Primaria Capitalei a intrat intr-o etapa de licitatii "pe banda" pentru refacere a infrastructurii orasului. Dar, pana la debutul efectiv al lucrarilor, va trece multa apa pe Dambovita, pentru ca municipalitatea trebuie sa depaseasca patru faze: inta
Primaria Capitalei a intrat intr-o etapa de licitatii "pe banda" pentru refacere a infrastructurii orasului. Dar, pana la debutul efectiv al lucrarilor, va trece multa apa pe Dambovita, pentru ca municipalitatea trebuie sa depaseasca patru faze: intai aprobarea de catre Consiliul General, a indicatorilor tehnico-economici pentru fiecare investitie in parte, apoi licitatia pentru serviciul de consultanta care intocmeste studiile de fezabilitate, "trecerea" acestora prin votul consilierilor generali si, in fine, licitatia pentru constructor. Sedinta extraordinara de joi a CGMB a incheiat, practic, prima faza a operatiunii "Infrastructura Bucurestilor" - o ambitie declarata a primarului general Adriean Videanu de a lasa, la incheierea mandatului, strazi si linii de tramvai noi, parcari, semafoare si un design urban demn de o capitala europeana. Multe dintre arterele de circulatie au mai fost reparate acum trei ani, dar asta nu conteaza pentru primarul general. El vrea, cu orice pret, sa asfalteze toate cele 359 de strazi pe care le are municipalitatea in administrare.
Fondurile puse la bataie de primarul general, in valoare de 1,6 miliarde de euro, provin din imprumuturi la banci externe si din obligatiuni municipale, care ii vor indatora pe contribuabilii bucuresteni timp de 20 de ani de aici inainte. La acestea se adauga alte credite angajate de municipalitate pentru inlocuirea conductelor de alimentare cu apa si de canalizare, intrucat Apa Nova nu face asemenea investitii, prin grija alesilor nostri care au incheiat contractul cu firma franceza in defavoarea locuitorilor Capitalei. Tot municipalitatea finanteaza si extinderea retelelor Apa Nova in zonele deficitare ale orasului. Suma urca, astfel, la circa 2 miliarde de euro.
Anul acesta va fi dedicat intocmirii documentatiilor, organizarii zecilor de licitatii si semnarii contractelor - activitati mai putin vizibile "pe teren". In viitorii ani insa, Capitala va deveni santier. "In urmatorii doi ani va fi destul de greu de circulat prin Bucuresti, dar este de datoria mea sa incep modernizarea Capitalei. Proiectele sunt intr-o corelare stransa pentru a se putea forma noi culoare de acces pentru defluidizarea traficului, ele vizand modernizarea strazilor concomitent cu liniile de tramvai aferente, modernizarea bulevardelor, a unor artere de penetratie si pasaje rutiere pietonale, dar si reparatii capitale in vederea dirijarii si sigurantei circulatiei", a explicat Videanu.
Prima caramida la pasajul Basarab
Lucrari efective vor fi urnite, in acest an, numai la pasajul Basarab, obiectiv promis de edili in urma cu sase ani, si asteptat cu sufletul la gura de locuitorii unui oras sufocat de traficul rutier. Licitatia pentru constructor va fi organizata pe 15 martie, pana acum caietul de sarcini fiind cumparat de 30 de companii. Videanu spera ca lucrarile sa inceapa la 1 aprilie. In aceasta luna, municipalitatea va licita consultanta pentru studiile de fezabilitate ale lucrarilor de supralargire a Str. Serg. Nitu Vasile si a Bd. Constantin Brancoveanu, precum si pentru modernizarea Bd. Regina Elisabeta - Bd. M. Kogalniceanu, data limita pentru depunerea ofertelor fiind 21 februarie. Pentru acest ultim proiect finantat in mod generos de Videanu cu 8,5 milioane de euro, care cuprinde refacerea completa a carosabilului si inlocuirea retelelor edilitare, exista si o alta licitatie, in data de 15 februarie, dedicata proiectarii urbanistice si peisagistice a zonei. O licitatie similara, dar pentru designul parcului Carol si al Parcului Cismigiu are loc pe 7 februarie. In paralel, municipalitatea liciteaza, tot la mijlocul lui februarie, un studiu de piata in teritoriul european destinat designerilor si furnizorilor de mobilier urban integrat.
Parcarile subterane, abia la studiul de fezabilitate
Consultanta tehnica pentru studiile de fezabilitate ale celor 20 de parcaje subterane ce vor fi construite in mai multe zone din oras va fi licitata de Primaria Capitalei pe 23 februarie. Iata unde vor fi construite parcarile: Sos. Stefan cel Mare - in zona blocului Perla si a aleii Circului -, Bd. Magheru (magazinul Eva), P-ta Charles de Gaulle, Str. Barbu Vacarescu - Bd. Lacul Tei - Circul Globus, Str. Edgar Quinet, Parcul Herastrau - Pavilionul H - Parc de distractii, Esplanada Gara Baneasa, P-ta Universitatii, P-ta Alba Iulia, P-ta Presei Libere, P-ta Sala Palatului, P-ta Obor, P-ta Hurmuzachi, P-ta Sudului, P-ta Domenii, P-ta Amzei, P-ta Dorobanti, P-ta Walter Maracineanu, Restaurant Pescarus.
Garantia de participare la licitatie variaza intre 7000 - 25.000 RON, in functie de suprafata lotului, si se poate constitui sub forma de scrisoare de garantie bancara in favoarea Primariei sau prin depunere de numerar la casieria institutiei. Ofertele se pot depune si pentru fiecare lot in parte, pana la data limita de 23 februarie a.c.. Informatiile privind conditiile de eligibilitate, precum si cerintele minime cu privire la capacitatea tehnica si economico-financiara pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantul sunt precizate in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, ce se cumpara, contra sumei de 200 RON, de la Directia de Achizitii, Concesionari si Contracte a municipalitatii. Perioada de valabilitate a ofertelor este de 90 de zile.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.