General Motors Company (GMC) a renuntat la preluarea uzinei Daewoo de la Craiova si negociaza cu Ford Motor si alianta Renault - Nissan, ceilalti candidati pentru achizitia fabricii, conditiile de continuare a livrarilor de motoare fabricate la aceas
General Motors Company (GMC) a renuntat la preluarea uzinei Daewoo de la Craiova si negociaza cu Ford Motor si alianta Renault - Nissan, ceilalti candidati pentru achizitia fabricii, conditiile de continuare a livrarilor de motoare fabricate la aceasta unitate, relateaza Financial Times. Potrivit lui Nick Reilly, directorul executiv al GMC Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud a producatorului american, grupul nu are nevoie sa cumpere fabrica de la Craiova, unitate cu 3600 de angajati. Reilly a aratat ca divizia pe care o conduce doreste sa cumpere in continuare, anual, 60.000-70.000 de motoare produse la uzina din Romania, pentru ca apoi sa majoreze cantitatea la 100.000 de unitati. "Principalul nostru interes este sa asiguram livrarea de motoare", a spus Reilly, citat de cotidianul britanic.
GMC doreste ca Guvernul roman, care administreaza vanzarea unitatii de la Craiova, sa se asigure ca grupul care va prelua unitatea de productie va mentine livrarile catre Coreea de Sud. Reilly a mai aratat ca GM este interesat sa investeasca in modernizarea capacitatilor de productie pentru motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri la Craiova, sumele estimate fiind de cateva zeci de milioane de dolari. Aceste investitii ar putea fi blocate insa de dificultatile legate de incheierea unui acord intre GMC si Ford, ceea ce ar ingreuna si mai mult vanzarea fabricii, afirma FT.
Negocierile dintre Guvern si sud-coreeni aproape "expirate"
"Partea romana si-a aratat in permanenta disponibilitatea de a negocia preluarea actiunilor detinute de Daewoo Motor la fabrica din Craiova, dar ne apropiem de termenul de expirare. Trebuie si sud-coreenii sa inteleaga ca, daca in maxim doua saptamani nu se va ajunge la un acord si se va semna contractul, vom fi pusi in fata faptului de a nu mai avea obiect pentru aceste negocieri. Romanii ar putea renunta la cumpararea actiunilor. Sud-coreenii au aplicat diverse tactici de tergiversare si amanare a semnarii contractului, dar speram, in continuare, ca vor renunta la ele", ne-au declarat surse din cadrul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI). Reamintim, Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta formata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo Motor. Acesta detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. In luna septembrie a anului 2002, producatorul american General Motors a preluat o parte din activele Daewoo, aflat intr-o situatie financiara dificila. Acordul nu a inclus insa si uzina din Romania, a carei licenta pentru productia sub marca Daewoo expira in aceasta luna.
Guvernul a decis sa preia actiunile companiei sud-coreene la Daewoo Romania, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic, si a mandatat, anul trecut, OPSPI sa negocieze preluarea titlurilor. Potrivit autoritatilor romane, finalizarea negocierilor va avea loc pana la sfarsitul acestei luni, dupa ce partea coreeana a solicitat o amanare. Sud-coreenii au fost saptamana trecuta la Bucuresti, dar n-au semnat contractul de vanzare a actiunilor, negocierile privind forma acordului final fiind inca in desfasurare.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.