Respingerea fuziunii dintre Renault-Nissansi General Motors de catre Consiliul Director al producatorului american de autovehicule provoaca agitatie in interiorul GM.
Omul de afaceri Kirk Kerkorian, cel care a inaintat oferta unei aliante cu

Respingerea fuziunii dintre Renault-Nissansi General Motors de catre Consiliul Director al producatorului american de autovehicule provoaca agitatie in interiorul GM.
Omul de afaceri Kirk Kerkorian, cel care a inaintat oferta unei aliante cu Renault-Nissan, a renuntat la planul de a-si majora participatia la General Motors, in timp ce Jerry York, consilierul sau financiar, a demisionat din conducerea grupului la cateva zile dupa oprirea discutiilor cu Renault si Nissan.
Analistii apreciaza ca gestul lui Kerkorian, principalul actionar individual al grupului american, care detine 9,9% din titlurile GM, adauga un nou element de nesiguranta privind viitorul celui mai mare producator de automobile din lume, intr-un moment crucial pentru redresarea grupului.
In acest context, Kerkorian, persoana considerata un catalizator al restructurarii accelerate a producatorului auto, ar putea contesta in viitorul apropiat conducerea GM.
Titlurile General Motors, care au urcat cu 70% de la inceputul anului, cand Kerkorian a exercitat presiuni sporite pentru restructurarea activitatilor, au incheiat sedinta de tranzactionare de vineri, de la New York, la 31,05 dolari pe unitate, in scadere cu 6,28%.

York are indoieli asupra strategiei pe termen lung a GM

In scrisoarea de demisie semnata de Jerry York si adresata lui George Fisher, directorul general al GM, fostul consilier financiar al lui Kerkorian recunoaste progresele inregistrate in reducerea costurilor si a riscurilor pe termen scurt de intrare in faliment, dar critica atmosfera de la nivelul conducerii si pune sub semnul intrebarii perspectivele pe termen lung ale GM.
"Am mari rezerve privind competitivitatea actualului model de afaceri in raport cu producatorii asiatici", informeaza agentia Reuters, preluata de Mediafax.
Reprezentantii grupului american, care a consemnat anul trecut pierderi de 10,6 miliarde dolari, au aratat insa ca prin restructurare va fi atins obiectivul de a reduce costurile anuale cu peste noua miliarde dolari, aparand si calitatea conducerii.
"Din cei 12 directori, 11 sunt independenti, avand o mare experienta de afaceri", a declarat purtatorul de cuvant al GM, Brian Akre.

Tracinda a renuntat la achizitionarea a 12 milioane de actiuni

Compania Tracinda a informat Comisia americana pentru Bursa si Valori Mobiliare (SEC) ca a renuntat la planul de a cumpara 12 milioane de actiuni GM, care i-ar fi majorat participatia la grup la 12%. De asemenea, analistii apreciaza ca ruptura dintre Kerkorian si GM ar putea avea o influenta negativa asupra increderii investitorilor in companie, pe cale sa fie depasita de Toyota Motor ca lider mondial in privinta vanzarilor si a productiei. Mark Oline, directorul general al Fitch Ratings, considera ca decizia luata de Tracinda va permite lui York si Kerkorian "sa actioneze mai mult din exterior".
Agentia de evaluare financiara Standard & Poor's a acordat companiei ratingul "B" pentru datoriile pe termen lung, cu cinci trepte sub nivelul recomandat pentru investitii. Totodata, S&P va continua sa tina sub supraveghere ratingul GM, in vederea unei posibile reduceri. Alti analisti considera ca Kerkorian va cauta modalitati de a influenta strategia de redresare a grupului, sau va incerca sa renunte la investitia de 1,7 miliarde dolari la GM, pe cale de a fi amortizata. "Fie se pregateste de lupta, fie va vinde cele 56 de milioane de actiuni", a precizat Kevin Tynan, analist la Argus Research.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.