Raiffeisen Bank Romania a decis sa isi optimizeze procesele bancare cu ajutorul unor tehnologii inovatoare menite sa sprijine atat cresterea afacerii, cat si dezvoltarea infrastructurii IT. In 2003, banca a semnat cu IBM un contract de externalizare

Raiffeisen Bank Romania a decis sa isi optimizeze procesele bancare cu ajutorul unor tehnologii inovatoare menite sa sprijine atat cresterea afacerii, cat si dezvoltarea infrastructurii IT. In 2003, banca a semnat cu IBM un contract de externalizare a serviciilor de tehnologia informatiei si telecomunicatii, estimat la 5 milioane de dolari.
Acesta a reprezentat cel mai mare contract de outsourcing semnat pana atunci in Romania. Raiffeisen Bank Romania a selectat compania IBM pentru a-i furniza bancii un set complex de servicii. Acestea au inclus activitati de suport integral pentru sistemele IT si de securitate ale Raiffeisen Bank la nivelul tuturor subsidiarelor, agentiilor si reprezentantelor bancii.

Beneficii-cheie

Dupa doi ani de la semnarea contractului, Raiffeisen Bank si IBM au facut o evaluare a rezultatelor practice ale acestui proiect. Concluziile au depasit asteptarile initiale.
Optimizarea proceselor de afaceri ale Raiffeisen Bank in Romania a pus la dispozitia clientilor, conducerii si angajatilor bancii instrumentele necesare care sa le permita acestora accesul in timp real la informatii complete, relevante si exacte.
Imaginea integrata asupra clientilor i-a permis Raiffeisen Bank sa furnizeze produse personalizate si a sporit oportunitatile grupului de a genera venituri din livrarea unor servicii bancare complementare, consolidand in acelasi timp relatia cu clientii mai vechi ai bancii.
Standardizarea generala a permis stabilirea unei discipline riguroase in ceea ce priveste utilizarea infrastructurii IT a Raiffeisen Bank.
Acest lucru a condus la o receptivitate sporita si a contribuit la imbunatatirea nivelului de satisfactie a clientilor bancii.
Consolidarea operatiunilor bancare ale Raiffeisen Bank Romania a redus costurile asociate, minimalizand considerabil costurile totale de proprietate.
Acest proiect de externalizare a eficientizat operatiunile Raiffeisen Bank, care a inregistrat o reducere semnificativa a costurilor ca urmare a separarii clare a activitatilor IT de celelalte sarcini ale bancii, a disciplinarii utilizarii infrastructurii si a eliminarii intreruperilor temporare ale activitatilor bancare din cauza defectiunilor tehnice.
Raiffeisen Bank este acum capabila sa estimeze cu precizie cheltuielile bancii in ceea ce priveste sistemele de tehnologia informatiei si telecomunicatii si sa aiba o imagine clara asupra cheltuielilor estimate, comparativ cu perioada dinaintea externalizarii, cand planificarea bugetara era conditionata de o multime de factori aleatorii si foarte greu de prevazut. Acest acord i-a permis Raiffeisen Bank Romania sa se concentreze asupra principalelor activitati bancare si pe imbunatatirea acestora, fapt care a condus la atingerea unor performante generale superioare. Multumita de beneficiile aduse de aceasta colaborare pe termen lung, Raiffeisen Bank Romania analizeaza acum posibilitatea extinderii contractului, care expira in luna noiembrie a acestui an.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.