Maine, crestinii din intreaga lume praznuiesc Floriile, adica momentul in care Mantuitorul intra ca un Imparat in Ierusalim spre a se da de bunavoie la chinuri si la moarte pentru noi, pacatosii. „Gardianul“ ureaza 'La multi ani!>> tutur
Maine, crestinii din intreaga lume praznuiesc Floriile, adica momentul in care Mantuitorul intra ca un Imparat in Ierusalim spre a se da de bunavoie la chinuri si la moarte pentru noi, pacatosii. „Gardianul“ ureaza 'La multi ani!>> tuturor celor care poarta nume de flori.

Marele si prealuminatul praznic al Intrarii Domnului in Ierusalim este o implinire a proorociei Sfantului Prooroc Zaharia, din Vechiul Testament, care a zis: „Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te fiica Ierusalimului, ca iata Imparatul tau vine la tine, drept si biruitor, smerit si calare pe manzul asinei“ (Zaharia 9, 9).

In Duminica Floriilor, cum mai este cunoscuta aceasta sarbatoare, Mantuitorul nostru Iisus Hristos intra ca un Imparat in Ierusalim spre a se da de bunavoie la chinuri si la moarte pentru noi, pacatosii. Cu numai o zi inainte, tocmai savarsise o preslavita minune, inviindu-l pe Lazar, mort de patru zile, numai prin strigarea: „Lazare, vino afara!“.

Aceasta minune a scos poporul din Betania si din Ierusalim, cu multa evlavie si bucurie, inaintea Domnului, pe care
L-a intampinat cu stalpari si ramuri de finic. Fariseii, carturarii si arhierei, insa plini de zavistie si de ura impotriva Mantuitorului, nu au crezut in invierea lui Lazar si s-au grabit sa ia toate masurile pentru a-L ucide pe Iisus. Sinedriul intrunit si-a pus serios aceasta intrebare: „Ce facem, pentru ca Omul acesta face multe minuni?
Daca-L lasam asa toti vor crede in El si vor veni romanii si ne vor lua si tara si neamul (Ioan 11, 47-48). Insa „multi din iudeii care venisera la Maria si care vazusera ce a facut Iisus au crezut in El“ (Ioan 11, 45).

Suspinarea neamurilor catre El
Parintele Cleopa, marele duhovnic al Ortodoxiei romanesti, talmacea astfel, intr-o predica la Duminica Floriilor, semnificatia sarbatorii: „Sederea lui Iisus Hristos pe manzul asinei insemna suspinarea neamurilor catre El; si vezi ca apostolii au adus la Iisus manzul asinei, precum zice dumnezeiescul Luca, si aruncandu-si hainele pe el au pus pe Iisus deasupra.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.