Surse oficiale au declarat ca in sedinta de Guvern de joi au fost analizate datele programului de innoire a parcului national auto din 2005, din care a rezultat ca 14.606 masini vechi au fost scoase din uz. Suma totala decontata in final de stat, prin Administratia Fondului de Mediu, a fost de 438 de miliarde de lei vechi, echivaland cu peste 12 milioane de euro. Programul de innoire a parcului auto prevede predarea spre casare a oricarui tip de autoturism mai vechi de 12 ani, in schimbul sumei de 30 de milioane de lei, constituita ca avans pentru achizitionarea unei masini noi. Pentru a beneficia de prima, proprietarul, persoana fizica, a unei masini uzate trebuia sa se inscrie la un producator validat pentru achizitionarea unui autoturism nou. De asemenea, proprietarul trebuie sa predea masina spre casare unui agent economic autorizat. Ulterior, masina data la casat trebuie radiata din circulatie. Pentru achizitionarea unui autoturism nou, in aceste conditii, reducerea de 30 de milioane de lei este acordata o singura data. Romania se numara printre tarile cu cele mai invechite parcuri auto din lume, varsta medie a autoturismelor, de 13,5 ani, reprezentand pragul de casare in multe tari europene.
Taxa pe second hand
Ministrul Mediului a precizat ca se lucreaza la un act normativ prin care sa fie impuse masuri astfel incat, dupa aderarea Romaniei la UE, tara noastra "sa nu fie invadata de masini vechi". "Devenita stat-membru, piata din Romania va fi libera, astfel ca vor putea fi inmatriculate masini vechi existente in UE. De aceea, ne gandim la introducerea unei taxe de mediu care sa descurajeze un astfel de fenomen", a spus Sulfina Barbu. Ea a dat ca exemplu Polonia, unde taxa de mediu la inmatricularea rablelor comunitare a fost de 200 de euro, suma dovedita insuficienta, in conditiile in care tariful pentru casarea unei masini, in UE, este de aproximativ 500 de euro. Legislatia comunitara, dar si cea romaneasca, impune masuri speciale pentru agentii economici care colecteaza masini, astfel incat dezmembrarea autovehiculelor sa nu produca poluare (n.r. - masinile, la dezmembrare, mai au carburant, uleiuri, substante de spalat parbrizul, surse potentiale de poluare). "Suntem in analiza si inca nu am stabilit un cuantum al taxei. Ea poate fi de 1000-2000 de euro pentru fiecare masina veche inmatriculata, nu se stie inca. Nu s-a stabilit nici vechimea masinii de la care se plateste taxa. Se poate sa se plateasca pentru masini mai vechi de 10 sau 12 ani", a completat ministrul Barbu.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro