Anul trecut, companiile au facut promotii de 1,6 milioane de euro. Piata marketingului direct a crescut per total cu 75%.

In lupta pentru notorietate si citeva procente din piata, companiile care activeaza pe piata autohtona si-au gasi
Anul trecut, companiile au facut promotii de 1,6 milioane de euro. Piata marketingului direct a crescut per total cu 75%.

In lupta pentru notorietate si citeva procente din piata, companiile care activeaza pe piata autohtona si-au gasit un nou aliat: marketingul direct sau altfel spus promotiile, scrisorile sau mailurile pe care le primeste consumatorul. Potrivit unei analize a Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD), piata autohtona a marketingului direct a crescut cu 75% fata de anul anterior, ajungind la 10 milioane de euro.

Promotiile cresc piata

Din aceasta suma, peste 1,6 milioane de euro s-au cheltuit pentru promotii, acestea generind practic 15,3% din piata. De asemenea, pentru mailingul adresat (mesajele trimise prin intermediul Internetului de companii potentialilor clienti) companiile au alocat anul trecut 1,5 milioane de euro, acest segment ocupind "o felie" de 13,9% din piata. Nu in ultimul rind, conform datelor ARMAD, vinzarea prin corespondenta a atins 1,4 milioane de euro, in vreme ce pentru administrarea si brokerajul bazelor de date companiile au cheltuit in jur de 1,2 milioane de euro. Una dintre principalele explicatii pentru aceasta crestere peste medie se refera la faptul ca in Romania piata marketingului este de abia la inceput. Spre exemplu, la noi marketingul direct reprezinta doar 4% din valoarea advertisingului conventional, in vreme ce in alte state europene ponderea ajunge la 60-70%. De asemenea, piata locala de profil este de 5-7 ori mai mica decit cea din Ungaria. Totusi, specialistii in domeniu estimeaza ca decalajul foarte mare intre marketingul direct si publicitatea conventionala se va reduce in urmatorii ani. Aceasta si datorita faptului ca, dupa cum arata si diverse studii, publicul roman este tot mai receptiv la aceasta forma de promovare. Trebuie luat insa in calcul faptul ca evolutia marketingului direct depinde si de strategiile de marketing ale companiilor, dezvoltarea bazelor de date, calculul economic al strategiei si modul de adresare catre consumator.

Vinzarile duble prin corespondenta

Anul trecut, companiile au vindut prin corespondenta aproape dublu fata de anul anterior, cresterea exacta fiind de 127%. De asemenea, pentru serviciile de creatie si strategie de marketing direct companiile de profil au incasat cu 79% mai mult decit in 2004.

Cumparaturi prin catalog de 177 de milioane de euro Cosmeticele, vitaminele sau chiar si unele produse alimentare au inceput sa fie cumparate tot mai des si in mod direct, fara a fi nevoie de magazine. Anul trecut, romanii au cumparat in mod direct in valoare totala de aproximativ 177 de milioane de euro, cu 45% mai mult decit cu un an in urma, se arata intr-un studiu realizat de Euromonitor.

Cea mai mare pondere au avut-o produsele cosmetice si de ingrijire, reprezentind 96% din totalul pietei.

Mai precis, este vorba despre 171,1 milioane de euro pe care romanii i-au cheltuit pe acest gen de marfuri.

In crestere au fost si vinzarile de vitamine, suplimente alimentare si de produse de ingrijire a locuintei. Vinzarile pe aceste segmente s-au ridicat anul trecut la aproximativ 200.000 de euro, cu 15% mai mult decit in 2004 si respectiv 4,8 milioane de euro, adica cu 16% mai mult decit in anul precedent.

Avon si Oriflame sint cei mai importanti jucatori pe piata de vinzari directe, cele doua companii insumind aproximativ 40% din piata totala de cosmetice.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.