Compania Synergizer a realizat la sfarsitul anului trecut un studiu in randul companiilor locale si internationale pentru a vedea zonele in care acestea au identificat ca necesara apelarea la consultanti externi. Ariile principale pentru care compani
Compania Synergizer a realizat la sfarsitul anului trecut un studiu in randul companiilor locale si internationale pentru a vedea zonele in care acestea au identificat ca necesara apelarea la consultanti externi. Ariile principale pentru care companiile au apelat la consultanti au fost marketingul si brandingul, scrierea de soft si implementari de sisteme informatice. La polul opus s-au situat serviciile de consultanta pentru management si consultanta pentru arhitectura sistemelor. Totodata, procesul de externalizare a unor activitati din cadrul companiei (outsourcingul) a fost considerat o modalitate de imbunatatire a eficientei firmelor locale, deoarece a permis managementului sa se focalizeze pe obiectul principal de activitate.
Rezultatele studiului arata ca pentru anul in curs se mentin aceleasi tendinte ca acelea din 2005, companiile inca pun accentul pe angajarea consultantilor externi pentru a sustine activitatea de marketing si branding. Acest lucru subliniaza preocuparea fireasca a firmelor pentru activitatea de vanzare, mai mult decat pentru latura de administrare si a proceselor de afacere.
Solutiile preferate de companii sunt imbunatatirea ariei operationale si de administrare, situate in zona implementarilor de sisteme informatice, fiind insa doar o a treia preferinta pe lista serviciilor de consultanta. Companiile care au participat la studiul realizat de Synergizer au precizat ca au in vedere investirea unor sume importante in dezvoltarea de sisteme informatice la cerere, prin consultanti externi. Outsourcingul va continua sa fie utilizat de companii in special ca modalitate de optimizare a activitatii companiilor.
Firmele mari, aflate in dezvoltare, nu isi planifica bugete pentru consultanta, acest subiect nefiind considerat o prioritate de catre manageri, in mod eronat. Companiile constientizeaza acest lucru doar in momentul in care situatia devine critica, iar angajarea unor consultanti "de criza" se traduce in eforturi foarte mari si costuri proportionale pe masura.
Bugetele planificate de catre companii pentru a fi investite in consultanta sunt limitate la suma de 100.000 de euro. Exista totusi si un numar restrans de firme care investesc peste un milion de euro.
Studiul a fost dezvoltat initial ca suport pentru planul propriu de marketing si a cuprins un esantion relativ redus de companii, fara o reprezentativitate statistica. Concluziile analizei ofera unele indicii interesante despre modul in care companiile se gandesc sa utilizeze serviciile firmelor de consultanta.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.