Peste 40 la suta dintre pacienti romani "merg" pe automedicatie, ceea ce le poate genera grave probleme de sanatate. Compania Ozone Laboratories a lansat Fundatia Ozone, precum si prima campanie nationala a acesteia, de educare si responsabilizare a
Peste 40 la suta dintre pacienti romani "merg" pe automedicatie, ceea ce le poate genera grave probleme de sanatate. Compania Ozone Laboratories a lansat Fundatia Ozone, precum si prima campanie nationala a acesteia, de educare si responsabilizare a populatiei privind autoadministrarea medicamentelor. Campania "Pentru o automedicatie rationala!" se va desfasura la nivel national si va cuprinde actiuni de informare a populatiei adulte, atat din mediul urban, cat si din mediul rural.
Pana la sfarsitul anului viitor, campania isi propune sa informeze un numar de peste un milion de persoane. "Din cauza multiplelor oferte de produse farmaceutice de pe piata si a dinamismului societatii moderne, se poate identifica o predilectie exagerata a populatiei catre administrarea de medicamente fara a consulta in prealabil un specialist.
O informare incompleta cu privire la fenomenul automedicatiei, lipsa timpului, sugestiile vecinului sau, pur si simplu, neglijenta fata de problemele de sanatate cauzate de medicamentele luate la intamplare, toate acestea ne-au determinat sa derulam o campanie nationala de constientizare a populatiei privind riscurile automedicatiei irationale", a declarat Carmen Tanase, director executiv al Fundatiei Ozone.
Peste 40 la suta dintre romani recurg la automedicatie, arata un studiu realizat de Centrul pentru Politici si Servicii de Sanatate si Gallup, in februarie 2005. Conform World Health Organization, jumatate din procentul de medicamente sunt prescrise sau vandute in mod eronat, iar 50 la suta din pacienti si le administreaza gresit. "Problemele de sanatate cauzate de o medicatie necorespunzatoare apar atunci cand pacientii iau mai multe tipuri de medicamente in paralel sau cand doza normala este depasita, iar perioada de tratament se prelungeste fara a avea acordul medicului", a adaugat Tanase.
Deoarece citirea prospectului este primul pas in constientizarea importantei administrarii medicamentelor, cel dintai program al Fundatiei Ozone va fi "Prospectul este important: citeste-l!". Incepand din ianuarie 2006, timp de patru luni, in cadrul programului vor fi organizate diferite activitati pentru a atrage atentia pacientilor asupra necesitatii citirii prospectului oricarui medicament inainte de administrare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.