Bugetul Ministerului Transporturilor pentru anul 2007 ar putea fi suplimentat cu aproape un miliard de euro, bani care vor proveni din Fondul de Dezvoltare, care insumeaza veniturile obtinute de statul roman in procesul de privatizare, a declarat Con

Bugetul Ministerului Transporturilor pentru anul 2007 ar putea fi suplimentat cu aproape un miliard de euro, bani care vor proveni din Fondul de Dezvoltare, care insumeaza veniturile obtinute de statul roman in procesul de privatizare, a declarat Constantin Dascalu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, citat de Rompres.
"Pe langa banii de la buget exista Fondul de Dezvoltare, cu banii incasati pe BCR, si care vor veni prin privatizarea Electrica sau CEC, si noi vom beneficia de aceste fonduri, in sensul unei suplimentari de aproximativ un miliard de euro pentru proiecte de infrastructura", a precizat Dascalu.

O treime din buget, alocata constructiei de autostrazi

Proiectul legii bugetului pe anul 2007 pe domeniul transporturilor a fost apreciat pozitiv si de comisiile reunite pentru administratie publica, amenajarea teritoriului si echilibru ecologic. Conform proiectului de buget alocat Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, mai mult de o treime din buget va fi alocata pentru constructia de autostrazi si drumuri.
Executivul a alocat 10,84 miliarde lei pentru secorul transporturi. Din acest total, 3,78 miliarde lei sunt destinati programului de modernizare a drumurilor nationale si construirea de autostrazi si care presupune o finantare din fonduri europene in valoare de 269 milioane lei.
Din aceasta suma se va asigura, in perioada 2007 - 2010, constructia a 505 kilometri de autostrazi, 3.525 drumuri reparate si modernizate si 499 de kilometri de variante ocolitoare.

1,75 miliarde lei, pentru reabilitarea infrastructurii feroviare

Programului de reabilitare a infrastructurii feroviare ii sunt alocate fonduri in valoare de 1,75 miliarde lei si finantari de fonduri europene de 5 milioane lei.
In perioada 2007 - 2013, aceste sume asigura realizarea reabilitarii celor 1.395 kilometri de infrastructura feroviara de pe Coridorul IV European, modernizarea la standarde europene a circa 12 statii de cale ferata si reparatia anuala a circa 100 de linii de cale ferata.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.