Fondul de investitii de 40 de miliarde de dolari, detinut de stat, Qatar Investment Authority, ar putea face o oferta pentru achizitionarea unei participatii de 10% din grupul european de aeronautica si aparare (EADS), compania-mama a Airbus, informe

Fondul de investitii de 40 de miliarde de dolari, detinut de stat, Qatar Investment Authority, ar putea face o oferta pentru achizitionarea unei participatii de 10% din grupul european de aeronautica si aparare (EADS), compania-mama a Airbus, informeaza Bloomberg.
Fondul de investitii a demarat negocierile cu EADS pentru ca grupul european trece printr-o perioada de presiune si actiunile ar putea fi subevaluate, dupa ce cotatia titlurilor EADS a scazut cu o cincime in ultimul an, a declarat Sheikh Hamad bin Jasim bin Jaber al-Thani, CEO al QIA, in cadrul unui interviu acordat sambata in Doha.
Airbus, cel mai mare constructor de avioane la nivel mondial, a precizat anterior ca va raporta primele pierderi din istorie, aferente anului 2006, din cauza intarzierilor cu doi ani a livrarii modelului A380. In
cursul zilei de astazi, Airbus era asteptata sa prezinte un program de reducere a costurilor, dar EADS a decis amanarea acestui plan, dupa ce statele unde firma isi desfasoara operatiunile de productie nu au convenit asupra impartirii responsabilitatilor la realizarea modelului A350. Qatar, Arabia Saudita si alte state din Golful Persic producatoare de petrol au castigat in 2006 circa 500 de miliarde de dolari din vanzari, potrivit Fondului Monetar International. "Evenimentele care vor avea loc in lunile viitoare ii vor solicita pe investitori sa se razgandeasca, posibil intr-un mod pozitiv, asupra potentialului viitor al EADS, a declarat Will Mackie, analist la Mainfirst AG, in Londra.

Zvonurile au crescut cotatia actiunilor EADS

In urma aparitiei zvonurilor de preluare a unei participatii la EADS, actiunile companiei au crescut cu 1,8 procente la ora 9.27 a.m., in Paris. In ultimele 12 luni, valoarea titlurilor parintelui Airbus a scazut cu 20%, comparativ cu evolutia pozitiva inregistrata de actiunile Boeing, al doilea mare producator mondial de aeronave comerciale, dupa Airbus, care s-au apreciat cu 25%. "Daca vom considera ca pretul cerut va fi unul rezonabil, putem sa achizitionam chiar si 10% din EADS", a spus Sheikh Hamad.
Acesta nu a dorit sa precizeze care ar fi pretul la care actiunile EADS ar deveni atractive si nici cand fondul de investitii va face o oferta concreta.
Totusi, oficialul QIA a spus ca fondul de investitii se afla in discutii cu reprezentanti ai EADS. Parintele Airbus anunta anterior ca ar putea vinde din actiuni pentru a finanta dezvoltarea modelului A350XWB, cel mai nou avion al grupului.

QIA, prezenta deja indirect in EADS

Autoritatea de investitii detine o participatie de sapte procente la unul dintre principalii actionari ai EADS, compania media franceza Lagardere, a afirmat Sheikh Hamad. La jumatatea anului 2006, fondul de investitii din Qatar detinea active in valoare de 40 de miliarde de dolari, potrivit unor estimari ale Pacific Investment Management. Statul Qatar este cel mai mare furnizor de gaze naturale din lume si un membru al Organizatiei Tarilor Exportatoare de Petrol. Saptamana trecuta, producatorul auto german DaimlerChrysler AG a vandut o treime din participatia pe care o detinea la EADS, compania-mama a Airbus, pentru 1,5 miliarde de euro, pentru a se concentra pe constructia de autovehicule. Nemtii isi vor pastra 15,5% din totalul celor 22,5% din titlurile pe care le aveau la EADS. Producatorul auto a vandut participatia catre 12 investitori, sapte din sectorul privat si opt din cel public. "Vrem sa ne concentram pe afacerea noastra de baza, care este reprezentata de constructia de masini", declara Thomas Froehlich, un purtator de cuvant al DaimlerChrysler. "Decizia companiei este una rationala, nu financiara", a spus Froehlich.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.