Fie ca au intrat pe piata romaneasca in urma cu citiva ani, fie
Fie ca au intrat pe piata romaneasca in urma cu citiva ani, fie ca sint nume noi, dar cu o expansiune agresiva, grupurile straine sau autohtone au investit pina acum in Romania, numai in constructiile de magazine, peste 1,2 miliarde de euro. Altfel spus, aceste companii au cheltuit pentru a-si ridica spatii comerciale cu aproximativ 30% mai mult decit au alocat romanii pentru produsele de larg consum, electrice si pentru electrocasnice la nivelul anului trecut. Aceasta in conditiile in care, conform unor estimari din piata in 2005, piata de retail s-a cifrat la aproximativ 850 de milioane de euro.
Banii din hipermarketuri
Prima mare companie care si-a deschis un lant de hipermarketuri in Romania, Hyparlo, a realizat si cea mai mare investitie de pina acum pe segmentul de magazine. Este vorba despre aproximativ 200 de milioane de euro, bani pe care grupul i-a alocat pentru deschiderea celor sase magazine din Bucuresti si din provincie. Potrivit reprezentantilor companiei, in medie un magazin Carrefour costa intre 25 si 35 de milioane de euro, suprafata comerciala fiind intre 8.000 si 10.500 de metri patrati. In jur de 90 de milioane de euro a investit si Cora pentru cele doua magazine ale sale. Noul centru comercial ce urmeaza sa se deschida in aceasta toamna la Cluj a presupus insa o investitie mult mai mare, de aproximativ 21 de milioane de euro. Pentru Kaufland, un nou magazin presupune o cheltuiala de aproximativ 8 milioane de euro. Tinind cont ca la ora actuala au fost deja deschise 11 centre cu sigla nemtilor, rezulta o investitie de 88 de milioane de euro. De asemenea, magazinele real au reprezentant pentru grupul Metro din care fac parte compania real-, Hypermarket o cheltuiala de aproximativ 40 de milioane de euro. Momentan exista trei magazine, la Timisoara, Constanta si Oradea, investitiile fiind de 15, 12 si respectiv 13 milioane de euro.
Chiar daca nu au fost deschise inca, in calculul nostru au intrat si magazinele Spar si Auchan, ambele investind pentru primul lor magazin din tara in jur de 40 de milioane de euro.
Sute de milioane in cash&carry
Pe segmentul cash&carry, Metro a lovit in concurenta cu peste 20 de magazine si o investitie ce depaseste 360 de milioane de euro. Totodata, un magazin Selgros a presupus o cheltuiala de 15 milioane de euro, ceea ce conduce pina acum la o investitie totala de 180 de milioane de euro, in vreme ce Praktiker a investit 88 de milioane de euro in centrele sale.
Magazinele de un milion
Sint mult mai mici si implicit mai ieftine, dar foarte multe. Magazinele gen discounter contribuie si ele in mod serios la suma investita de-a lungul timpului de marii retaileri. Pentru ridicarea unui magazin Plus Discount, nemtii de la Tengelmann au cheltuit in medie 1,5 milioane de euro. Altfel spus, pina acum investitia lor in acest tip de magazine s-a ridicat la 33 de milioane de euro, in conditiile in care exista deja 22 de magazine. Aproximativ la aceeasi valoare se ridica si cheltuiala companiei Rewe pentru ridicarea unui centru Penny Market.
Mai precis, este vorba despre o investitie de 1,2-1,5 milioane de euro. Pentru cele 16 magazine ale sale, Rewe a cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro. Tot Rewe a cheltuit alte 40 de milioane de euro pentru cele cinci magazine XXL Mega Discount.
De asemenea, magazinele Mini Max Discount au costat in jur de trei milioane de euro, cite un milion pentru fiecare, in vreme ce pentru magazinele Profi nota de plata a fost in jurul a 11,2 milioane de euro.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro