GMP/Ashley este agentia de publicitate care promoveaza proiectul Rosia Montana Gold Corporation. Agentia s-a ocupat cu succes si de imaginea presedintelui Traian Basescu in timpul alegerilor locale si prezidentiale. In prezent, actionarul principal a
GMP/Ashley este agentia de publicitate care promoveaza proiectul Rosia Montana Gold Corporation. Agentia s-a ocupat cu succes si de imaginea presedintelui Traian Basescu in timpul alegerilor locale si prezidentiale. In prezent, actionarul principal al Gold Corporation, compania candiana Gabriel Resources, deruleaza un adevarat razboi cu opozantii proiectului minier de la Rosia Montana si prin intermediul campaniilor publice derulate prin GMP/Ashley. De cealalta parte, constituiti intr-o organizatie non-guvernamentala, membrii Alburnus Maior sunt coordonati de cetateanul elevetian Stephanie Roth, principalul "dusman" al proiectului, potrivit reprezentantilor Gabriel Resources.
Oragnizatia Alburnus Maior a organizat, saptamana trecuta la Casa Tranzit din Cluj, prezentarea filmului "Noul Eldorado", regizat de Tibor Kocsis, cel mai nou film documentar despre dezastrul din zona Rosia Montana.
Distins cu o multime de premii internationale, "Noul Eldorado" a adunat la Cluj circa 800 de spectatori. Responsabili cu promovarea proiectului de la Rosia Montana, dar si cu imaginea soicietatii Gabriel Resources in Romania, reprezentantii GMP nu au ezitat sa pregateasca o contra-ofensiva. Cativa tineri - care au declarat ca au fost platiti de Gabriel Resources - au impartit invitatii spectatorilor pentru a petrece weekend-ul la Rosia Montana. Liderii Gabriel Resources prezenti la eveniment au acuzat ca filmul sfideaza realitatea de la Rosia Montana. Acestia au sustinut ca vor respecta legile Romaniei precum si normele europene.
In aceste conditii, vicepresedintele proiectului de dezvoltare de la Rosia Montana Gold Corporation, John Aston, a declarat ca, in guvernarea PSD, din partea Cabinetului Nastase, companiei i s-a cerut spaga pentru ca proiectul sa primeasca unda verde. Reprezentantii Gabriel Resources sustin ca au refuzat sa dea spaga si ca prefera sa joace corect, respectand legislatia romaneasca.
Tehnici de gherila
Replica agentiei GMP la actiunea derulata joi, la Cluj, de catre Asociatia Alburnus Maior, n-a avut nici pe departe efectul scontat. Daca la prezentarea filmului au fost prezenti in jur de 800 de spectatori, la excursia pregatita de catre GMP impreuna cu Gabriel Resources au venit doar sapte persoane. Pentru ca Stephanie Roth acuzase Gabriel Resources ca ii plateste pe oameni pentru a merge la Rosia Montana, unde sa le fie prezentat proiectul, GMP s-a ingrijit ca o astfel de acuzatie sa nu poata fi sustinuta. Celor prezenti la Rosia Montana li s-a asigurat transportul gratuit si atat, nimic mai mult. Acolo, reprezentantii conducerii Gabriel Resources le-au prezentat invitatilor intregul proiect, dar nu s-au dat in laturi de la a o acuza pe Stephanie Roth.
"Este platita de catre cineva, si e platita bine, ceea ce face la Alburnus Maior nu face pe gratis cu siguranta", a declarat vicepresedintele Gabriel Resources, Richard Young. In replica, Stephanie Roth sustine ca pentru ea nu are absolut nici o valoare ceea ce spun reprezentantii companiei canadiene. "Noi avem dreptate, ei au banii, dar nu ne temem si vom face tot ce ne sta in putinta sa-i blocam", a spus Stephanie Roth, facand referiri in primul rand la studiul de impact al mediului pe care Gabriel Resources il va depune in luna martie la Guvern si pe care il va contesta.
Profesionalismul GMP
Vicepresedintele Richeard Young a declarat ca, pentru campania de promovare a proiectului Rosia Montana, ambasada Canadei in Romania le-a recomandat agentia GMP. Pentru ca situatia societatii Gabriel Resources nu este tocmai roza, ZIUA de Cluj a solicitat, telefonic, cateva informatii uneia dintre reprezentantele GMP. PR Account Manager la aceasta agentie, Ramona Andrei a preluat intrebarile sustinand ca pentru orice informatie pe care ne-o da trebuie sa se consulte cu Richard Young. Dupa cateva minute, Ramona Andrei informeaza reporterul ca nu tine de sarcinile sale comunicarea cu presa. "La intrebari vei primi raspuns prin intermediul MMD. Johanna Fritz te va contacta in scurt timp. Asa cum iti spuneam si la telefon, GMP se ocupa de campania ATL pentru Gabriel Resources, iar MMD, de partea de relatii cu media, motiv pentru care ii voi ruga pe colegii de la MMD sa te ajute", a declarat Ramona Andrei in dialog cu reporterul ZIUA de Cluj. Peste alte cateva ore primim informarea de la Johanna Fritz. Numai ca, in entuziasmul sau de a-si face cat mai eficient treaba, Johanna uita sa stearga toate indicatiile notate de catre colega sa, Ramona Andrei, sau de vreun superior din cadrul companiei pe marginea intrebarilor reporterului ZIUA. Redam in continuare, integral, textul raspunsului sosit din partea MMD legat de proiectului Gabriel Resources, cu tot cu "indicatiile strategice":
Draga Cosmina,
Mai jos raspunsurile la intrebarile tale. Ai si datele mele de contact pe care te rog sa le folosesti ori de cate ori ai nevoie de orice informatie referitoare la aceasta companie sau de proiectul de la Rosia Montana.
Suna-ma daca ai ceva neclaritati.
Johanna
1. De ce, mai nou, se aude despre Gabriel Resources si nu despre Rosia Montana Gold Corporation; compania si-a schimbat numele?
Gabriel Resources este compania miniera cu sediul in Canada care printr-un parteneriat cu Guvernul Romaniei detine 80% din actiunile Rosia Montana Gold Corporation, compania romaneasca care doreste sa dezvolte proiectul de la Rosia Montana. Gabriel Resources a demarat la sfarsitul anului trecut o campanie de comunicare in scopul de a informa publicul interesat cat mai corect si complet asupra proiectului propus de catre companie la Rosia Montana, nefiind insa vorba de nici o schimbare a numelui nici uneia dintre companii, ci mai degraba o mentionare mai proemineneta a numelui Gabriel Resources.
2. Pana in prezent ati avut dialog cu oficialitatile si, implicit, cu Guvernul? Acestia au primit detalii despre proiect, au vazut proiectul? (aici se refera la ceva scris, concret si cred ca ar fi bine sa ii spunem despre EIA)
In acest moment o echipa de experti independenti lucreaza la finalizarea studiului de impact asupra mediului cerut de catre Guvernul Romaniei, studiu pe care compania doreste sa-l prezinte pana la sfarsitul lunii martie. In acest proces exista o comunicare si un dialog constant cu toate partile interesate, in special cu agentiile guvernamentale direct implicate in procesul de autorizare. Acest lucru este important pentru a identifica impreuna solutiile cele mai bune pentru ca proiectul de la Rosia Montana sa devina un model care sa reprezinte Romania in ceea ce priveste mineritul responsabil.
3. In afara de reprezentantii ONG-urilor, mai aveti cunostinte si despre alti politicieni care se opun proiectului, si cine sunt acestia?
Proiectul pe care compania doreste sa il dezvolte la Rosia Montana va respecta toata legislatia romaneasca si a Uniunii Europene prezenta si propusa si va implementa cele mai inalte standarde si tehnici din domeniu. Suntem convinsi ca studiul de impact asupra mediului care va fi depus in martie va demonstra acest lucru si numai atunci Guvernul Romaniei cat si toate partile interesate vor putea sa ia o decizie informata despre acest proiect. Aceasta este pozitia pe care compania a primit-o pana acum din partea tuturor oficialitatilor romane.
4. Directorul Muzeului National de Istorie a Transilvaniei declara la un moment dat: "Proiectul Gabriel Resources este unul dintre cele mai scarboase acte de coruptie care s-au intamplat vreodata in Romania". Cum comentati acest lucru? (daca Richard nu are cunostinta despre aceasta declaratie, sa nu le cadem in plasa si sa nu le raspundem).
Nu am auzit aceasta afirmatie si, din acest motiv, nu pot comenta.
5. Referitor la actiunea de ieri seara: Ati vazut filmul "El Dorado" inainte de difuzarea lui in public, ieri seara (joi - n.red.)? Va intreb acest lucru pentru ca am observat ca ati venit pregatiti cu fluturasi. Cum aveti de gand, in viitor, sa raspundeti la astfel de actiuni?
Marturisesc ca nu mai vazusem acest film inainte. Am auzit ca este un film care a primit distinctii la multe festivaluri de film internationale. Cred ca este un film bine realizat din punct de vedere artistic, din pacate insa nu a reusit sa ramana obiectiv si sa arate adevarata realitate de la Rosia Montana. Ceea ce va pot spune este faptul ca majoritatea comunitatii locale din Rosia Montana sustine aceasta investitie si fluturasii pe care i-ati vazut nu erau decat o invitatie pe care am facut-o fiecarei persoane interesate sa vina sa se convinga de aceasta realitate si sa stea de vorba cu toti reprezentantii comunitatii locale din Rosia.
Johanna Fritz-Csokany
MMD Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants"


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.