Era hidrogenului a venit. Cercetarile oamenilor pentru a creste protectia mediului inconjurator si a scapa de dependenta de resursele fosile pentru a genera energie au condus la dezvoltarea unui combustibil al viitorului. Acest combustibil trebuie sa
Era hidrogenului a venit. Cercetarile oamenilor pentru a creste protectia mediului inconjurator si a scapa de dependenta de resursele fosile pentru a genera energie au condus la dezvoltarea unui combustibil al viitorului. Acest combustibil trebuie sa fie economic, sa fie de calitate si sa se regenereze. Cercetatorii au descoperit ca hidrogenul indeplineste toate aceste criterii si sustin ca va revolutiona industria combustibilului.
Compania germana BMW a fost primul producator din lume care si-a concentrat atentia asupra mediului si a dezvoltarii tehnologiilor pe termen lung cu ajutorul hidrogenului. Pe aceasta baza compania a dezvoltat un concept denumit "BMW CleanEnergy". Obiectivele pe termen lung sunt de a evita emisiile mari de noxe si de a refolosi energia recuperata. Noile norme ale UE, cunoscute sub numele de standardele Euro, nu pot fi respectate de majoritatea producatorilor auto doar prin imbunatatiri tehnice. Realizarea obiectivelor necesita folosirea combustibililor ori cu un nivel scazut de carbon, ori fara carbon. De aici a rezultat ca solutia pe termen lung este hidrogenul.
In functie de sistemul de condus, energia depozitata in hidrogen poate fi convertita in forme de energie pentru a conduce: fie printr-un motor conventional pe combustie ce va fi folosit pentru a converti aceasta energie in putere, fie prin asa-numita combustie "rece" intr-un rezervor ce va genera energie electrica. BMW foloseste ambele optiuni, concentrandu-se pe combustia motorului.
Una dintre primele probleme de care oamenii de stiinta s-au lovit a fost: cum vor introduce hidrogenul drept combustibil in rezervoare la fel de usor ca si combustibilii din prezent? Cercetatorii de la BMW au recurs la hidrogenul lichid. Principalul motiv pentru care au ales aceasta varianta este ca densitatea energiei produsa de hidrogenul lichid in rezervoare este de doua ori mai mare decat a benzinei compresate la 700 de bari, atingand aproape 2,5 kilowati h/l.
Pe data de 11 mai 2000, germanii au prezentat pentru prima oara o flota formata din 15 Sedanuri, propulsate cu ajutorul hidrogenului, denumite BMW 750hL. "Noi credem in motoarele pe combustie, de vreme ce suntem siguri ca toti clientii nostri vor cere masini puternice, dinamice, performante, cu un confort superior si o viata cat mai lunga", a declarat profesorul Brukhard Goschel, membru al Consiliului Director din cadrul BMW AG pentru Dezvoltare si Cumparare. Cele 15 vehicule si-au demonstrat fiabilitatea pe parcursul celor 170.000 de kilometri parcursi.
Noul concept de motor pe baza de hidrogen nu a fost inca exploatat in totalitate de BMW, inginerii continuand sa duca tehnologia spre noi culmi. Una dintre noile provocari este cresterea puterii motorului prin implementarea unui turbocharger atunci cand se opereaza in sistemul dual-mode. O combinatie directa de hidrogen si turbocharging serveste pentru o crestere a gradului de eficienta a motorului in vreme ce se intensifica si randamentul motorului peste puterea conceptului initial. In acest fel, marirea randamentului unui astfel de motor pe hidrogen atinge cotele unuia pe baza de combustibil fosil. Divizia de dezvoltare din cadrul grupului BMW lucreaza la un motor pe hidrogen, cautand ca pe viitor sa obtina o crestere a eficientei cu pana la 50%. Acest obiectiv poate fi realizat prin optimizarea procesului de combustie, astfel fiind exploatate proprietatile excelente de catalizator pe care hidrogenul le poseda (necesita o temperatura scazuta pentru combustie si ofera o rata mare de propagare a flacarii).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.