Scumpirea caldurii este inevitabila
Primarul general a mai anuntat ca majorarea cu 20% a pretului gigacaloriei este inevitabila, iar municipalitatea nu este in masura deocamdata sa se pronunte daca va subventiona din buget aceasta noua s
Scumpirea caldurii este inevitabila
Primarul general a mai anuntat ca majorarea cu 20% a pretului gigacaloriei este inevitabila, iar municipalitatea nu este in masura deocamdata sa se pronunte daca va subventiona din buget aceasta noua scumpire. "Energia termica se va scumpi cu 19,9%. Acesta este rezultatul negocierilor dintre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) si Termoelectrica. Am discutat cu domnul vicepremier Pogea si cu domnul Opris de la ANRE, care mi-au dat asigurari ca nu va creste mai mult. Fata de solicitarea initiala, partial ma pot considera multumit. Va trebui sa gasim solutii pentru ca bucurestenii sa nu resimta scumpirea", a afirmat Videanu.
Edilul-sef a aratat ca, deocamdata, nu poate da asigurari locuitorilor Capitalei ca municipalitatea va putea acoperi integral subventia pentru consumul de caldura. "Trebuie sa imi evaluez si eu foarte atent bugetul. Atat timp cat 70% din bugetul municipalitatii se duce pe subventii, eu am nevoie si pentru dezvoltare, pentru ca toate aceste proiecte de infrastructura inseamna bani. Singura mea rezerva, in afara de bugetul de local, este gradul de indatorare (creditele externe contractate - n.red.). Si aici trebuie sa gasesc solutii avantajoase. E o analiza... importanta", s-a rezumat el sa declare.
Buvinieta va fi introdusa ca masura de descongestionare a traficului rutier in centrul Capitalei numai dupa ce municipalitatea va oferi soferilor solutii alternative, adica peste doi-trei ani, a declarat primarul general Adriean Videanu, la conferinta de presa de ieri. "S-a creat o adevarata psihoza cu buvinieta, dar va fi necesar sa introducem si aceasta taxa, probabil in doi-trei ani, in cazul in care alternativele oferite nu vor fi respectate. Anul acesta vom finaliza implementarea sistemului unic de taxare pentru transportul public, introducerea masurii de ridicare a masinilor parcate ilegal, in paralel cu demararea lucrarilor de construire a parcarilor subterane", a precizat edilul-sef.
Primaria Capitalei intentioneaza sa introduca sistemul unic de taxare in luna iunie a.c., cand bucurestenii vor avea posibilitatea sa circule, utilizand un singur bilet, timp de o ora, atat cu mijloacele de transport ale RATB, cat si cu metroul. De asemenea, vor incepe, in sfarsit, lucrarile la parking-ul subteran de la Gara de Nord. Alte doua parcari vor fi construite in Piata Victoriei si Piata Revolutiei, in ultima urmand sa fie plantati si 400 de arbori. Videanu a precizat ca marile proiecte de modernizare a infrastructurii trebuie insotite de planuri complementare pentru modificarea aspectului orasului. Aceasta este una dintre concluziile vizitei pe care edilul-sef a facut-o recent la Paris, in cadrul careia a vizitat expozitia de mobilier urban si dezvoltare urbana.
Licente prelungite la maxi-taxi
Transportul in regim maxi-taxi va fi interzis in interiorul inelului principal al Capitalei, iar noile trasee vor fi stabilite in urmatoarele trei luni. Intrucat licentele de transport expira la 1 februarie a.c., acestea vor fi prelungite pana la sfarsitul lunii aprilie. Videanu este de parere ca serviciile de maxi-taxi sunt temporare, iar interesul municipalitatii este sa dezvolte si sa consolideze transportul in comun. "Oricum, in trei, cinci sau sapte ani aceste servicii de maxi-taxi nu-si vor avea rostul in Bucuresti", a conchis primarul general.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.