parte a datelor de identificare ale posesorului si a unei fotografii a acestuia, precum si tinerea unor evidente clare a abonatilor, cu respectarea intocmai a dispozitiilor legale referitoare la protectia datelor cu caracter personal;

f) sa controleze distribuirea biletelor, in limita locurilor admise, fara a depasi 90% din capacitatea locului de desfasurare a jocului sportiv;

g) sa asigure seperarea grupurilor de suporteri rivali prin rezervarea de locuri amplasate in sectoare opuse si asigurarea accesului acestora prin cai separate de acces;

h) sa prezinte la solicitarea scrisa a unitatii de jandarmi competente teritorial situatia privind datele de identificare ale abonatilor proprii, in vederea identificarii persoanelor care, cu ocazia desfasurarii competitiilor sau jocurilor sportive au savarsit fapte antisociale;

i) sa permita accesul in arena sportiva a unor efective de jandarmi in tinuta civila care vor desfasura activitati de monitorizare a modului de comportare a suporterilor, precum si a modului in care personalul societatii de securitate privata isi indeplineste atributiile stabilite prin planul de actiune;

j) sa stabilesca, prin reglementari proprii, accesul in arena sportiva a reprezentantilor mass-media, precum si accesul acestora pe suprafata de joc sau in zona vestiarelor, comunicand datele de identificare ale ziaristilor acreditati si modelul documentelor de acces eliberate in acest sens atat societatii de securitate privata, cat si fortelor de ordine;

k) sa interzica accesul la competitiile si jocurile sportive cu grad de risc ridicat, a minorilor sub 14 ani neinsotiti de o persoana adulta;

l) emiterea de documente de acces pe care le va distribui gratuit, in situatia in care intentioneaza sa permita accesul tuturor suporterilor sau a unor categorii de suporteri de genul copiilor, elevilor si studentilor, femeilor sau pensionarilor, fara achitarea contravalorii biletului de acces;


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.