Proiectele de constructie si reabilitare a infrastructurii rutiere de transport initiate in acest an vor necesita, in 2006, fonduri de circa 500 de milioane de euro, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre.
Valoarea totala a investitiilor in infrastructura rutiera va ajunge in 2006 la circa 600 de milioane euro, suma care nu cuprinde si finantarea constructiei autostrazii Brasov-Bors. Finantarea noilor lucrari va fi asigurata din fonduri bugetare, din fonduri obtinute de la Uniunea Europeana si de la institutii financiare internationale precum Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, Banca Europeana de Investitii si Japan Bank for International Cooperation.
Drumurile secundare sunt prioritare
Printre principalele proiecte noi de infrastructura rutiera se numara autostrada Bucuresti-Comarnic- Brasov, reabilitarea DN1 pe segmentul Comarnic - Brasov, reconstructia autostrazii Bucuresti-Pitesti intre km 23-46, km 23-29 si km 36-42, lucrari de constructie la centura Ploiesti Vest, largirea la patru benzi a centurii Bucuresti (DN1A-DN1-DN2), constructia pasajului superior peste calea ferata pe DN1 la Otopeni si inchiderea inelului centurii existente.
Un alt obiectiv stabilit pentru acest an este finalizarea in avans a lucrarilor de constructie a sectoarelor patru si cinci ale autostrazii Bucuresti - Constanta, Drajna-Fetesti (36,6 kilometri) si Fetesti - Cernavoda (17,5 kilometri), precum si efectuarea unor lucrari anexe ramase de executat in perioada de garantie pentru tronsonul Bucuresti-Drajna, in valoare de 208,10 milioane lei.
22 milioane euro in Coridorul IV
Un sector de drum national cu o lungime de 34 kilometri de pe ramura de sud a Coridorului IV de transport Pan-European, care a necesitat investitii de 22 milioane de euro, a fost deschis, marti, in prezenta ministrului Transporturilor si a Sefului Delegatiei Comisiei Europene.
Sectiunea dintre Ciochiuta si Drobeta Turnu Severin de pe drumul national 6 are o latime a partii carosabile de 3,5 metri pe fiecare sens si 34,15 kilometri de marcaj rutier termo-plastic. Lungimea totala a celei de-a treia benzi este de 5 kilometri. Proiectul a mai cuprins opt amenajari de intersectii si lucrari de reabilitare la sase poduri.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro