Producatorul autohton a trecut la cucerirea pietelor externe. Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In ti

Producatorul autohton a trecut la cucerirea pietelor externe. Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.
Automobile Dacia a vandut 107.669 de autoturisme anul trecut in Romania, cu 5% mai putin decat in 2005, insa vanzarile uzinei romanesti pe plan mondial au crescut cu 19%, pana la 83.000 de masini. Cu tot cu exporturi, vanzarile Dacia au totalizat 196.592 de unitati, din care 184.571 au fost Logan, iar celelalte de 11.841 au fost vehicule utilitare. Fata de 2005, vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6%, pe fondul cresterii puternice a exporturilor care aproape s-au dublat, ajungand la peste 83.000 de masini. Singurul model exportat a fost Logan, iar Europa Occidentala a fost principala destinatie de export, cu 40% din totalul inmatricularilor. In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 18.742 de Loganuri vandute in 2006, urmata de Algeria (8.573 de unitati), Turcia (7.356 de unitati), Spania (6.483 de unitati) si Germania (6.361 de unitati).
PIETE EXTERNE. In afara de uzina din Romania, grupul Renault mai produce Logan in Maroc, Rusia si Columbia, iar in aceste doua piete modelul este comercializat sub sigla Renault. Vanzarile modelului Logan pe plan mondial au ajuns la 247.000 de unitati, daca se iau in calcul si pietele pe care modelul se vinde sub sigla marcii franceze, se precizeaza in raportul Renault. ""Volumul vanzarilor din 2006 este cel mai bun din istoria Dacia"", a declarat, intr-o conferinta de presa, Jacques Daniel, director comercial Dacia Renault Nissan Romania. Din volumul total, 183.958 de vehicule au fost produse in Romania si 12.750 in Maroc, a precizat Daniel.
In Rusia, Logan a incheiat anul pe locul doi in clasamentul automobilelor straine, iar in Maroc vanzarile au crescut cu peste 300% fata de 2005, in timp ce in Bulgaria si in Ucraina Dacia a comercializat de sapte ori mai multe masini in 2006, comparativ cu anul precedent.
In Europa Occidentala, vanzarile Dacia au crescut cu 54,4%, pana la 47.517 masini. Franta a fost cea mai importanta piata externa pentru marca romaneasca, avand vanzari de 18.794 de masini in 2006.
Per total, vanzarile Logan au reprezentat aproape 10% din totalul grupului Renault, ce si-a gasit pe plan mondial peste 2,4 milioane de clienti anul trecut. Daniel nu a oferit date privind previziunile de vanzari pentru acest an, mentionand insa ca printre planurile Dacia se numara lansarea versiunii Logan furgoneta in aceasta luna, extinderea gamei de motorizari pentru Logan cu un nou motor, in toamna acestui an, intrarea pe noi piete si dezvoltarea unitatilor de productie din Maroc si Rusia.

Schimbari europene


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.