Fata de anul trecut, in primele sase luni ale anului, volumul de alimente vindute a crescut. Iar valoarea vinzarilor a crescut si mai mult.

In primul semestru al anului, piata alimentelor a crescut in volum cu 13% fata de aceeasi perio
Fata de anul trecut, in primele sase luni ale anului, volumul de alimente vindute a crescut. Iar valoarea vinzarilor a crescut si mai mult.

In primul semestru al anului, piata alimentelor a crescut in volum cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, segmentul a inregistrat o crestere importanta si in valoare, cu 19% mai mult decit in aceeasi perioada din 2005, spune un studiu realizat de compania de cercetare Memrb Romania asupra evolutiei pietei bunurilor de larg consum.

O piata grea, dar sprintena

Dintre toate tipurile de categorii de bunuri de larg consum, piata alimentelor a fost singura care a crescut. In prima jumatate a anului trecut, alimentele detineau in volum 38,3% din totalul pietei nationale a bunurilor de larg consum, segmentul de bauturi detinea 49,3%, iar segmentul nonalimentar avea 12,5%. Pentru prima jumatate a lui 2006, se constata o crestere pentru alimente pina la 41,1%, in timp ce segmentele de bauturi si marfuri nonalimentare inregistreaza fiecare o usoara scadere. Desi cresterea pietei bauturilor este nesemnificativa in ceea ce priveste volumul vindut (1%), aceasta a inregistrat o evolutie spectaculoasa in valoare, de 14%.

Supermarketul, in top

Supermarketul este locatia perferata de unde romanii cumpara mincare. Dintre toate tipurile, mai putin hipermarketurile, care nu au fost supuse monitorizarii, supermarketurile au crescut ca importanta in volum cu aproximativ 3 puncte procentuale, in decurs de un an.

Lactatele, cele mai dinamice Dintre toate tipurile de bunuri de larg consum, precum si pe segmentul alimentar, categoria lactate a inregistrat cea mai mare crestere, potrivit aceluiasi studiu realizat de Memrb.

Astfel, daca in primul semestru al anului trecut, la categoria bunuri de larg consum, lactatele detineau 7,1% ca importanta in volum, in aceeasi perioada a anului acesta au crescut pina la aproximativ 9%. Lactatele au inregistrat crestere si in valoare, de la 5,5 la 6,4%, in perioadele supuse monitorizarii. De asemenea, pe segmentul alimentar, in decurs de un an, lactatele au crescut in volum cu aproximativ trei puncte procentuale (de la 18,6 la 21,5%), iar cresterea a fost inregistrata si la importanta in valoare (de la 13,7 la 15,2%), spune acelasi studiu de piata.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.