Inmatricularea unei masini va costa, dupa 1 ianuarie 2007, va costa intre aproximativ 50 de euro si peste 4000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, potrivit proiectului de modificare a Codului F
Inmatricularea unei masini va costa, dupa 1 ianuarie 2007, va costa intre aproximativ 50 de euro si peste 4000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal. Desi initial taxa de inmatriculare ar fi trebuit sa fie o taxa care sa descurajeze importurile second-hand, actuala varianta a Codului Fiscal prevede ca taxa va fi aplicabila oricarei masini inmatriculata pentru prima data. Vechimea autoturismului se calculeaza in functie de data fabricarii. Potrivit proiectului citat, pentru o masina Euro 2, de 1600 cmc, veche de opt ani, taxa de inmatriculare va fi de 1000 de euro. Taxa scade, insa, la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime. Cea mai mare taxa de inmatriculare este perceputa pentru masinile non-euro. Aceasta poate ajunge la 2200 euro pentru o masina non-euro, de peste 10 ani, cu o capacitate de 1600 cmc, sau la 4200 euro pentru un autoturism de 10 ani, mai mare de 3000 cmc. Vor fi scutite de la plata acestor taxe autoturismele incadrate in categoria vehicule istorice, sau cele provenite din donatii, programe de cooperare stiintifica si tehnica acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor sau altor organe ale administratiei publice sau structurilor patronale si sindicale reprezentative etc.
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, anunta, recent, ca va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii pentru a evita cresterea numarului de masini poluante, in contextul anularii restrictiilor la importurile auto. "Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra", explica Sulfina Barbu. Potrivit acesteia, cetatenii statelor UE ar prefera sa vanda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar multe dintre aceste masini ar putea ajunge in Romania. Dupa aderare, orice masina din Uniunea Europeana va putea fi inmatriculata in Romania, astfel ca exista pericolul repetarii situatiei din Polonia, unde intrarea in blocul comunitar a fost urmata de o crestere spectaculoasa a importurilor second-hand si, concomitent, de scaderea vanzarilor de autovehicule noi. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania.
Impozite la purtator pentru amatorii de leasing
Clientii societatilor de leasing care achizitioneaza cladiri, terenuri sau autovehicule in sistem de leasing financiar vor plati impozitele aferente acestor bunuri pe toata durata contractului, potrivit proiectului de lege privind modificarea Codului Fiscal, care urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2007. In prezent, cel care plateste impozitele pe cladirile, terenurile si autovehiculele achizitionate in leasing este proprietarul bunurilor, respectiv societatea de leasing, potrivit Codului Fiscal in vigoare. Pe de alta parte, dobanzile aferente ratelor de leasing vor fi cuprinse in baza de impozitare a taxei pe valoare adaugata incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, potrivit proiectului de modificare si completare a legii privind Codul Fiscal. In cazul contractelor de leasing incheiate inainte de 31 decembrie 2006 inclusiv, care se vor derula si dupa 1 ianuarie 2007, dobanzile aplicate ratelor scadente nu vor fi cuprinse in aceasta baza de impozitare. Proiectul de lege privind modificarea Codului Fiscal aduce completari la notiunile de leasing financiar si leasing operational si clarifica diferentele dintre cele doua tipuri de finantare. Astfel, actul legislativ prevede ca un contract de leasing se incadreaza in categoria leasingului financiar daca "utilizatorul are optiunea de a cumpara bunul la momentul expirarii contractului". Contractul de leasing operational se diferentiaza prin faptul ca transfera utilizatorului riscurile si beneficiile dreptului de proprietate, mai putin riscul de valorificare a bunului la valoarea reziduala. Acesta exista atunci cand "optiunea de cumparare nu este exercitata la inceputul contractului sau cand contractul de leasing prevede expres restituirea bunului la momentul expirarii contractului".
Firmele de leasing promit costuri mai mici
Utilizatorii bunurilor achizitionate in leasing vor suporta costuri mai mici din partea societatilor de leasing dupa ce vor prelua plata impozitelor aferente acestor bunuri de la proprietar, respectiv firma de leasing, asa cum prevede proiectul pentru modificarea Codului Fiscal. "Pana in prezent, potrivit Codului Fiscal in vigoare, utilizatorul achita indirect aceste taxe, care erau impuse finantatorului ca persoana juridica, iar la refacturarea catre client se impunea si TVA", a declarat, pentru Mediafax, Adriana Ahciarliu, secretarul general al Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare NeBancare (ALB). Astfel, costurile finale pe care le suporta cei care achizitioneaza masini, imobile sau terenuri in sistem leasing financiar sunt mai mari in cazul platii impozitelor de catre societatea de leasing. "Aceasta modificare operata in Codul Fiscal este in avantajul utilizatorului pentru ca el va fi recunoscut ca persoana fizica sau juridica din punct de vedere fiscal si va fi tratat ca atare, acesta achitand impozitele si taxele in functie de calitatea sa, fara a i se mai adauga TVA pentru aceste plati", a explicat Ahciarliu.
Membrii ALB sustin modificarile proiectului de lege privind Codul Fiscal intrucat ele clarifica obligatiile si raporturile directe ale partilor contractului de leasing fata de autoritatea fiscala. In plus, acestea reprezinta o aliniere la practica internationala.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.