Catarescu Ion, Constanta: ""Am trimis la Casa de Pensii, acum doua luni, actele doveditoare pentru recalcularea pensiei impreuna cu adeverinta necesara. Problema este ca nu am primit nici un raspuns de la dansii. Va rog sa-mi spuneti in cat timp sunt
Catarescu Ion, Constanta: ""Am trimis la Casa de Pensii, acum doua luni, actele doveditoare pentru recalcularea pensiei impreuna cu adeverinta necesara. Problema este ca nu am primit nici un raspuns de la dansii. Va rog sa-mi spuneti in cat timp sunt obligati sa-mi raspunda si ce sa fac in acest caz. Mentionez ca sunt grav bolnav si trebuie sa fac o operatie care costa foarte mult"".
RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale Constanta, cu adresa in Strada Decebal numarul 13, Constanta, telefon: 0241-69.43.97, pentru a primi amanunte legate de rezolvarea situatiei dumneavoastra. Stanciu Constantin, Pitesti: ""In anul 1993 am iesit la pensie si dupa aceasta data, ca urmare a unor boli de care sufar si in prezent, am fost la Comisia de expertiza medicala din cadrul Secretariatului persoanelor cu handicap. In prezent sunt in posesia unui certificat de persoana cu handicap gradul II accentuat. Doresc sa stiu daca persoanele cu handicap sunt scutite de impozit. De asemenea, daca aceste persoane sunt scutite de plata din pensie pentru Legea 95/2006"".
RASPUNS: Potrivit prevederilor Codului Fiscal al Romaniei, aprobate prin Legea nr. 571/2003, persoanele cu gradul I si II de invaliditate, precum si persoanele cu grad de handicap grav si accentuat beneficiaza de facilitati la plata impozitului pe locuinta de domiciliu. In acest sens, va rugam sa va adresati cu o cerere Directiei de taxe si impozite de pe raza localitatii de domiciliu. Panait Dobre, Arad: ""As dori mult sa lucrez in strainatate, dar nu stiu cum sa fac, pentru ca nu am gasit astfel de informatii si nu stiu cui trebuie sa ma adresez. Trebuie sa merg la Ministerul Muncii?"".
RASPUNS: Orice solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa cunoasca faptul ca plecarea la lucru in strainatate presupune mai multe etape. In primul rand, trebuie sa se inregistreze in banca de date a solicitarii pe baza depunerii dosarului cu documentele doveditoare de catre fiecare solicitant. De asemenea, trebuie avut in vedere ca va fi necesar sa participe la selectii, efectuarea controlului medical, legalizari si traduceri de acte. A pleca la lucru in strainatate mai presupune ca persoana in cauza sa cunoasca faptul ca ii trebuie un fond banesc minim pentru transpunerea in practica a acestei dorinte care sa-i permita sa acopere cheltuielile pentru traduceri si legalizari de acte, control medical, cheltuieli de transport etc. Dosarul unui solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa contina minimum urmatoarele documente: copie de pe buletinul sau cartea de identitate, cu o valabilitate de minimum sase luni de la data depunerii dosarului; copie de pe pasaport, cu o valabilitate de minimum sase luni; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos sau ca nu figurati in evidenta cu boli cronice, in original; cazier judiciar cu o valabilitate de 30 de zile, original; copie de pe certificatele de calificare sau absolvire, legalizata la notariat; copie de pe carnetul de munca sau declaratie pe proprie raspundere ca nu aveti carnet de munca, legalizata la notariat; curriculum vitae, fisa personala care va fi o pagina dactilografiata cu date personale; dovada emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei din care sa rezulte ca nu are interdictie legala de a parasi localitatea sau alte limitari ale executarii dreptului de libera circulatie in alte tari. Daca angajatorul strain va dori si alte documente, solicitantul de locuri de munca trebuie sa le depuna, el va fi anuntat de agentul de ocupare. Pentru a pleca la munca in strainatate puteti apela la o firma care se ocupa de intermedieri de acest gen sau o puteti face prin Oficiul pentru Migrarea Fortei de Munca, cu adresa in Strada Valter Maracineanu nr. 1-3, etaj 4, Sector 1, Bucuresti, telefon 021-315.88.44; 021-312.46.70; 021-312.91.55. Popescu Ionela, Dambovita: ""Sunt pensionara la limita de varsta cu vechime completa si am iesit la pensie la data de 30.08.2004. In perioada 01.10.1950-15.10.1953 am lucrat la o intreprindere. La realizarea cartii de munca insa nu mi s-a trecut salariul, ci doar vechimea. Va rog mult sa ma ajutati sa descopar adresa arhivelor acestei unitati, pentru a putea obtine adeverintele cu salariile respective"".
RASPUNS: Nu va putem ajuta sa gasiti arhivele, dar va putem spune ce prevede legea referitor la dovedirea salariilor sau a sporurilor cu caracter permanent. Daca salariile nu sunt inregistrate, ele pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie. Voinea Viorel, Buzau: ""As dori si eu adresa de la institutia Avocatul Poporului pentru consiliere juridica. Va multumesc"".
RASPUNS: Va puteti adresa la Avocatul Poporului de luni pana joi intre orele 9:00-6:00 si vineri intre orele 9:00-12:00 la adresa din Bucuresti, Strada Eugeniu Carada 3, Sector 3, telefon 021-312.71.34; 021-312.94.62; e-mail: avp@avp.ro. Pavel Marin, Bucuresti: ""Am de mult timp niste actiuni la o societate comerciala. La inceput am primit cate ceva de pe urma lor, apoi au sistat toate platile. Mentionez ca si sotia mea are actiuni la aceasta societate. Va rog sa ma indrumati, deoarece nu stiu cum pot afla cate ceva despre acea societate, despre activitatea ei"".
RASPUNS: Orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte burselor unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial, datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Publicul interesat poate consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru cele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii. AM PRIMIT LA REDACTIE...


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.