Marea asfaltare, programata sa inceapa la 15 martie, a fost amanata de municipalitatea Bucurestilor pentru vremuri mai bune, cand vor inceta ploile si ninsorile dar sub acest pretext se ascunde ceva mai grav: edilii sunt nepregatiti sa demareze chiar
Marea asfaltare, programata sa inceapa la 15 martie, a fost amanata de municipalitatea Bucurestilor pentru vremuri mai bune, cand vor inceta ploile si ninsorile dar sub acest pretext se ascunde ceva mai grav: edilii sunt nepregatiti sa demareze chiar si o singura lucrare din "santierul de peste 1,6 miliarde de euro" anuntat de Adriean Videanu inca de anul trecut. Pana acum nu au fost stabilite clar graficele de lucrari, iar Politia Rutiera nu a primit vreo solicitare in acest sens. "Nu avem, pana la aceasta data, depus vreun aviz pentru efectuarea unei lucrari. Pe masura ce acestea vor fi depuse, vom informa cetatenii, prin intermediul presei, asupra masurilor concrete pe care le vom lua pentru siguranta si fluidizarea traficului in Capitala", a declarat agentiei Mediafax subcomisarul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei. Subcomisarul a mai precizat ca data de 15 martie, vehiculata de edilul Bucurestiului pentru inceperea lucrarilor, este "una generica". "Primarul Videanu a facut referire generic la data de 15 martie. Pana la aceasta data, potrivit legii, nu se fac lucrari, acestea fiind posibile numai dupa aceasta data", este de parere reprezentantul Politiei.
Alternative inexistente pentru soferi
Pe de alta parte, specialistii Primariei Capitalei nu au gasit, deocamdata, rutele alternative pentru soferi, care sa ocoleasca arterele aflate in lucru. Bulevardele care urmeaza sa fie decopertate si asfaltate sunt "imprastiate" in tot Bucurestiul. In plus, jumatate din caile de acces dinspre si in Capitala ar urma sa fie inchise. Vor incepe, simultan, lucrari pe arterele principale periferice - Sos. Bucuresti-Targoviste (nord), Sos. Dristorului (est), Sos. Bucuresti-Magurele (vest), Drumul Gazarului, Sos. Progresului, Giurgiului (sud). Si strazile din majoritatea cartierelor - Berceni, Rahova, Drumul Taberei, Chitila, Bucurestii Noi, Colentina, Pantelimon si Dristor - vor intra in reparatii.
Odata ce vor trece de utilajele din cartiere, soferii bucuresteni vor da peste cele din centru, pentru ca urmeaza sa fie asfaltate strazile Anghel Saligny, Eforie, Brezoianu, Beldiman, Domnita Anastasia, Guttenberg, Elie Radu sau Hristo Botev. Cand va reusi sa ajunga intr-o intersectie centrala, soferul nu se va putea uita la semafoare, intrucat acestea vor intra si ele in "modernizare".
Licitatii taraganate
Pana la debutul lucrarilor, trebuie sa aiba loc licitatiile, iar la acest capitol municipalitatea sta si mai prost. In cazul reabilitarii infrastructurii pe cele 110 bulevarde cu sau fara linii de tramvai, nici macar nu a fost anuntata organizarea licitatiilor pentru desemnarea constructorului, asa ca lucrarile vor incepe in vara sau la toamna. Cat despre celelalte investitii - 22 de parcaje subterane in zona centrala a orasului - abia au fost licitate studiile de fezabilitate. Ba, mai mult, a fost "mutata" pentru 31 martie si licitatia ce fusese programata pentru mijlocul lunii privind desemnarea firmei care va construi Pasajul Basarab. Alte doua licitatii - pentru reabilitarea Pietei Eroii Revolutiei, cu pasajul pietonal cu tot, si pentru construirea unui pasaj suprateran la intersectia Str. Doamna Ghica cu Sos. Colentina - au fost amanate pentru sfarsitul acestei luni. Pana la semnarea contractelor mai trec doua saptamani, la care se adauga alte doua pentru organizarea de santier, astfel ca, in cel mai fericit caz, luna mai va reprezenta debutul lucrarilor la capitolul pasaje supraterane.
Proiect resapat
Mult discutatul parking subteran de la Gara de Nord revine in actualitate dupa cinci ani, dar sub o alta forma: Primaria Capitalei anunta, pe pagina de Internet, ca "a identificat o solutie moderna si eficienta pentru a asigura fondurile necesare finalizarii si exploatarii unor parcaje subterane, si anume prin realizarea unui Parteneriat Public - Privat. Acesta reprezinta, in situatia actuala, unul din instrumentele cele mai eficiente in ceea ce priveste canalizarea fondurilor publice si private. Obiectivele proiectului sunt finantarea, proiectarea, constructia, operarea, intretinerea in conditii optime de exploatarea unui parcaj subteran la standarde europene".
Cu alte cuvinte, celebrul proiect vehiculat de Traian Basescu timp de un mandat intreg de primar general a cazut, iar predecesorul sau o ia de la capat cu promisiunea de a realiza cel mai mare parcaj subteran din tara. In prezent, investitia figureaza pe site-ul municipalitatii doar ca "anunt de intentie", fara a avea prevazut vreun termen.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.