Nu cu multa vreme in urma, Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ) se indrepta catre Salonul Auto de la Moscova, aducand in atentia cunoscatorilor un vehicul cross-country multifunctional. Noul model Gaz-2975 fusese botezat de producatori cu un nume agresi

Nu cu multa vreme in urma, Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ) se indrepta catre Salonul Auto de la Moscova, aducand in atentia cunoscatorilor un vehicul cross-country multifunctional. Noul model Gaz-2975 fusese botezat de producatori cu un nume agresiv "Tigrul".
Uzina care producea autoturismele de pasageri Volga, a carei faima cucerise Rusia inca din anii '50, dar care acum era cu mult depasita de celelalte producatoare de masini, si-a declarat intentia de a construi acest tip de autoturism.
Prin aceasta decizie, GAZ indraznea sa lanseze o provocare companiei americane AM General, autoritatea recunoscuta in acest domeniu datorita faimosului sau model Hummer.

Tigrul a cucerit Orientul Mijlociu

Modelul Gaz-2975 "Tiger" a fost prezentat in anul 2001 la unul dintre cele mai importante targuri de tehnica militara din Orientul Mijlociu Idex-2001 care se desfasoara anual in Abu-Dhabi, Emiratele Unite Arabe. Prototipul este un concept similar modelului american Hummer, fapt care a fost extrem de evident inca de la aparitia tigrului, mai ales in ceea ce priveste infatisarea sa. Avantajul modelului rusesc este ca protectia blindajului este mult mai buna. Inca de la lansare s-a bucurat de un interes sporit din partea statelor arabe si africane. Ca si Hummerul, Gaz-2975 "Tiger" a fost prezentat in mai multe variante. Tigrul a fost conceput pentru o comanda initiala de 1.000, cele 1.500 de bucati fabricate pentru armata Arabiei Saudite ajungand in final la 10.000 de unitati, datorita comenzilor provenite de la alte state arabe. La Salonul Auto de la Moscova din 2002 (MIMS 2002), a fost prezentata versiunea comerciala a modelului Tiger, pentru acest tip de vehicul, productia in masa fiind programata pentru mijlocul anului 2003, la un pret de 50 de milioane de dolari, adica jumatate din pretul rivalului sau american. In cadrul acestei manifestari, modelul a primit numeroase premii si a fost nominalizat pentru "Cel mai bun vehicul special".

Putere si fiabilitate

Proiectarea sa s-a bazat pe componente deja existente si pe vanzarea produsului la un pret scazut, ceea ce i-a crescut posibilitatea de export. Modelul este dotat cu anvelope Michelin X, motor american (modelele fabricate pentru Rusia folosesc motoare austriece produse sub licenta GAZ), are optiune de schimbare manuala a vitezei (5 sau 6 viteze, sistem importat din Republica Ceha), sau cutie automata.
Asemanarile dintre cele doua modele rivale nu se limiteaza doar la aspect, Tigrul avand sub capota a multime de componente americane, motorul fiind Cummings turbodiesel in sase cilindri si 180 sau 215 cai putere. Variantele mai puternice pot dezvolta o viteza de 150 de kilometri pe ora, ceea ce este remarcabil daca tinem cont de greutatea de cinci tone a autovehiculului.
Dotarile autovehiculului indeplinesc toate cerintele de siguranta, soliditate, dar si normele ecologice. Cei care reusesc sa conduca acest model raman cu impresia generala a unei masini brutale. Dar modelul starneste interesul atat reprezentantilor departamentelor militare, cat si managerilor de companii.

Date tehnice:
- Lungime: 4,61 m
- Latime: 2,00 m
- Inaltime: 2,20 m
- Greutate: 5.300 kg
Motor:
- Cummins, diesel, frontal longitudinal, 6 cilindri
- Capacitate: 5.880 cmc
- Putere maxima: 158kw/ 2.500 r/m
Performante:
- Viteza maxima: 125-140 km/h
- Acceleratie 0-100 km/h 20 secunde


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.