Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni din Bucuresti (AIHCB) va investi circa 450 milioane de euro pentru dezvoltarea a doua noi terminale in cadrul unui amplu program de dezvoltare, capacitatea aeroportului urmand sa atinga circa 25 milioan

Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni din Bucuresti (AIHCB) va investi circa 450 milioane de euro pentru dezvoltarea a doua noi terminale in cadrul unui amplu program de dezvoltare, capacitatea aeroportului urmand sa atinga circa 25 milioane de pasageri anual si 150.000 miscari de aeronave. La sfarsitul anului trecut, Executivul a aprobat suplimentarea cu 12 milioane euro a finantarii lucrarilor la Aeroportul International Henri Coanda. De asemenea, Aeroportul Henri Coanda va detine, la sfarsitul planului strategic de dezvoltare, 80 porti de imbarcare, parcari supraetajate cu o capacitate de 20.000 de locuri, dar si legaturi directe cu metroul, calea ferata si cu viitoarea autostrada Bucuresti - Brasov.
"In 2007, se va inregistra o crestere cu circa 30 la suta a numarului de pasageri si pentru acest lucru trebuie sa dezvoltam aeroportul. Investitiile urmeaza sa se deruleze conform unui plan strategic cu un prim orizont de timp anul 2020", a declarat ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, citat de Rompres.

Finantare BERD

Sumele necesare vor proveni in special din fonduri obtinute de la institutii financiare internationale. "Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare s-a aratat interesata sa sustina dezvoltarea aeroportului si suntem in discutii si cu alte institutii financiare internationale", a precizat Gheorghe Dobre, adaugand ca planul strategic de dezvoltare a Aeroportului Henri Coanda prevede construirea a doua noi module de transport cu o capacitate de circa cinci milioane de pasageri fiecare, pentru care sunt deja realizate toate studiile de trafic.
Extinderea suprafetei aeroportului cu inca patru terminale presupune insa existenta a 600 de hectare de teren viran care nu se afla in proprietatea statului, iar proiectul nu poate fi demarat fara rezolvarea problemei achizitiei de terenuri. "In acest sens vom incepe discutiile pentru achizitia a 600 de hectare de teren pentru dezvoltarea proiectului", a mai spus ministrul Transporturilor, subliniind ca statul a calculat un pret mediu de zece euro pe metrul patrat care ar urma sa fie platiti celor care au terenuri in zona aeroportuara. In eventualitatea in care proprietarii terenurilor nu vor fi dispusi sa vanda, ministrul si-a exprimat increderea ca problema se va rezolva in Justitie si a precizat ca proiectul de lege privind exproprierea terenurilor, care urmeaza sa fie aprobat in Parlament, scurteaza termenele prin care se pot face achizitii in zona.

Anual, 30 milioane de pasageri

Investitiile care vor fi efectuate in urmatorii ani vor duce la dublarea suprafetei aeroportului, iar studiile de trafic indica un numar de peste 30 milioane de pasageri care vor trece anual prin aeroport, pana in 2020, numai pentru 2008 fiind prefigurata o capacitate a aeroportului de circa sase milioane de pasageri. Suma destinata dezvoltarii proiectului de investitii la AIHCB a fost conceputa in etape si faze succesive de executie. Faza I a obiectivului de investitii s-a derulat intre anii 1991 - 1998.
Faza a II-a pentru continuarea si finantarea lucrarilor, in valoare de 55,6 milioane euro, a fost aprobata in 1999. Ulterior, a fost aprobata continuarea si finantarea lucrarilor la Faza a II-a extinsa a obiectivului, in valoare de 43,6 milioane euro. Etapa a III-a, care se va finaliza in 2008, va necesita investitii de 40 - 50 milioane de euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.