Astazi intra in vigoare Decizia nr. 144/2006 privind implementarea portabilitatii numerelor, precizeaza un comunicat al A
Astazi intra in vigoare Decizia nr. 144/2006 privind implementarea portabilitatii numerelor, precizeaza un comunicat al Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). Aceasta stabileste principiile care vor sta la baza procesului de portare, drepturile si obligatiile furnizorilor "donori si acceptori" (cei de la care pleaca un client si cei la care se duce clientul, pastrindu-si numarul), modalitatile de rutare a numerelor si tarifele aplicabile pentru acest serviciu. Conditiile tehnice si comerciale de implementare a portabilitatii vor fi stabilite de un grup de lucru format din reprezentanti ai industriei si ai ANRC, care va fi infiintat in 15 zile din momentul intrarii in vigoare a deciziei. Portabilitatea numerelor va deveni functionala la noua luni de la adoptarea de catre ANRC a acestor conditii, adica abia dupa ce acest grup termina discutiile. Din grupul de lucru vor face parte si reprezentanti ai furnizorilor de servicii de telefonie, titulari de licente de numerotatie, spune autoritatea.
Nu se stie cit platim
Deocamdata nu se stie daca sau cit vor plati clientii pentru a-si pastra numarul de telefon cind schimba operatorul. ANRC va impune un tarif maximal companiilor de telefonie, 13 euro pentru cea fixa si 11 euro pentru cea mobila, pe care acestea si-l vor percepe intre ele pentru pastrarea numarului. Inca nu se stie daca societatile vor alege sa impuna anumite tarife clientilor, sau le vor plati ele integral.
Ceea ce se stie sigur in acest moment este faptul ca portarea va fi posibila si pe fix, si pe mobil, dar nu intre fix si mobil. Solicitantul va face o cerere, iar portarea trebuie realizata in zece zile de la data transmiterii cererii acceptate. Prin intermediul unei baze de date centralizate, la care au acces ambii furnizori, numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor, chiar daca a fost alocat initial furnizorului donor. Decizia mai spune ca operatorii nu pot refuza cererea de portare din cauza datoriilor pe care le inregistreaza clientul, existenta unei durate minime de inchidere a contractului sau suspendarea furnizarii pentru numarul respectiv.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro