"Recursul autentic atat la modernitate, cat si la traditia spirituala" este intentia - ne marturiseste artista Doina Mihailescu - expozitiei "Ceruri si gradini", prezentata recent la Accademia di Romania. Explozie de sensibilitate si mistica ortodoxa
"Recursul autentic atat la modernitate, cat si la traditia spirituala" este intentia - ne marturiseste artista Doina Mihailescu - expozitiei "Ceruri si gradini", prezentata recent la Accademia di Romania. Explozie de sensibilitate si mistica ortodoxa in zgomotul unei urbe occidentale precum Cetatea Eterna, expozitia si-a invitat vizitatorii - romani si nu numai - la reculegere si cunoastere contemplativa. Au expus doi pictori diferiti ca varsta, formatie profesionala (scoala timisoreana a lui Stefan Bertalan si cea bucuresteana a lui Horea Pastina) si abordare tematica, unul in maturitatea exprimarii artistice - Doina Mihailescu - si celalalt in tineretea creatiei - George Mircea.
Intr-o betie de alburi, bejuri si rosuri, expozitia a propus ochilor si sensibilitatii privitorilor icoane moderne cu chipul Mantuitorului, ascuns si revelat totodata in frumusetea creatiei, insotite de leit-motivul crucii. Intensitatile mistice ale inzestratei artiste s-au impletit armonios cu naturile moarte infatisand mere, flori si pasari ale tanarului pictor. Expozitia "itineranta" s-a aflat la Roma in a patra sa etapa. Dupa fazele Bacau, Pisa si Venetia, tablourile vor lua calea Parisului, in 2007, si a Berlinului, in 2008.
Adresandu-se inteligentei contemplative si, in egala masura, sensibilitatii umane obisnute, gestul artistic isi propune sa "reintemeieze" - afirma Doina Mihailescu - "acel dialog cu privitorul care conduce la comunicarea autentica, profunda, fata catre fata, ca realitate tantrica". In viziunea criticului de arta Oliv Mircea, evenimentul reprezinta, in acelasi timp, o "provocare pe care doua persoane care vin dintr-un orizont al cunoasterii contemplative impregnat de spiritualitatea rasaritului european o lanseaza, cu instrumentele pictorului, lumii occidentale". Totul supus aprecierii rafinatului public italian.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.