Asa cum ne "ameninta" de un an, primarul general al Bucurestilor va investi masiv in infrastructura orasului. Criticat de noi anul trecut pentru ca nu a inceput lucrarile programate - pasajul Basarab si modernizarea scolilor -, fiind nevoit sa report
Asa cum ne "ameninta" de un an, primarul general al Bucurestilor va investi masiv in infrastructura orasului. Criticat de noi anul trecut pentru ca nu a inceput lucrarile programate - pasajul Basarab si modernizarea scolilor -, fiind nevoit sa reporteze sute de milioane de euro in bugetul de anul acesta, iata ca Adriean Videanu va cere, in sedinta de maine a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, OK-ul pentru cheltuirea a peste 760 de milioane de euro. Banii vor intra in modernizarea sistemului rutier si a retelei de tramvai. Reamintim ca municipalitatea s-a imprumutat anul trecut cu 500 de milioane de euro (emisiunea de obligatiuni municipale), si mai are credite externe de 405 milioane de euro (de la BERD, BEI si Banca Mondiala) pentru proiecte aflate in derulare sau in intarziere. In total, 905 milioane de euro, suma pentru care bucurestenii vor ramane indatorati circa 20 de ani. Cu dobanzile de rigoare.
Incepem "lista de preturi" cu bulevardele Regina Elisabeta si Mihail Kogalniceanu, care vor fi din nou reparate si modernizate, dupa ce specialistii Primariei Capitalei au ajuns la concluzia ca starea tehnica a acestora este sub nivelul corespunzator arterelor care traverseaza centrul orasului. Consilierii municipali vor avea de aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestei investitii in valoare de 8,5 milioane de euro. In lungime de 1500 de metri si o latime de 14 metri, la care se adauga trotuarele de cate 5-6 metri cu o pista de un metru pentru biciclisti, cele doua bulevarde aflate unul in prelungirea celuilalt (Regina Elisabeta - de 700 m - si Kogalniceanu - de 800 m) au fost reparate si modernizate in anul 2002, pe timpul fostului primar general Traian Basescu. Municipalitatea intentioneaza sa reia operatiunea, de data aceasta pe mult mai multi bani.
580 de milioane de euro pentru intrarile in oras si pasaje
Un alt proiect de hotarare cuprinde documentatiile tehnico-economice ale mai multor lucrari de modernizare ce vor fi executate pe "arterele de penetratie, strapungeri, supralargiri si pasaje rutiere si pietonale". Iata care sunt acestea, pastrand denumirea din document: "Strapungere Bd. N. Grigorescu - Splai Dudescu", investitie in valoare de 32,6 mil. euro (119 mil. RON); "Intregire Splai Unirii-zona Bd. Marasesti-Hanul lui Manuc", 25,4 mil. euro (93 mil. RON); "Penetratie si racord Splaiul Unirii-Autostrada Bucuresti-Constanta", valoare 68 mil. euro (241,6 mil. RON); "Penetratie Splai Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti", valoare 290,2 mil. euro (1,07 miliard RON); "Penetratie Prelungirea Ghencea-Domnesti", 21,9 mil. euro (73 mil. RON); "Supralargire Sos. Pipera", valoare 7,7 mil. euro (28,2 mil. RON); "Supralargire Gh. Ionescu Sisesti - Ion Ionescu de la Brad", valoare 22,1 mil. euro (80,4 mil RON); "Strapungere Nitu Vasile" 470.890 euro (1,7 mil. RON); "Supralargire C-tin Brancoveanu", 1,35 mil. euro (4,8 mil. RON). La capitolul imbunatatirea conditiilor de circulatie pe pasaje sunt incluse lucrari in valoare de 16,4 mil. euro (60 mil RON) la Pasajul D-na Ghica, de 44,4 mil. euro (160 mil. RON) la Pasaj Eroilor, de 13 mil. euro (46,5 mil. RON) la Pasajul Bucur Obor, precum si de 13 mil. euro (47 mil. RON) la Pasajul Muncii.
Pe o alta "lista de cheltuieli" intra modernizarea intersectiilor, a echipamentelor si constructiilor pentru dirijarea si sistematizarea circulatiei, in valoare de 20 mil. RON.
Linii de tramvai de 160 milioane de euro
O alta reparatie stradala, denumita pompos "reabilitare unica", a fost luata in calcul de specialistii municipalitatii si va fi supusa aprobarii consilierilor generali. Este vorba de 1175 metri din Bd. Marasesti, mai precis portiunea cuprinsa intre Parcul Carol si Splaiul Unirii, dar numai pe o singura banda/sens, la care se adauga inlocuirea a 2,8 km de cale de rulare a tramvaiului si tot atata retea de contact. Valoarea totala a investitiei este evaluata la 9,6 milioane de euro, iar lucrarile trebuie terminate in 12 luni.
Acelasi proiect de hotarare cuprinde documentatiile tehnico-economice pentru mai multe lucrari de modernizare a retelei de tramvai a RATB, cu finantare din bugetul Capitalei. Asa arata lucrarile intr-o prezentare succinta: Sos. Chitila, de la Bucurestii Noi la Str. Mezes - 14,1 mil. euro (52 mil. RON); Sos. Progresul intre intersectia Sos. Viilor-Str. Dr. Istrate si Str. Razoare - 15,2 mil euro (54,4 mil. RON); Sos. Mihai Bravu si Calea Vacaresti, de la Calea Vitan la BIG Berceni - 37,6 mil. euro (138 mil. RON); Bd. N. Titulescu de la Bd. Al. I. Cuza la Str. Mexic - 14 mil. euro (51,4 mil RON); Bd. I. Mihalache, Str. Buzesti, Str. Polizu, Calea Grivitei, Bd. Ghe. Duca, Bd. Al. I. Cuza, Sos. N. Titulescu, Bd. Banu Manta - 15,6 mil. euro (57 mil. RON); Str. Iacob Felix, de la intersectia cu Bd. I. Mihalache pana la intersectia cu Sos. N. Titulescu - 11,5 mil euro (42,3 mil. RON); Calea Vacaresti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir intre P-ta Sudului si Str. Halelor - 7,8 mil. euro (29 mil. RON).
La acelasi capitol sunt cuprinsi indicatorii tehnico-economici ai inlocuirii pieselor de cale de rulare a tramvaielor: 23,6 mil euro (86,6 mil. RON) pentru 3,9 km linie de tramvai, aparate de cale - 57 schimbatori simpli si 14 traversari. Modernizarea Autobazei Ferentari costa 12,4 mil. euro (45,5 mil. RON) iar cea a Autobazei Alexandria - 13,9 mil. euro (50,8 mil. RON), ambele cuprinzand achizitionarea a cate 200 de autobuze.
Conducerea municipalitatii cere si aprobarea suplimentarii cu 9,7 mil. euro a investitiei "Modernizarea retelei de tramvai in zona de sud-vest a municipiului Bucuresti", respectiv de la 126 mil. euro - cat reprezinta contractul de imprumut incheiat cu Banca Europeana de Investitii, din care 63 mil euro finantare externa si 63 mil. euro din bugetul Capitalei - la 137 mil euro. In expunerea de motive, primarul general Adriean Videanu justifica cererea de suplimentare prin extinderea lucrarilor pe o lungime de aproximativ 30 km, astfel ca in total vor fi reabilitati 105,5 km retea de tramvai.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.