Primaria Capitalei pregateste introducerea sistemului unic de taxare pentru RATB si Metrorex, astfel incat bucurestenii sa poata calatori, din aceasta vara, cu un singur tichet valabil o ora, pe orice mijloc de transport in comun de suprafata - tramv
Primaria Capitalei pregateste introducerea sistemului unic de taxare pentru RATB si Metrorex, astfel incat bucurestenii sa poata calatori, din aceasta vara, cu un singur tichet valabil o ora, pe orice mijloc de transport in comun de suprafata - tramvai, autobuz sau troleibuz - precum si pe cel subteran - metroul. Unificarea celor doua sisteme de transport in Bucuresti se va produce, astfel, la 16 ani dupa ce acestea au apartinut unor institutii diferite, Ministerului Transporturilor si Primariei municipiului Bucuresti. Investitia, in valoare de 14 milioane de euro, este un proiect al fostului primar general, Traian Basescu, autorul creditului extern obtinut in acest scop de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
Contractul de finantare incheiat cu BEI in anul 2000 a fost aprobat de Guvern abia un an mai tarziu, prin Legea 490/2001, iar acordul de imprumut subsidiar a fost semnat in 2002. Municipalitatea a parcurs, de atunci, toate termenele procedurale specifice programelor cu finantare europeana. Autoritatile s-au plans mereu ca principala problema pentru finalizarea acestor proiecte sunt procedurile lungi, de pana la doi ani, premergatoare inceperii lucrarilor, ele presupunand intocmirea studiului de fezabilitate si organizarea licitatiei. Cu chiu cu vai, pana in toamna anului trecut au fost incheiate contractele de consultanta - in valoare de 307.000 de euro - si de executie - in valoare de 12,4 milioane de euro. Suma totala va fi suportata in parti egale de BEI si din alocatii de la bugetul local.
5000 de euro chioscul de bilete
Conducerea municipalitatii a incercat, anul trecut, sa ceara fonduri suplimentare in cadrul acordului de imprumut cu BEI, pentru achizitionarea de noi chioscuri de vanzare a biletelor de calatorie. Investitia de peste 300.000 de euro, "gandita" de edili si de conducerea RATB pe ultima suta de metri inaintea datei de tragera a ultimelor fonduri de la banca externa - 15 septembrie 2005, nu a fost acceptata de reprezentantii BEI. Acestia si-au motivat refuzul prin faptul ca documentatia tehnica si licitatia nu a fost finalizata pana la data ultimei trageri. In aceste conditii, Primaria Capitalei a ramas unic finantator al acestei investitii de ultim moment.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat 311.750 euro din bugetul pe anul 2006 pentru achizitionarea a 65 de cabine de vanzare a biletelor si abonamentelor. Suma se adauga celor 6,4 milioane de euro reprezentand cofinantarea sistemului integrat de taxare, dar conducerea municipalitatii considera ca aceasta achizitie nu va duce la depasireacelor 7 milioane de euro (fara TVA si fara taxe), cat reprezinta partea Primariei Capitalei din acordul de imprumut.
In functie de zona unde vor fi amplasate, de suprafata si posibilitatile de amenajare in interior, vor fi doua tipuri de unitati de vanzare: 25 de centre cu un singur ghiseu - costul estimativ al unei unitati fiind de 4150 de euro - si 40 de centre cu doua ghisee, la pretul de 5200 euro/buc.. Asemenea costuri sunt justificate de edili prin necesitatea achizitionarii unor chioscurilor de bilete care sa fie asigurate din punct de vedere al securizarii, atat in timpul programului de lucru cat si noaptea, tinand tinand cont de valorile mari cu care se opereaza si de echipamentele cu care vor fi dotate. Centrele de bilete-abonamente vor fi dotate cu mobilier adecvat, conectare RDS si circuit separat de 220V-50Hz cu impamantare separata.
Primarul general Adriean Videanu planuieste sa pastreze in centrul Bucurestiului numai metroul si unele linii de troleibuze ca mijloace de transport public, iar autobuzele si tramvaiele sa fie redistribuite catre periferia orasului. Aceasta masura vizeaza, in primul rand, reducerea poluarii, dar si redistribuirea vehiculelor de transport in asa fel incat sa beneficieze de ele si cetatenii din zonele periferice ale orasului. "Este anormal ca in unele zone ale Bucurestiului sa existe trei tipuri de transport in comun, iar in altele nici una. Sistemul de trafic al RATB trebuie regandit, iar studiul de management al traficului va da solutiile viabile", a declarat Videanu, precizand ca eliminarea unor trasee ale RATB in centrul orasului se va produce numai acolo unde exista alternative de transport.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.