Astazi intra in vigoare Decizia nr. 144/2006 privind implementarea portabilitatii numerelor, precizeaza un comunicat al A
Astazi intra in vigoare Decizia nr. 144/2006 privind implementarea portabilitatii numerelor, precizeaza un comunicat al Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). Aceasta stabileste principiile care vor sta la baza procesului de portare, drepturile si obligatiile furnizorilor "donori si acceptori" (cei de la care pleaca un client si cei la care se duce clientul, pastrindu-si numarul), modalitatile de rutare a numerelor si tarifele aplicabile pentru acest serviciu. Conditiile tehnice si comerciale de implementare a portabilitatii vor fi stabilite de un grup de lucru format din reprezentanti ai industriei si ai ANRC, care va fi infiintat in 15 zile din momentul intrarii in vigoare a deciziei. Portabilitatea numerelor va deveni functionala la noua luni de la adoptarea de catre ANRC a acestor conditii, adica abia dupa ce acest grup termina discutiile. Din grupul de lucru vor face parte si reprezentanti ai furnizorilor de servicii de telefonie, titulari de licente de numerotatie, spune autoritatea.
Nu se stie cit platim
Deocamdata nu se stie daca sau cit vor plati clientii pentru a-si pastra numarul de telefon cind schimba operatorul. ANRC va impune un tarif maximal companiilor de telefonie, 13 euro pentru cea fixa si 11 euro pentru cea mobila, pe care acestea si-l vor percepe intre ele pentru pastrarea numarului. Inca nu se stie daca societatile vor alege sa impuna anumite tarife clientilor, sau le vor plati ele integral.
Ceea ce se stie sigur in acest moment este faptul ca portarea va fi posibila si pe fix, si pe mobil, dar nu intre fix si mobil. Solicitantul va face o cerere, iar portarea trebuie realizata in zece zile de la data transmiterii cererii acceptate. Prin intermediul unei baze de date centralizate, la care au acces ambii furnizori, numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor, chiar daca a fost alocat initial furnizorului donor. Decizia mai spune ca operatorii nu pot refuza cererea de portare din cauza datoriilor pe care le inregistreaza clientul, existenta unei durate minime de inchidere a contractului sau suspendarea furnizarii pentru numarul respectiv.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 6-12 mai
Sursa: garbo.ro
-
Tigers Summit 2024: România în viziunea a trei investitori locali
Sursa: start-up.ro
-
Women TechEU, granturi pentru startup-uri cu femei fondator. Înscrieri deschise
Sursa: green.start-up.ro
-
SGR la Kaufland: retailerul oferă încă o dată valoarea voucherului cu...
Sursa: retail.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 8 mai?
Sursa: kudika.ro
-
Tyla, câștigătoare a unui Premiu Grammy, va urca pe scena Saga Festival 2024
Sursa: wall-street.ro