Cativa infractori au pus, ieri, in pericol traficul feroviar pe tronsonul Bucuresti Nord-Chitila. Mai bine de 6 ore, trenurile au circulat cu dificultate din cauza disparitiei cablurilor de alimentare cu energie electrica.
Circulatia trenuril

Cativa infractori au pus, ieri, in pericol traficul feroviar pe tronsonul Bucuresti Nord-Chitila. Mai bine de 6 ore, trenurile au circulat cu dificultate din cauza disparitiei cablurilor de alimentare cu energie electrica.
Circulatia trenurilor s-a facut cu ajutorul semnalelor feroviarilor asezati de-a lungul sinelor. In conditiile in care vor fi prinsi, hotii de cabluri risca pana la 7 ani de inchisoare pentru furt calificat si atentat la siguranta feroviara.
Hotii de cabluri au dat peste cap, ieri dimineata, traficul feroviar intre gara Bucuresti Nord si Chitila. Trenurile catre Litoral, Moldova si Valea Prahovei au avut intarzieri de peste 60 de minute, dupa ce persoane neidentificate au furat 30 de metri de cabluri de alimentare cu energie electrica. Acesta este motivul pentru care, timp de sase ore, circulatia s-a desfasurat pe o singura linie pentru ambele sensuri.
Ieri, 15 trenuri care au plecat din Bucuresti-Bucuresti Nord spre Chitila si 12 care au sosit din tara au circulat cu dificultate.
Politistii care au inceput o ancheta in acest caz sustin ca hotii au furat 30 de metri de cablu pentru a putea vinde cuprul continut de acesta.
Potrivit anchetatorilor, suspectii pot fi acuzati de furt calificat si atentat la siguranta feroviara, infractiuni pedepsite cu pana la sapte ani de inchisoare. Pana ieri dupa-amiaza nu fusesera finalizate estimarile privind prejudiciul si durata reparatiei.
Directorul de comunicare CFR Inrastructura, Oana Branzan, a precizat, ieri, ca in jurul orei 5.30, personalul feroviar a constatat ca, in zona Pajura, au fost taiate cablurile de alimentare de dependenta ale semafoarelor si macazelor.
Ca urmare, a fost luata decizia dirijarii manuale a trenurilor. In acest scop, personalul CFR a fost plasat de-a lungul caii ferate, pentru semnalizari. Trenurile au mers pana la Chitila si, abia cand au ajuns acolo si au eliberat calea ferata, putea sa vina trenul din sens opus, a explicat directorul de comunicare.
Furtul de cablu a pus in pericol siguranta traficului feroviar si, inclusiv, viata pasagerilor, evenimentul fiind sesizat Politiei de catre administratia Cailor Ferate.

Sinele, la mare cautare

Administratia Cailor Ferate s-a confruntat, in ultimii ani, cu mai multe perturbari ale circulatiei trenurilor, din cauza furtului cablurilor de alimentare a sistemului de semnalizare.
In zona cartierului bucurestean Chitila s-au inregistrat zeci de cazuri in care grupuri mari de hoti de fier vechi au fost surprinse in vagoane. In cateva randuri, la vederea politistilor si jandarmilor, hotii au devenit agresivi, aruncand cu pietre si bucati de fier spre acestia. In aceste conditii, unii dintre ei au fost raniti de focurile de arma trase de reprezentantii fortelor de ordine. In ultimii ani, furturile de sina de cale ferata, dar si de cabluri de la instalatiile de telecomunicatii, s-au inmultit ingrijorator.
Numai anul trecut, societatile de transport feroviar au inregistrat 3.000 de astfel de furturi. Pierderile au fost estimate la aproape 52 de miliarde de lei noi.
Potrivit Politiei Transporturi, cele mai multe furturi au fost comise in zonele Triaj Bucuresti, in Valea Jiului si pe segmentul Fetesti-Medgidia-Constanta Port.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.