Pe 7 decembrie, televiziunile americane si-au intrerupt programele obisnuite pentru a transmite o stire bomba: un barbat, presupus terorist, a fost impuscat de agenti guvernamentali pe aeroportul din Miami dupa ce a anuntat ca are o bomba si nu a sta

Pe 7 decembrie, televiziunile americane si-au intrerupt programele obisnuite pentru a transmite o stire bomba: un barbat, presupus terorist, a fost impuscat de agenti guvernamentali pe aeroportul din Miami dupa ce a anuntat ca are o bomba si nu a stat la somatie. Mai putin cunoscuti publicului, cei care au intervenit atunci, Federal Air Marshals, sunt agentii special antrenati pentru astfel de misiuni. Practic, politistii federali ai aerului (Federal Air Marshals) sunt o forta de elita in armata, care nu poarta uniforma, ci actioneaza in civil, avand drept misiune asigurarea securitatii la bordul avioanelor comerciale si in special protejarea cabinei pilotilor de teroristi.
Acest corp a fost creat in 1970 de administratia Nixon, care se temea, in acea vreme, de deturnarea avioanelor de catre pirati cubanezi ai aerului. Doi ani mai tarziu, efectivele de 2.000 de oameni au fost reduse cu doua treimi, fiind pusa la indoiala eficacitatea acestei forte.

Mii de inrolari dupa 2001

In iunie 1985, dupa deturnarea la Beirut a unui Boeing 727 al companiei TWA care decolase din Atena si ca urmare a uciderii unui pasager american, presedintele Ronald Reagan decide sa reactiveze corpul agentilor aerului, de data aceasta sub numele de "federal air marshals".
Din ratiuni bugetare si din cauza scaderii numarului deturnarilor de avioane, la sfarsitul anilor '80 acest corp cade din nou in uitare, atentia autoritatilor concentrandu-se mai degraba asupra depistarii materialelor explozibile, mai ales dupa explozia accidentala, la putin timp dupa decolare, a unui Boeing 747 al companiei TWA ce efectua o cursa New York-Paris, in 1996.
Efectivele "federal air marshals" ajunsesera la 33 de oameni inainte de atentatele de la 11 septembrie 2001, potrivit unor surse concordante. Insa, dupa 11 septembrie, acest corp a fost dezvoltat considerabil.
La 18 noiembrie 2002, secretarul pentru Securitate Interna, Tom Ridge, anunta ca 7.000 de agenti federali ai aerului, imbracati in civil si inarmati, asigura securitatea avioanelor americane de linie.
La 2 septembrie 2003, Ridge anunta punerea in aplicare a unui plan destinat sa consolideze si mai mult securitatea, prin mobilizarea a 5.000 de Air Marshals suplimentari in avioanele de pasageri.

Munitie speciala

Aceasta forta este una dintre cele mai performante si mai secrete dintre unitatile de elita ale Politiei federale americane. Misiunea sa este clara si precisa: protejarea cu orice pret a cabinei pilotilor de o amenintare terorista.
Este o forta care are dreptul de a trage pentru a ucide si care are o precizie a tirului inegalabila. Candidatii, barbati si femei, trebuie sa treaca prin teste extrem de riguroase si exigente, dupa care urmeaza un antrenament special la bordul avioanelor de linie.
Depinzand de TSA, administratia pentru securitatea transportului, corpul Air Marshal, cu baza in Virginia, pune la dispozitie putine detalii operationale. Agentii se amesteca printre ceilalti pasageri, fara a putea fi depistati.
Operand in echipe de doi sau patru intr-o aeronava, ei nu intervin decat in caz de amenintare terorista precisa si nu in cazul unor incidente minore cauzate de pasageri turbulenti. Sunt antrenati pentru a ucide.
Inarmati cu pistoale automate de calibru 357, agentii folosesc gloante "friabile", care se fragmenteaza la impact. Mortale pentru om, ele au avantajul ca nu compromit integritatea fuselajului.

Antrenati pentru a ucide, leafa de 88.000 de dolari anual

Ofiteri de elita ai Federal Air Marshals au programe de antrenamente intensive dupa tehnici de tragere ale FBI. Practic este vorba de sedinte de tragere in contratimp: sase focuri in trei secunde, patru focuri in 3,25 secunde cu reincarcare dupa fiecare foc sau sase focuri in trei secunde cu o rasucire de 360 de grade dupa fiecare foc... Un astfel de ofiter poate castiga anual intre 35.000 si 88.000 de dolari.
La incadrare, ofiterii sunt testati pentru a se afla daca sunt dependenti de droguri sau alcool, iar aceste teste se pot repeta la ordinul conducerii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.