In Romania exista o tendinta de a schimba PC-urile clasice cu laptop-uri si aceasta se datoreaza scaderii substantiale a preturilor acestora, in urma eliminarii mai multor taxe vamale. Tonul il dau in special intreprinderile mari, dar si pe zona de

In Romania exista o tendinta de a schimba PC-urile clasice cu laptop-uri si aceasta se datoreaza scaderii substantiale a preturilor acestora, in urma eliminarii mai multor taxe vamale. Tonul il dau in special intreprinderile mari, dar si pe zona de retail se poate observa o asemenea tendinta. "Din ce in ce mai mult, evolutia pietei va face ca laptop-urile sa fie mai dorite si mai accesibile pentru romani. Se inlocuiesc PC-urile cu laptop-urile datorita scaderii foarte mari a preturilor. Astfel, daca in 2005 luai un laptop cu un pret, in 2006 acesta era diminuat cu 50%. Mai mult de atat as zice ca nu se poate", a declarat pentru Curierul National Dragos Nicolaescu, directorul general al reprezentantei locale Fujitsu Siemens Computers. Potrivit acestuia, in prezent se poate achizitiona un laptop cu software-ul aferent la un pret de 400 euro, considerat "absolut rezonabil". Compania ofera laptop-uri la preturi ce pornesc de la 400 de euro si pana la 2.000 - 3.000 de euro cele mai performante, adresate cu precadere intreprinderilor mari.

Marca si pretul, criteriile determinante de achizitie a unui laptop

Din punct de vedere al obiceiurilor de consum, romanii nu sunt diferiti fata de restul europenilor, cu doua exceptii care se refera la protectia mediului si ergonomie, caracteristici foarte importante pentru un cetatean UE si nu tocmai relevante pentru un roman.
In Romania nu se apreciaza foarte mult continutul cat mai mic de substante poluante pe care trebuie sa-l contina materialul din care este confectionat un laptop, pentru ca unul foarte putin poluant este si mai scump. In rest, principalul criteriu de achizitie este brand-ul, urmat de pret si de design.

Fujitsu Siemens vrea sa detina o cincime din piata de calculatoare portabile

Dupa ce de trei ani se pozitioneaza constant pe primul loc din punct de vedere al vanzarilor si cotei de piata pe segmentul laptop-uri, Fujitsu Siemens Computers vrea ca in acest an sa-si creasca vanzarile cu 50% pana la 75 milioane euro si sa detina o cota de piata de peste 20% fata de 18,6% in 2006.
Aceasta crestere se va baza atat pe dinamica generala a pietei, cat si pe promovarea agresiva pe care compania o va face pe cele trei piete majore pe care functioneaza: intreprinderi mari, IMM si retail.
De altfel, pentru retail Fujitsu Siemens Computers pregateste o surpriza clientilor sai prin faptul ca in cursul lunii mai a acestui an compania va lansa un serviciu
suplimentar pentru laptop-uri care se va livra gratuit impreuna cu produsul si care, potrivit lui Nicolaescu, va fi o noutate pe piata din Romania.
De asemenea, pentru IMM compania pregateste solutii preconfigurate care sa includa infrastructura hardware si software specializat serviciilor implementat prin intermediul partenerilor, inclusiv solutii de finantare sau creditare cu una din bancile asociate.
Pe langa retail si IMM Fujitsu - Siemens Computers va intra mult mai agresiv pe piata intreprinderilor mari promovand solutiile Dynamic Data Center, care eficientizeaza utilizarea resurselor hardware existente.
"Acesta este un concept Fujitsu Siemens care imbina platforma hardware cu aplicatii software de optimizare a suportului infrastructurii pentru anumite aplicatii foarte des intalnite: Oracle, SAP.
Solutiile noastre sunt unice si permit virtualizarea si, in felul acesta, utilizarea eficienta a resurselor", explica Nicolaescu.

Investesc cel mai mult in oameni

"Noi investim in ceea ce credem ca este cheia succesului nostru in Romania, si anume in oameni", spune Nicolaescu. Potrivit acestuia, compania pe care o reprezinta cauta oameni dinamici si cu spirit intreprinzator care "sa se certe cu seful" pentru a sustine o idee de-a lor. Metoda actuala de recrutare este prin intermediul agentiilor specializate.
Promovarea produselor proprii se face mai ales prin intermediul evenimentelor impreuna cu partenerii si a training-urilor. Printre dificultatile pe care Fujitsu Siemens le intampina se numara preferinta legata de pret a romanilor pentru PC-urile asamblate local (produsele Fujitsu Siemens sunt fabricate in Germania), ceea ce face ca vanzarile acestor produse sa se orienteze, mai ales, catre marile intreprinderi.
O alta provocare, depasita in prezent, a fost cea legata de existenta taxelor vamale la produsele importate din UE, ceea ce a facut ca televizoarele de tip LCD ale companiei sa nu fie introduse inca pe piata din Romania.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.