17 aprilie 2006, bilunar, 102 pagini, editat de MediaPRO
Din vechea formula au disparut programele TV, iar termenul de vedeta depaseste in mod programatic "sticla", pentru fotbal, moda, clubbing, muzica, filme, li
17 aprilie 2006, bilunar, 102 pagini, editat de MediaPRO
Din vechea formula au disparut programele TV, iar termenul de vedeta depaseste in mod programatic "sticla", pentru fotbal, moda, clubbing, muzica, filme, literatura, fete, baieti. Creatorul brand-ului (o emisiune tv, una radio, portal), Costi Rogozanu, rezuma mesajul noii reviste: "Va propunem noi subiecte de conversatie. Speram sa fim si de aceasta data pe placul dumneavoastra" - "grosso modo" o medie intre "Re:publik" si "ProTV magazin". Vedeta inseamna valoare, "noroc, eveniment fericit sau nefericit" (spune Rogozanu), astfel incat se poate citi in acest numar de sarbatori despre Oscarurile 2005, idealul feminin al politicianului autohton si tinar, ce se poarta si cu ce te imbraci, un "zambet pe 16 centimetri" (de hartie!). Raman din "ApropoTV" recomandarile TV ale redactorilor, un clasament al audientelor (rating) pe genuri, anticipari si dezvaluiri din programele posturilor de televiziune. La nivelul imaginii pot avea loc discutii despre importanta politicului pentru aceasta publicatie, pentru ca povestea principala este realizata pe cunoscuta personalitate a fiicei Elena Basescu, iar din prima pagina a revistei surade misoginul Ludovic Orban ("vorbele nu mi le iau inapoi", afirma in interviu), tinand in mana o chitara. Stilistic, "Apropo" aduce acel accent american ("cele doua voci se potrivesc ca laptele cu cozonacul") dorit de foarte multi scriitori la revistele "glossy", desi mai scapa uneori cate un cuvant precum "misto". Vedetele sunt aduse in fata cititorilor, ei le judeca dupa criterii proprii si este miscator sa vezi, de exemplu, ce citeste un Fizz, un Liviu (fostul L.A.), o Andreea Balan. Sau infiorator cum se imbraca oamenii de prim-plan ("Pantofii arata foarte ieftin si zau ca nu intelegem de ce", se intreaba Iulia Popescu despre o femeie de afaceri - ori "Suspectam ca trenciul de pe doamna Hurezeanu apartine sotului").
Nici o noua tendinta, nici o moda nu scapa "Apropoului", care tinteste publicul interesat de reflectoare, de hainele si accesoriile "de firma", de ultimele ipod-uri, in genere un public alcatuit din amatorii de noutati despre opiniile Mihaelei Radulescu (cei de 40-50 de ani), dar si despre Cheloo (cu logo-ul redactiei: "aviz pustilor innebuniti dupa astfel de muzica, puteti asculta, chiar daca e interzis minorilor").
"Le Monde diplomatique",
editia romana, an I,
nr. 1, aprilie 2006,
24 pagini, editat de Grupul de Presa Catavencu
La cele 56 de editii internationale in 22 de limbi (31 imprimate, cu un tiraj total de 1,5 milioane de exemplare si 25 site-uri) se adauga acum editia romana (redactor-sef Cristian Teodorescu, consilier artistic Iuliana Vilsan). Dintre colaboratori: Bogdan Ghiu, Alexandra Olivotto, Bogdan Perdivara. Editia romana reia, simbolic, un editorial de Claude Julien (1925-2005), fondatorul revistei, despre "Datoria ireverentei" jurnalistului. Politica revistei presupune o documentare stricta asupra subiectelor, articolele facand o panoramare a situatiilor critice de pe glob; editia romana se bazeaza pe o echipa de traducatori care transleaza textele aparute in "editia originala", franceza, dreptul la cuvant in acest numar avandu-l Ioana Avadani ("Probleme economice ale presei din Romania"). Cu un dosar intitulat "Organismele modificate genetic" (prezentare de dictionar a principalilor termeni, analize despre: soia, "aurul verde", bumbac - Argentina, Mali) si articole despre lumea pakistaneza, un "bilant al berlusconismului", gherilele columbiene, "Le Monde diplomatique" asteapta un public educat, cu putere decizionala (asemanator cu cititorii "Ziarului financiar"), preocupat de politica internationala - un spectacol al informatiei.
"Pihologia Azi",
nr. 15, aprilie 2006,
86 de pagini, editat de Capricorn Media, cu sprijinul Agentiei Natonale pentru Cercetare stiintifica si al Institutului de Filozofie si Psihologie "C. Radulescu-Motru" al Academiei Romane
Reclame la servicii si produse naturiste, de cosmetica, farmaceutice (functionarea optima a memoriei), pentru organizarea de prezentari a unor electrocasnice, sfaturi si recomandari de la personalitati pentru combaterea stresului alcatuiesc dimensiunea publicitara a revistei "Psihologia Azi", editata de o companie ce mai realizeaza si "ABC-ul Casei", "Psihosomatica" (subintitulata "cauzele psihice ale bolilor fizice") sau "Succese".
Optiunea redactorilor este clar exprimata pentru o psihologie "nematerialista", bazata pe metode alternative precum meditatia, interactiuni ale constiintelor umane, intrari "in rezonanta", art-terapie, pentru ca cele mai multe materiale din revista il introduc pe cel interesat in practici precum "coaching-ul" ("o psihoterapie reinventata" spune Virgiliu Ricu), "echilibrul yin-yang" (Mihaela Sindie) ori "Starea de trezie: intre science-fiction si realitate" - despre iluminarea hindica, "boddhisattva" (semneaza Ovidiu Brazdau, directorul general al revistei).
O rubrica separata este acordata copilului (in acest numar, "Copilul hiperactiv" de Daniela Gheorghe). Invitatul lunii aprilie este Jonathan Scheele, care destainuie personalitatea sa publicului revistei. Cititorii sunt invitati sa se inscrie in "clubul PSI" pentru o sedinta de consiliere gratuita (si evaluare psihologica pentru copii), pot castiga carti de cultura generala sau practice, in fine se pot autoevalua cu ajutorul testelor de personalitate. "Psihologia Azi", o revista "life style", sensibila la informatii in sprijinul cititorilor sai.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro