Musica cubana, pentru a doua oara pe scena Salii Palatului in decurs de doar o luna, adusa de aceasta data de Havana Lounge, a strans joi seara mii de spectatori, dezlantuind o fiesta printre scaunele ingramadite din sala aflata in centrul Bucurestiu
Musica cubana, pentru a doua oara pe scena Salii Palatului in decurs de doar o luna, adusa de aceasta data de Havana Lounge, a strans joi seara mii de spectatori, dezlantuind o fiesta printre scaunele ingramadite din sala aflata in centrul Bucurestiului.
Formatia Mandinga a deschis spectacolul, acum intr-o formula imbunatatita si cu un sound lucrat chiar in Cuba. Recitalul a durat putin peste treizeci de minute, astfel ca dupa ora 21.00 si-au facut aparitia pe scena si cei 11 muzicieni cubanezi: trei solisti, doi trompetisti, un pianist, doi percutionisti si un trio de coarde. Acestia au evoluat atat ca formatie, cat si separat, in recitaluri solo care le-au pus in valoare maiestria. De la bun inceput, ei au dedicat concertul memoriei lui Pio Leyva, care ar fi trebuit sa cante alaturi de ei, insa a murit pe 23 martie, in urma unui atac de cord.
Prima care a iesit in fata a fost solista Teresita Garcia Caturla, supranumita "Marea doamna a muzicii cubaneze". A vrajit spectatorii cu o voce calda, dupa care a coborat in public, s-a asezat in bratele domnilor din primul rand, a dansat pe culoare, alaturi de cei din public care deja ocupasera intreg spatiul unde exista loc de miscare.
A urmat Victoria Maria, "la dama de rojo", care a cantat cu acelasi entuziasm. Apoi, muzicienii au parasit scena si toate reflectoarele s-au indreptat spre Guillermo "Rubakcaba" Gonzales si pianul sau. Dupa cateva arpegii lenese, el a schimbat ritmul cu note din "Volare" (Gipsy Kings), facand apoi o pauza. Publicul a umplut golul, iar Gonzales a trecut la dirijat. Simtind ca spectatorii au nevoie de ceva ajutor, el a revenit la pian si totul a culminat cu o lalaiala generala, urmata de ropote de aplauze. Atmosfera s-a destins total si s-a vazut ca atat cei de pe scena, cat si cei din sala se simteau bine.
Odata cu intoarcerea in scena a celorlalti muzicieni, spectacolul a revenit la ritmuri de salsa, son sau cha cha. Teresita, imbracata intr-un costum alb, cu o esarfa roz in par, o combinatie intre pasiunea si entuziasmul unei adolescente si experienta unei bunicute, a coborat pentru a doua oara in public. A inaintat pe culoarele dintre scaune si de data aceasta a luat barbatii la dans, iar apoi s-a plimbat prin sala pana ce a vazut toti spectatorii in picioare, dansand in ritmul muzicii.
Urmatorul moment a fost cel de "percucion cubana". Tomas Ramos si Luis Mariono Valiente au lovit tobele, apoi le-au mangaiat, ba chiar le-au si scarpinat cu buricele degetelor, cu coatele sau chiar cu barbia (mainile erau deja ocupate).
Dupa inca un pasaj cu versuri, a venit randul trioului de coarde, doua chitare acustice si un contrabas electric. Momentul lor a durat aproape 20 de minute, timp in care muzicienii au facut demonstratii de rapiditate, coordonare si imaginatie. Au interpretat fragmente de muzica latino, dar si teme internationale foarte cunoscute, intr-o succesiune amuzanta: Pantera roz, Hava Naghila, piese italiene, japoneze sau chiar Marsul funebru sau Oda bucuriei, incheind cu ritmuri afro-cubaneze aproape de miezul noptii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.