Lunar, in Romania se vinde o tona de bijuterii, volum aflat in crestere fata de anii precedenti.
Din totalul cantitatii, 50 la suta reprezinta productia autohtona de bijuterii. De asemenea, jumatate din bijuteriile produse in tara sunt realiz
Lunar, in Romania se vinde o tona de bijuterii, volum aflat in crestere fata de anii precedenti.
Din totalul cantitatii, 50 la suta reprezinta productia autohtona de bijuterii. De asemenea, jumatate din bijuteriile produse in tara sunt realizate in aur, iar 50 la suta din argint.
"Problemele cu care se confrunta acest domeniu sunt lipsa scolarizarii celor implicati si existenta Codului fiscal aprobat in 2004, care a deschis poarta pentru contrabanda. La ora actuala, cel putin 75 la suta din piata bijuteriilor o reprezinta piata subterana.
Ne aflam pe un loc codas in Europa la capitolul putere de cumparare, iar unul dintre factorii din cauza caruia se petrece acest fenomen este existenta pietei subterane", a declarat presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania, Heinz Karl, care a subliniat faptul ca legislatia fiscala nu permite o dezvoltare fireasca a pietei bijuteriilor, datorita accizelor existente in prezent.
La comercializarea bijuteriilor din argint nu exista accize, prin urmare nu exista nici piata subterana.
Totodata, "dezvoltarea care ar trebui sa conduca la participarea Romaniei la evenimente precum Targul Inhorgenta poate fi realizata prin scolarizare, care sa duca la eficienta in productie. Dorim modificarea actualului Cod fiscal si eliminarea accizelor", a precizat presedintele PBR. "Pe piata bijuteriilor din Europa de Est se va modifica structura distributiei. Exista o discrepanta intre magazinele de top si cele traditionale, dar si cheltuieli mai reduse pentru ceasuri si bijuterii, decat cele din Europa de Vest.
De asemenea, acest domeniu de confrunta cu defecte de calitate si servicii, exista o presiune a preturilor determinata de taxele vamale mari", a mentionat prof. dr. Stefan Kencke, redactor sef la doua reviste specializate in bunuri de lux.
Prof. dr. Stefan Kencke a mai precizat ca bijutierii din Europa de Est se vor confrunta cu nesiguranta pe piata si cu repartizarea inegala a veniturilor, ce determina o vanzare redusa pe cap de locuitor.
De asemenea, cererea va fi redusa, iar cheltuielile pentru reclama nu vor putea fi suportate.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.