Tendintele de cumparare a produselor de larg consum ale romanilor au inceput sa creasca incepand din anul 2002, cand astfel de cheltuieli au inceput sa creasca semnificativ si permanent, potrivit unui studiu realizat de GfK in perioada 1998 - 2005.
Tendintele de cumparare a produselor de larg consum ale romanilor au inceput sa creasca incepand din anul 2002, cand astfel de cheltuieli au inceput sa creasca semnificativ si permanent, potrivit unui studiu realizat de GfK in perioada 1998 - 2005.
Asemenea cresteri s-au inregistrat in 2003, cu 21 la suta fata de 2002, cu 35 la suta in 2004 si cu 69 la suta in 2005 fata de anul de referinta 2002.
Dintre cele mai bine vandute bunuri alimentare dupa 2002, cresterea cea mai semnificativa au inregistrat-o iaurturile.
La cumpararea iaurturilor cu fructe s-a inregistrat chiar o cerere exploziva, cu pana la 985 la suta, din 1998 in 2005. Consumul de margarina a scazut insa cu 20 la suta, in aceeasi perioada, iar ciocolata s-a vandut fara cresteri semnificative.
Cafeaua macinata a inregistrat o crestere a consumului de 39 la suta in 2001 fata de 1998 si, apoi, o crestere de 64 la suta in 2005, in acest timp inregistrandu-se si o modificare a ponderii cafelei preambalate, in preferintele cumparatorilor: de la (numai) 20 la suta in 1998 la 46 la suta in 2002.
In acest rastimp, cafeaua boabe a fost vanduta cu 36 la suta mai putin, in 2001 fata de 1998, dupa care a inregistrat o tendinta ascendenta, astfel ca anul trecut consumul l-a depasit pe cel din 1998, cu cinci la suta. Iar cafeaua instant (asa-numitul "ness"), la fel ca si cacaoa instant, au suferit "pierderi" grele, pe "frontul" vanzarilor.
Consumul de bauturi racoritoare a inregistrat cresteri generalizate, sucurile necarbonatate confruntandu-se chiar cu o solicitare din ce in ce mai substantiala, cu pana la 292 la suta mai mare in 2005, fata de 1998. Apa minerala a atins plusuri de 65 la suta in 2001 si 94 la suta in 2005, iar berea de numai 14 la suta in 2001 si de 51 la suta in 2005. In ceea ce priveste produsele de curatenie si ingrijire personala, dupa unele scaderi, din 1998 pana in 2001, ulterior au avut loc cresteri, pana in 2005, mai importante la produsele universale de curatat - 141 la suta, apoi la produsele pentru spalat vase - 35 la suta, detergenti - 25 la suta, pasta de dinti - 12 la suta si sapun, numai 4 la suta in volum, dar aceasta si din cauza cresterii cererii pentru sapun lichid.
Revenind la detergenti, este interesant de remarcat ca a scazut ponderea din totalul cumpararilor la detergentii in ambalaje sub 450 grame de la 65 la suta in 1998 pana la 27 la suta in 2005, si aceasta in favoarea cumpararii de detergenti in ambalaje de peste 1,5 kilograme, in crestere de la 10 la suta la 50 la suta. GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din tara cu o cifra de afaceri in 2005 de 2,4 milioane euro si face parte din grupul GfK, care este numarul cinci in lume, avand in 2005 o cifra de afaceri de 935 milioane euro. (Rompres)


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin