Se pare ca tensiunile dintre sindicalistii Metrorex si Alstom sunt departe de a se aplana. Recent, presedintele Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou, Ion Radoi, declara ca sindicatele vor declansa un nou conflict de munca la nivelul uzinei de rep

Se pare ca tensiunile dintre sindicalistii Metrorex si Alstom sunt departe de a se aplana. Recent, presedintele Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou, Ion Radoi, declara ca sindicatele vor declansa un nou conflict de munca la nivelul uzinei de reparatii si depourilor din cauza faptului ca Alstom nu asigura echipamentul de lucru, bilete de tratament si alte facilitati, conform contractului de munca. Pe de alta parte, manager - directorul firmei franceze, Gabriel Stanciu, dovedeste cu acte ca nu poate onora revendicarile sindicalistilor decat dupa plata unor restante banesti datorate de Metrorex. "Banii ii vom primi azi (ieri), si vom trece la efectuarea platilor, dar conform actului aditional semnat la sfarsitul lunii august, noi nu eram obligati sa acordam facilitatile decat abia dupa ce primeam sumele restante din iulie 2005 pana in aprilie 2006", a spus Stanciu care a catalogat afirmatiile lui Radoi drept "politicialiste". Cat despre amenintarile cu greva venite de la liderul sindical, reprezentantul a spus ca "nu pot sa impiedic pe cineva sa creada ca are dreptate".

Salarii aproape 15 milioane lei net

Totodata, reprezentantul Alstom sustine ca cei 1.200 de angajati ai firmei sunt suficienti de motivati incat sa nu declanseze vreun conflict de munca, salariatii aratandu-se surprinsi de afirmatiile lui Ion Radoi. "Cand nu s-a lucrat la capacitatea normala, si aveam toate motivele sa trimitem angajatii in somaj tehnic, nu am facut-o si am acordat salariile si drepturile ca pana acum", a adaugat Stanciu. "Salariul mediu al unui angajat Alstom este de 14,8 milioane de lei net lunar, in timp ce media pentru un angajat necalificat este de 8,6 milioane", a afirmat Stanciu. Nebuloasa consta in faptul ca si aici liderul sindical dezaproba spusele reprezentantului firmei franceze, Radoi sustinand ca salariul mediu al unui angajat Altstom este de 10 milioane de lei. Din de cand Alstom a contractat mentenanta, acesta a crescut salariile angajatilor cu 58%, respectiv cu 19% in noiembrie 2003, cu 17% in 2004, si cu 14 la suta la ultima negociere, a adaugat reprezentantul firmei. "Nu ma intereseaza declaratiile nefondate ale lui Stanciu, eu pot sa probez toate cele spuse cu acte. Nu vin trei oameni cu o firma si ne spun noua ce inseamna metrou", a declarat la randul sau reprezentantul sindicatului. De asemenea, Radoi este nemultumit ca membrii conducerii Alstom au salarii nejustificate, de sute de milioane de lei.

Contract de 239 milioane euro

Totodata, liderul sindical acuza faptul ca acest contract de mentenanta nu-si justifica valoarea, afirmatia fiind catalogata drept nefondata, de directiunea Alstom. "Valoarea estimata a contractului de mentenanta este de 239 milioane de euro, pe o perioada de 15 ani, in raport cu cifra de afaceri anuala a grupului Alstom care este de aproximativ 14 miliarde de euro. Credem ca cifrele vorbesc de la sine despre dimensiunea reala a raportului intre valoarea acestui contract si cea a tuturor activitatilor grupului", se arata intr-un comunicat al firmei.

"Lucrurile vor reveni in fagasul lor"

Incepand din iunie, Alstom redus activitatea de intretinere a metroului bucurestean la o treime ca urmare a neefectuarii platilor datorate companiei pe ultimele 11 luni. Alstom sustine ca Metrorex nu a mai livrat bani in contul societatii din iulie 2005 pentru serviciile prestate, la care se adauga platile restante pentru primii doi ani de contract, suma totala datorata fiind de 40 milioane de euro. Potrivit legii, trenurile fara revizie nu au dreptul de a iesi in trafic. Parcul Metrorex este compus din 320 de vagoane, din care majoritatea sunt vechi si au nevoie de revizie repetata la intervale scurte de timp. Directorul general al Metrorex, Liviu Soava, a declarat recent ca regia nu a mai efectuat plata serviciilor Alstom din iulie 2005, dar a precizat ca acest lucru s-a petrecut din cauza nerespectarii unor cauze contractuale si din cauza unui act normativ prin care Ministerul Finantelor Publice trebuie sa autorizeze toate platile efectuate din surse externe in cadrul unor astfel de contracte. "Dar sunt sigur ca lucrurile vor reveni in fagasul lor", a incheiat reprezentantul Alstom.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.