Organizarea si desfasurarea simularii examenului national de bacalaureat, in perioada 3-11 aprilie, s-a facut ca la carte, este concluzia Ministerului Educatiei si Cercetarii, dupa centralizarea datelor din teritoriu. Potrivit comunicatului remis red
Organizarea si desfasurarea simularii examenului national de bacalaureat, in perioada 3-11 aprilie, s-a facut ca la carte, este concluzia Ministerului Educatiei si Cercetarii, dupa centralizarea datelor din teritoriu. Potrivit comunicatului remis redactiei, simularea s-a desfasurat in conformitate cu prevederile metodologice, nefiind semnalate probleme deosebite. Subiectele au fost preluate prin Internet, conform graficului transmis de SNEE, iar multiplicarea si, dupa caz, traducerea acestora s-a realizat in timp optim (maxim 35 min. pentru multiplicarea si distribuirea subiectelor in sali). Corectarea s-a realizat in timpii stabiliti initial, cu respectarea baremului pentru fiecare proba de examen si disciplina.
Rezultate mai bune decat anul trecut
La capitolul rezultate, cele obtinute in acest an sunt mai bune decat cele obtinute in anii anteriori, atat in privinta promovabilitatii (61,41%, in medie, in anul 2006, comparativ cu 57,44% in anul 2005), cat si in cea a participarii elevilor (68,96% in anul 2006, comparativ cu 56,2% in anul 2005). Totodata, comparand datele obtinute la simularea examenului de bacalaureat din 2005 cu cele obtinute in sesiunea iunie-iulie a examenului de bacalaureat a aceluiasi an se observa o crestere a promovabilitatii de la 57,44% (la simulare) la 84,76% (la examen), crestere provocata si de interesul sporit acordat de catre elevi examenului propriu-zis, comparativ cu cel acordat simularii examenului.
Subiectele au avut un grad de dificultate mediu, fiind in concordanta cu programele de examen. O parte din subiectele de la disciplinele matematica, fizica, chimie organica, psihologie, ecologie si protectia mediului, masurari electrice si electronice au prezentat un grad mai ridicat de dificultate. In ceea ce priveste subiectul II la disciplina Limba si literatura romana cu accent pe creativitate, o mare parte a elevilor si a profesorilor au apreciat introducerea eseului argumentativ. De asemenea, a fost apreciat si modul de formulare a subiectelor I si II la matematica, permitand elevilor sa obtina punctaje pentru rezolvari partiale.
Proba de familiarizare
In ansamblu, simularea a fost benefica pentru familiarizarea elevilor cu atmosfera de examen, incadrarea intr-un timp determinat de lucru, evaluarea conform unui barem strict de corectare, definitivarea optiunii elevilor pentru probele scrise si orale ale examenului de bacalaureat si respectarea programelor de examen. De altfel, acestea sunt si obiectivele fixate si urmarite de Ministerul Educatiei si Cercetarii in organizarea simularii. Chiar daca in unele cazuri implicarea elevilor este redusa si atrage o lipsa de concentrare in abordarea subiectelor, deficiente explicabile contextual (participare benevola, neconsemnarea notelor in catalog), rezultatele constituie un indicator reprezentativ pentru aceasta evaluare de etapa, este concluzia reprezentantilor MEdC.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.